וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבלי חמאס מעזה הואשמו בתכנון פיגועים נגד ישראל

השלושה שנעצרו במהלך הפעילות הקרקעית ברצועה הם חברי הזרוע הצבאית של חמאס. על פי כתב האישום, אחד מהם התאמן לקראת פיגוע במצנח רחיפה שתכנן ראאד אל-עטאר, שחוסל בשבוע שעבר

150 עצורי חמאס מובלים לישראל מרצועת עזה. ספק 500
מעצר חשודים במהלך המבצע הקרקעי/ספק 500

כתב אישום הוגש היום (ראשון) נגד שלושה תושבי רצועת עזה, שנעצרו על ידי צה"ל במסגרת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה. השלושה, מחמד קדרה בן 28 מח'אן יונס, מחמד אבו דראז בן 23 ומחמד אבו טיר בן 36, הם פעילים בזרוע הצבאית של חמאס. הנאשמים נעצרו בעת פעילות כוחות צה"ל בכפר חוזאעה, בזמן שארבו לחיילים במטרה לפגוע בהם או לחטוף אותם, על מנת לעשות בהם שימוש כקלפי מיקוח.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שלושה פצועים מפגיעת פצמ”ר בשער הנגב
לייב בלוג: רקטה נפלה בשטח פתוח בתל אביב
דניאל בן ה-4 נטמן: ”מנסים לעכל ולא מצליחים”

הבית ברפיח שבו חוסלו בכירי חמאס ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
זירת חיסול אל-עטאר, בשבוע שעבר/רויטרס

מכתב האישום עולה כי הנאשמים עברו אימונים צבאיים אסורים במסגרת גדודי עז א-דין אל קסאם, השתתפו בפעילויות צבאיות שונות וכן בפעילות חפירת מנהרות לכיוון ישראל, לשם ביצוע פעולות התקפה של הגדודים כנגד ישראל ובין היתר מארב, חטיפת חיילים ועוד.

עוד עולה כי בשנת 2010 הצטרף קדרה ליחידה אשר תכננה לבצע פיגועים נגד אזרחים ישראלים באמצעות מצנחי רחיפה. באותה שנה נסע קדרה למלזיה ובמשך שבוע עבר אימונים בשימוש במצנח רחיפה עם מנוע.

כמו כן, בינואר 2014 הגיע קדרה לאימון באזור חאן יונס ורפיח בו השתתפו כעשרה פעילי הגדודים וחברי היחידה. בישראל עלה במהלך המבצע החשש כי חמאס ינסה לבצע פיגוע באמצעות מצנחי רחיפה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדכן בתכנית לפגע באמצעות מצנחי רחיפה. אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך האימון נפגשו עם ראאד אל-עטאר, אחראי הגדודים על כל אזור רפיח שחוסל בשבוע שעבר על ידי ישראל. עטאר עדכן אז את הפעילים בתכנית לעבור את הגבול לתוך ישראל בעזרת מצנחי הרחיפה ולאחר הנחיתה להתחיל לירות לעבר חיילים ואזרחים ישראלים. עטאר אף הבטיח כי כאשר יקבע מועד מדויק לביצוע הפעולה, ימסרו להם פרטיה.

כתבי האישום מייחסים לנאשמים עבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, אימונים צבאיים אסורים, עבירות רבות ושונות בנשק, ניסיון רצח ועוד. עשרות החשודים שנעצרו על ידי צה"ל במהלך המבצע הקרקעי בעזה הועברו למתקן כליאה בדרום, שם עברו חקירה. אלה הצטרפו ל-420 עצורים מהגדה ב"שובו אחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully