וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 רקטות בעשר דקות: מטח כבד לעוטף עזה

25.8.2014 / 18:35

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים להפסקת אש הירי לא נפסק. 26 אזעקות נשמעו בעשר דקות ביישובי שער הנגב ושדות נגב. למרבה המזל אין נפגעים במטח הכבד

צילום: שי מכלוף, אבי כהן, בני ואינר, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הפסקת אש? בשעות אחר הצהריים (שני) נורה מטח כבד של כ-20 פצצות מרגמה ורקטות קצרות טווח לעבר יישובים במועצות האזוריות שער הנגב ושדות נגב בה נמצא גם קיבוץ נחל עוז, קיבוצו של הילד דניאל טרגרמן שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה ביום שישי האחרון. חלק מהפצצות נפלו בשטחים פתוחים, אולם מרביתן נפלו באחד מהקיבוצים באזור. בתוך עשר דקות נשמעו באזור זה, שכמעט וננטש כולו, 26 אזעקות. למרבה המזל, אין נפגעים במטח, אולם נראה שישראל לא מצליחה למצוא פתרון לירי קצר הטווח של פצצות המרגמה שהופך בימים האחרונים לאיום המרכזי על תושבי עוטף עזה.

בני סלע, רכז ביטחון שוטף באחד הקיבוצים סיפר לוואלה! חדשות כי רוב התושבים שעדיין נשארו בקיבוץ לא יוצאים מהמרחבים המוגנים. "היה מטח של 12 רקטות, עשר נפלו בשטח היישוב ושתיים מחוצה לו", סיפר סלע.

ההורים של דניאל טרגמן, שנהרג מפצמ"ר, בהלוויית בנם, אוגוסט 2014. רויטרס
הלוויתו של דניאל בן הארבע בנחל עוז/רויטרס

הירי לישראל נמשך גם היום, ללא הפסקה. דובר צה"ל עדכן אחר הצהריים כי עד השעה 16:00, לפני המטח האחרון, בוצעו 81 שיגורים לעבר ישראל, 67 מהרקטות נפלו בשטחים פתוחים, ארבע בשטח בנוי ובוצעו תשעה יירוטים. ירי אחד נכשל.

בקיבוץ נחל עוז, השוכן בקרבת גדר הרצועה מתגוררים בימים כתיקונם 350 חברים ותושבים, אולם מרבית המשפחות יצאו להתרענן מחוץ לאזור בשבועות האחרונים. בסך הכל, נשארו היום 72 תושבים בקיבוץ. שי ואלונה הר-משי החליטו לא לעזוב את ביתם בקיבוץ יחד עם שני ילדיהם. קברניטי הקיבוץ חוששים שאנשים שהתעניינו בהעברת מקום מגוריהם לקיבוץ, לא יעשו זאת בסופו של דבר.

שר האוצר יאיר לפיד ביקר מוקדם יותר היום בקיבוץ ונפגש עם הוריו של דניאל טרגרמן. לפיד התייחס לאפשרות של פינוי התושבים מיישובי הדרום והבהיר כי על אף המטחים הכבדים לאזור, אין בכוונת המדינה לפנות יישובים בצורה יזומה בשלב זה. בראיון לוואלה! חדשות אמר לפיד כי "זה שמישהו אומר לעצמו אני לא רוצה שילדיי יהיו בקו האש, נכנס איתם לאוטו ונוסע זה בסדר, זו זכותו ואנחנו גם נסייע לו למצוא סידור חלופי. אבל מדינת ישראל לא תיטוש יישובים, לא יהיה פה שום ארגון של נטישת יישובים מפני שאנחנו לא ניתן את הניצחון הזה לחמאס. כי הרי איפה זה ייגמר? מה נפנה אחר כך את אשקלון? ואחר כך את אשדוד? מדינת ישראל לא בורחת ולא מפנה יישובים מפני שארגון טרור יורה על תושביה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully