וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרה לבני: לא לתת הישגים מדיניים מהותיים לחמאס

26.8.2014 / 16:29

בטקס פתיחת שנת המשפט במסגרת ועידת המשפט השלישית בחסות וואלה! חדשות קראה השרה חברת הקבינט להידבר רק עם מי שמצדד בפתרון שתי המדינות, שכן לא ניתן להגיע לשלום עם חמאס

שידור חי מטקס פתיחת שנת המשפט

LIVE

שרת המשפטים וחברת הקבינט, ציפי לבני, התייחסה היום (שלישי) בטקס פתיחת שנת המשפט בוועידת המשפט השלישית שמתקיימת בחסות וואלה! חדשות לארגון חמאס, שמנהל מזה 50 ימים מלחמה מול ישראל, והבהירה: "סיומו של המבצע לא צריך להיות עם הישגים מדיניים מהותיים לחמאס". זאת, כשברקע ההודעה של דובר חמאס על הגעה להסכמו עם ישראל על הפסקת האש. לדבריה, בוועידת המשפט השלישית שמתקיימת בחסות וואלה! חדשות באשקלון, לא ניתן להגיע עם התנועה האיסלאמית ששולטת ברצועת עזה להסכם שלום שכן הוא "חדור אידיאולוגיה קיצונית שלא תאפשר לו להגיע עמנו להסדר". מנגד, הדגישה השרה כי "הפסקת אש מבחינתי לא יכולה להיות חלק מעוד סבב, אבל צריך למצוא את הדרך שסיום המבצע יהיה חלק מהסדר כולל עם אלה שרוצים פתרון של שתי מדינות".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין התייחס בנאומו לחזית המשפטית הבינלאומית עמה צפויה ישראל להתמודד בתום המבצע והבהיר כי המשפט ההומניטרי הבינלאומי נותן למדינות דמוקרטיות כלים "לגבור על אויביה". ויינשטיין ציין כי לישראל אין כוונה לפגוע באזרחים, אלא במטרות צבאיות בלבד. "כשהתותחים רועמים המוזות אולי שותקות אך הפרקליטים והיועצים מדברים", אמר ויינשטיין על הפעולות שעושים בפרקליטות המדינה מאחורי הקלעים. הוא התייחס גם למקרי האלימות וההסתה בזמן המבצע וסיפר על הנחייתו להגיש כתבי אישום. "לא אגלה סובלנות או הבנה כלפי גילויי אלימות או גזענות. אנו נילחם בכך ביד קשה. אנו קורא לשמור על סובלנות גם כאשר יש בינינו מחלוקות קשות".

מבקר המדינה יוסף שפירא אמר בוועידה כי נדרש גוף עצמאי ובלתי תלוי שיוודא שבדיקת האירועים (במבצע "צוק איתן") והתחקירים של צה"ל מבוצעת באופן אחראי ובלתי תלוי. לדבריו, "לדעת רבים המתאים לעשות כן הוא מבקר המדינה. ומבקרי המדינה אכן השתמשו בסמכומם, אולם עשו זאת במקרים מעטים". לדבריו, עשרות תלונות הצטברו על שולחנו בעקבות מבצע "צוק איתן", בהן תלונות של אזרחי ישראל בפזורה הבדואית על היעדר מיגון, תלונות של סטודנטים על קיום בחינות גם בתקופת לחימה, ועוד. "לא נעלמה מאוזניי הביקורת הציבורית כשהכרזתי כי אבדוק סוגיות במבצע 'צוק איתן'".

עוד בוואלה! חדשות
רקטה פגעה בגן ילדים באשדוד: "לא נפתח שנת הלימודים"
האם אובמה באמת לא ידע על ההפצצה הסודית בלוב?
תיעוד: צה"ל השמיד המשגר שהרג את דניאל

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ בוועידת המשפט. אוגוסט 2014. רובי קסטרו,
בהשתתפות בכירי המשפטנים והפוליטיקאים. ועידת המשפט, היום/רובי קסטרו

הוועידה נפתחה הבוקר במלון ליאונרדו שבאשקלון בצל האזעקות לאות הזדהות עם תושבי הדרום, לאחר שקיבלה אישור מיוחד מפיקוד העורף. זאת, למרות הפגיעה הישירה של רקטה בבית בעיר הבוקר. בוועידה משתתפים בכירי המשפטנים והפוליטיקאים במגוון פאנלים עבור ציבור עורכי הדין, בהם סיקור עיתונאי של משפטים, חקירת עורכי דין, זכות הדיור ודיון על משאבי הטבע בישראל.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו נאם אף הוא בטקס והתייחס לגילויי האלימות וההסתה לגזענות והגדיר זאת כ"פגיעה בריבונות ובאופי המדינה". דנינו הוסיף כי "פתחנו באופן תקדימי בחודשיים האחרונים כ-50 תיקים בנושא הסתה. אחד מהם הוא התיק של חנין זועבי. נמשיך לשמור על ביטחונו האישי ואיכות חייו של האזרח. המערכה הצבאית והאזרחית בעינה עומדת. נכונו לנו אתגרים רבים בהמשך. אבל אנו נוכל לכל אתגר ולכל משימה".

נשיא בית המשפט העליון, אשר גרוניס, בירך את מארגני האירוע על כך שהם בחרו לקיים אותו באשקלון למרות הלחימה ואמר כי "כולנו יודעים כמה קשה התקופה האחרונה עבור תושבי הדרום". גרוניס הודה למערכת המשפט בדרום הארץ, שלמרות הקשיים תפקדה כבשגרה, "בעוד שבוע תיפתח שנת המשפט, נעמוד בפני אתגרים מורכבים, אנו מתכוונים לקיים צעדים לשיפור השירות לאזרח. היעילות כשלעצמה אינה המטרה הסופית, אלא שירות טוב ונאות - דבר חשוב במיוחד למערכת משפט מתפקדת", דברי גרוניס.

מזדהים עם הדרום: ועידת המשפט הועברה לאשקלון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ועידת המשפט באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"לגבות את הממשלה". שטייניץ והרצוג/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, אמר כי תושבי אשקלון "מצדיעים לכם על כך שבחרתם לערוך את הוועידה כאן. מכאן אנו צוברים את הכוח, אנו מרכזים מכאן את כל הכוחות ואומרים שעם ישראל התגלה באחדותו. בשמי ובשם כל תושבי אשקלון אני מודה לכם שבחרתם לקיים את ועידת המשפט השלישית. הדבר מחזק אותנו ונותן לנו כוח להמשיך ולעמוד כצוק איתן נוכח מתקפת הטרור של חמאס שמולה אנו מתמודדים יותר מ-10 שנים".

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ נשא דברים בפתח הוועידה ואמר כי יש לגבות את ראש הממשלה ולהקים ממשלת אחדות לאומית. "במוקדם או במאוחר אנו או נצטרך להביא לפתרון מדיני שיביא לפירוז עזה או שנצטרך לפרז אותה במו ידינו על ידי הכרעה צבאית. מכיוון שהמצב ברצועה כה מורכב, ואנו עומדים תחת איום שהוא כה מסובך וקשה לטיפול ומכיוון שמסביב יהום הסער כי כל המזרח התיכון סובב סביבנו - ראו מה קורה בעיראק, לבנון וסוריה - אני חושב שבשעה דרמטית זו, נכון לתת גיבוי ולאחד את השורות, ולכן אני חושב שהדבר הנכון עכשיו הוא להקים ממשלת אחדות לאומית".

ועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
פרופסור פרידמן במושב הפתיחה/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' שהשתתף במושב השני בנושא חקירת עורכי דין, התייחס בדבריו לנושא ההדלפות מישיבות הקבינט ולביקורת שספגו השרים מראש הממשלה. "ליברמן אומר מול הקבינט ומול הממשלה כי יש להכריע את חמאס. בנוגע להדלפות, אם ישנן, אני מאוד לא אהבתי את מסיבת העיתונאים שבה קיבלנו נזיפה. אני אומר כי ישנן הדלפות מתוך הקבינט. קח אותו לפוליגרף וכל מי שייכשל מקומו לא בקבינט".

אהרונוביץ’ על ההדלפות מהקבינט: הצעתי פוליגרף

במושב, שבו השתתפו גם עו"ד אבי עמירם וח"כ דוד רותם, הוסיף אהרונוביץ': "הרבה דברים הרגיזו אותי שהודלפו, אבל זה שאנו יושבים ונכנסת שרת המשפטים ואומרת כי כל תכנית הכניסה יצאה בערוץ 2, זה מסוכן מאוד. אינני יודע מי הדליף. צריך לבדוק את כל חברי הקבינט. אם פעם אחת הם ייבדקו במכונת אמת זה ייפסק. לכל חבר קבינט יש דעה וזה לגיטימי ואם הוא מתראיין על דעתו זה בסדר. יש לי בעיה שדברים חסויים יוצאים החוצה". כשנשאל אהרונוביץ' האם צריך לחקור את ראש הממשלה בנושא, אמר: "ייעצו לי לשמור על זכות השתיקה".

המושב הראשון בוועידה עסק בסיקור עיתונאי של משפטים בעלי פרופיל ציבורי גבוה והשתתפו בו בין היתר שר המשפטים לשעבר, פרופ' דניאל פרידמן, ועו"ד אלדד יניב. כמו כן, בתחילת הכנס נשאו דברים שר המודיעין יובל שטייניץ ויו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג.

במהלך הפאנל התייחס שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן למאבק בשחיתות: "למאבק בשחיתות יש השפעה דרמטית על ניהול המדינה. נפסל נגיד בנק ישראל, נפסל מי שהיה אמור מטעם שר האוצר דאז להיות יו"ר רשות המיסים, הממשלה חשבה שגנות הוא המועמד המתאים ביותר לכהן כמפכ"ל המשטרה והוא נפסל על דברים שאמר במשפט עבר שבו זוכה. בצבא נפסל מועמד לרמטכ"ל. מי שאי פעם היה לו משהו בעבר רודפים אותו. יש כאן תהליך דרמטי ומקיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully