וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמותו של דף: הייתי נותנת לו גם את בנותיי האחרות

זייתן עספורה אמרה ל"סאנדיי טיימס" כי עבורה, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס הוא גיבור. על בתה שנהרגה בגיל 28: "כשהסכמתי לנישואים, הסכמתי למעשה שהיא תמות מות קדושים"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

(ההלוויה של אשתו ושל בנו של מוחמד דף, ביום רביעי)

בין אם מת ובין אם לאו – במשפחתו של רב-המרצחים חשים גאווה גדולה על פועלו: חותנתו של מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, שישראל ניסתה לחסל ביום שלישי בלילה, אומרת כי עבורה הוא גיבור. זייתן עספורה, אמה של ווידאד, אשתו של דף שנהרגה בתקיפה בבית משפחת א-דלו בעזה, אמרה את הדברים ל"סאנדיי טיימס" הבריטי. בתקיפה בשכונת שייח רדואן בעזה נהרג גם עלי, בנם התינוק של דף ואשתו. למחרת דווח בערוץ "אל-אקצא" של חמאס כי גם גופתה של בתם אותרה בין שרידי הבית שהותקף.

עוד ידיעות על מוחמד דף:
בכירי חמאס הפרו את "קוד המבוקשים" ושילמו על כך במזומן
נתניהו אחרי ניסיון החיסול: "אף אחד אינו חסין"
אשתו ובנו של מוחמד דף נקברו: "ישראל נכשלה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
עדיין לא ברור מה עלה בגורלו של רב-המרצחים. מוחמד דף/מערכת וואלה, צילום מסך

בריאיון שפורסם הבוקר (ראשון) סיפרה עספורה בת ה-61 כי כשהסכימה ב-2011 להשיא את בתה לאדם שנמצא בצמרת רשימת המבוקשים של ישראל, היא הייתה מוכנה לגרוע מכל. "כשהסכמתי לנישואים, הסכמתי למעשה שבתי תמות מות קדושים", אמרה. בתה הייתה בת 28 במותה.

היא הוסיפה ואמרה כי אם דף, שעדיין לא ברור אם שרד את ניסיון החיסול, יבקש את ידה של אחת מבנותיה האחרות, "אסכים בשמחה. ואם גם היא תמות מות קדושים – אסכים לתת לו את השלישית". לדבריה, "זה כבוד שדף הוא הבעל של בתי ואבי ילדיה".

הלוויית אשתו ובנו של מוחמד דף בצפון רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
האח מקנא. המונים בהלוויית אשתו ובנו של דף, ביום רביעי ברצועת עזה/רויטרס

במהלך הלווייתם של בתה ושל נכדה התינוק, שהתקיימה ביום רביעי בצהריים בצפון הרצועה, אמרה עספורה כי היא מצטערת שאין לה "עוד מאה בנות להציע לדף על מנת שיוכל להתחתן עמן". מוסטפא עצפורה, אחיה של ווידאד, אמר בהלוויה כי הוא "מקנא באחותו על מה שהיה לה, ועל כך שהיא הייתה אשתו של המפקד מוחמד דף".

בהמשך הכתבה העריך העיתון הלונדוני כי דף שרד את התקיפה, כפי ששרד את ארבעת ניסיונות החיסול הקודמים. ההערכה עולה בקנה אחד עם אמירות שהשמיעו בארגון הטרור למחרת התקיפה בעזה. דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, טען ביום רביעי כי דף כלל לא היה בבית שהותקף. נוסף על כך, דובר מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, מסר הצהרה מיוחדת בערוץ "אל-אקצא".

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
עלי, בנו התינוק של דף, נקבר ביום רביעי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully