וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית משרי הקבינט מתנגדים להפסקת האש

לשר החוץ ליברמן והשר לביטחון פנים אהרונוביץ' שמתנגדים למתווה הפסקת האש הצטרפו גם ארדן ובנט. עם זאת, לאחר שהקבינט הסמיך את יעלון ונתניהו, אין הם חייבים את אישורם

צילום: ניב אהרונסון, בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ההודעה על הפסקת אש בין ישראל וחמאס אחרי 50 ימי לחימה הביאו, כצפוי, לגל של תגובות ביקורתיות בתוך הקבינט בפרט ובמערכת הפוליטית בכלל. בקבינט לא נערכה הצבעה על פרטי הפסקת האש, משום שראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה מחויב לכך משפטית: במהלך המבצע הסמיך הקבינט את ראש הממשלה להחליט לבדו על הארכה של הפסקת האש. נראה שסעיף זה שיחק לטובתו של ראש הממשלה, שכן אם הנושא היה מובא להצבעה, כלל לא ברור אם היה לכך רוב בקבינט.

כנס מפלגת ישראל ביתנו בנצרת עלית, דצמבר 2012. יותם רונן
סבורים שהפסקת האש לא תביא לשקט בדרום. ליברמן ואהרונוביץ' לצדו/יותם רונן

גורמים בישראל ביתנו אמרו לוואלה! חדשות כי השרים אביגדור ליברמן ויצחק אהרונוביץ' החברים בקבינט מתנגדים להפסקת האש משום שהם סבורים שגם הפעם הפסקת האש לא תביא לשקט, "ולראייה ניתן להסתכל על הפסקות האש הקודמות. צריך למצוא פתרון מוחלט לתושבי הדרום בעיקר ולא להותירם כבני ערובה של ארגוני הטרור ברצועה".

מלחמה בדרום: כל הכתבות, הפרשנויות והעדכונים
דובר חמאס: "ניצחנו את נתניהו, שיודה בכשלונו"
הרוג ושני פצועים קשה מפגיעת פצמ"ר באשכול
תיעוד: צה"ל השמיד המשגר שהרג את דניאל

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
ישיבת סיעה של הבית היהודי. נועם מושקוביץ
דרש לקיים הצבעה. בנט/נועם מושקוביץ

גם השר גלעד ארדן מהליכוד הביע באזני נתניהו את התנגדותו למהלך כאשר ראש הממשלה עדכן אותו בפרטי הפסקת האש המתגבשת, והשר נפתלי בנט התנגד לאורך כל הדרך להסדרה מול חמאס, בטענה שהדבר יכבול את ידיה של ישראל בכל פעולה עתידית.

זמן קצר לפני שהפסקת האש הוכרזה באופן רשמי, דרש בנט דרש לקיים הצבעה על ההצעה המצרית ולא להסתפק בעדכון טלפוני של שרי הקבינט. בנט העלה את הדרישה בפני גורמים בכירים בלשכת ראש הממשלה, ונענה כי מבחינה משפטית, אין צורך לקיים הצבעה מכיוון שהפסקת האש אינה משנה את המצב הקיים בשטח בין ישראל לרצועת עזה.

"כישלון אסטרטגי של נתניהו"

מנגד, יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה אף היא להפסקת האש ואמרה כי זו מגיעה מאוחר מדי וכי "תנאיה מוכיחים, סופית, שמבצע 'צוק איתן' הוא כישלון אסטרטגי של נתניהו, שיצא למלחמה ללא יעדים וסיים כשהוא נותן הישג עצום לחמאס על גבם של תושבי הדרום".

"כעת מתברר שהסבל של תושבי הדרום בשבועות האחרונים, כמו כל המרורים שהמבצע המיותר הזה האכיל את תושבי ישראל, נכפו עלינו בידי ממשלה חסרת אחריות, ללא שום מחשבה מדינית ותכנון לטווח ארוך וללא שום תוצאות". גלאון הוסיפה כי "הכישלון המהדהד של נתניהו בהבנת חומרת מצבם של תושבי עוטף עזה שקול, אך ורק, לכישלון המתמשך שלו במניעת סבבי האלימות ברצועה והמלחמה הזאת בפרט.
"ניתן היה להגיע לאותן הסכמות כבר לפני חודשים מול המתונים ברשות, לא תחת אש מול החמאס ובלי יציאה למלחמה מיותרת, שעליה אנחנו משלמים מחיר כבד מאוד בחיי אדם, בפגיעות בגוף ובנפש, ובקרוב גם מחיר כלכלי כבד מנשוא. ראש הממשלה עשה בחודשים האחרונים כל טעות מדינית אפשרית, לכן, עליו לשלם את המחיר וללכת הביתה", הוסיפה ראשת מרצ.

דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו זוהרי חוגגים את הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 26 באוגוסט 2014. רויטרס
חגיגות הערב בעזה לאחר כניסת הפסקת האש לתקפה/רויטרס
הרוג ושני פצועים מנפילת רקטה בנירים. אוגוסט 2014. בני ואינר,
חיילי צה"ל בקיבוץ שנפגע ממתקפת פצמ"רים הערב באשכול/בני ואינר
בעל בית ישראלי מצלם נזק למרחב המוגן של ביתו באשקלון, לאחר שנפגע על ידי רקטות שנורו מרצועת עזה. אוגוסט 2014. רויטרס
בית שנפגע באשקלון/רויטרס
נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. ניב, אשדוד, תמונות גולשים
רקטה שנפלה בגן ילדים באשדוד, היום/תמונות גולשים, ניב, אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully