וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על ניסיון החיסול של דף: "אף אחד אינו חסין"

20.8.2014 / 20:56

ראש הממשלה מסר הצהרה מיוחדת בבסיס הקריה בתל אביב על רקע קריסתה של הפסקת האש, והבהיר: "ראשי ארגוני הטרור הם יעד לגיטימי". על הביקורת הפומבית מצד חברי קבינט: "צריך לתת כתף ולדבר פחות"

צילום: קובי אליהו, עריכה: ניב פוקס

- נתניהו על ניסיון חיסול דף: "ראשי ארגוני הטרור - יעד לגיטימי"
- על השרים שמתחו עליו ביקורת: "מציע לא לזרוק מלל"
- על יחסי ישראל-ארה"ב: "הקשר חזק ואיתן ממה שחושבים"
- יעלון: "אנו מוכנים למערכה ארוכה"
- יותר מ-150 רקטות שוגרו לעבר ישראל
- מניין ההרוגים ברצועה ביממה האחרונה עומד על כ-20

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (רביעי) לראשונה לניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, אמש בשכונת שיח רדואן בעזה. "ראשי ארגוני הטרור הם יעד לא רק לגיטימי, אלא ראשון במעלה - אף אחד אינו חסין", הבהיר נתניהו במהלך מסיבת עיתונאים בבסיס הקריה בתל אביב.

נתניהו התייחס לתקיפות הנרחבות של כוחות צה"ל ברצועה במהלך השבועות האחרונים מאז החל מבצע "צוק איתן". "כל המערכים שחמאס בנה לפגוע בנו סוכלו", אמר. "הרגנו מאות רבות של מחבלים, השמדנו אלפי רקטות ומשגרים ופירקנו את מערך המנהרות ההתקפיות שחמאס בנה במשך שנים כדי לפגוע ביישובינו. סיכלנו את כל ניסיונותיו לפגוע בנו. זו המכה הקשה ביותר שספג החמאס מאז הקמתו". "חמאס חושב שהוא יתיש אותנו, אך הוא טועה", הוסיף, בהתייחסו לחידוש הלחימה החל מאמש. "העם בישראל חזק. מול ההתשה – חמאס יקבל הכתשה. כתישה של התשתיות ושל המחבלים. המדיניות שלנו כלפי חמאס היא פשוטה: יירו – יחטפו".

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
גורם מדיני: "אין לנו מידע על מותו של מוחמד דף"
2 רקטות יורטו בגוש דן; חמאס: נירה ב-6 בבוקר לנתב"ג
אשתו ובנו של מוחמד דף נקברו: "ישראל נכשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון ומזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט בישיבת ממשלה בקריה בתל אביב. 10 באוגוסט 2014. רויטרס
"המדיניות שלנו כלפי חמאס היא פשוטה: יירו – יחטפו". נתניהו ויעלון/רויטרס

לאחר מכן, תקף בחריפות ראש הממשלה את השרים בקבינט המדיני-ביטחוני שמתחו עליו ביקורת פומבית במהלך השבועות האחרונים. "התקיימו בקבינט 27 ישיבות. בקבינט אפשר להשמיע כל דבר, ואני בהחלט מאפשר להעלות כל נושא. הדיון הוא נוקב, וטוב שכך. אבל בחוץ – צריך לתת כתף ולדבר פחות. אני מציע לא לזרוק מלל, סיסמאות ודברים ריקים ונבובים. אני מצפה מהשרים שינהגו באחריות", אמר נתניהו.

בנוגע לפרסומים השונים על משבר מחריף ביחסי ישראל-ארצות הברית, אמר ראש הממשלה כי "אני יודע שמתארים את זה כך, אבל זה לא נכון". לדברי נתניהו, "דיברתי עם שר החוץ קרי אתמול, וניהלנו שיחה טובה מאוד. קיימתי גם כמה שיחות, ארבע במספר, עם הנשיא אובמה במהלך המבצע. זה די הרבה. הקשר הוא הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים. ארצות הברית נתנה לנו גיבוי להגנה העצמית ולפעולות הלא פשוטות בזירה המדינית". ראש הממשלה ציין כי לאור השינויים הרבים המתרחשים באזור, ישראל פועלת בשיתוף עם כלל הגורמים האזוריים למען "השגת אופק מדיני חדש למדינת ישראל".

את דבריו הערב פתח נתניהו בפנייה לתושבי ישראל, הנאלצים להתמודד עם מטחים בלתי פוסקים של רקטות מאז שעות הערב אתמול. "היעד שלנו הוא שתושבי כרם שלום, שדרות ושאר יישובי עוטף עזה, אשקלון ותל אביב -- כולם ילכו לישון בשקט", אמר נתניהו. "אנו רוצים שילדי אופקים, נתיבות, אשדוד ובאר שבע לא יצטרכו לרוץ למרחבים המוגנים בבתי הספר". הוא הדגיש כי "שום אינטרס אחר לא מוביל אותי ואת שר הביטחון, אלא רק האחריות לביטחונם ולשלומם של כלל אזרחי ישראל. בהתאם לכך אמשיך לפעול באחריות ובשיקול דעת".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לא לזרוק מלל, סיסמאות ודברים ריקים ונבובים". השר נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

גם שר הביטחון, משה יעלון, דיבר הערב במהלך מסיבת העיתונאים בקריה. "לא נתפשר על הביטחון", הדגיש יעלון. "חמאס שהפר אתמול את הפסקת האש טועה פעם אחר פעם בנוגע ליכולת העמידה של מדינת ישראל להשיב מלחמה. חמאס חשב שיתיש אותנו באמצעות ירי לעבר ישראל, אך אני לא הייתי מציע לאיש להתחלף עם מי שנמצא היום ברצועה. חמאס אחראי לכל אזרח שנפגע ולכל בניין שקורס שם. הכיוון שלנו ברור וכך גם היעד להשיב את השקט והביטחון לישראל".

"אנו נרדוף את מחבלי חמאס ואת ראשי הארגון ובכל הזדמנות נתקוף אותם", הוסיף שר הביטחון. "עד כה פגענו בדרגי פיקוד שונים ונמשיך לעשות זאת. התעלמו מדבריהם השקריים של דוברי חמאס. היקף הפגיעות בחמאס עצום. שללנו את יכולותיו ונכסיו ברצועה. נמשיך בכך ככל שיידרש בכל ההיקף והעוצמה הנדרשים עד אשר ישובו השקט והביטחון. תמונת המצב היא מורכבת, נדרשת אורך רוח וסבלנות, עמידה איתנה ונחישות של ההנהגה ושל האזרחים. אנו מוכנים למערכה ארוכה".

יעלון גיבה את ראש הממשלה ותקף גם הוא את השרים שמעבירים עליו ביקורת פומבית מחו. לחדר הדיונים של הקבינט. "מבצע 'צוק איתן' מתנהל, בהובלת ראש הממשלה, באחריות ובשיקול דעת, בתבונה ובשום שכל. אנו מודעים לגודל האחריות המונחת על כתפינו. אנו מגייסים את כל הניסיון הצבאי והמדיני שיש לנו, ופועלים לפי דרך ומצפן, לא לפי שבשבת הרוחות או על בסיס סיסמאות חסרות כיסוי וחסרות אחריות".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

נשיא ארה"ב ברק אובמה נושא דברים במהלך חופשתו במרתה'ס ויניארד. 14 באוגוסט 2014. רויטרס
"הקשר הוא הרבה יותר חזק ואיתן ממה שחושבים". הנשיא אובמה/רויטרס

ראש הממשלה ושר הביטחון השתתפו מוקדם יותר בישיבה של הקבינט המדיני-ביטחוני, ודנו בהשלכות השונות של קריסתה של הפסקת האש אמש. לטענת גורמים מדיניים, לא התקבלו בישיבה החלטות מיוחדות, אלא רק נמסרו בה עדכונים מודיעיניים על המתרחש ברצועת עזה ובגזרות נוספות ועל הדיאלוג מול מצרים.

מאז שעות הערב אתמול שוגרו מרצועת עזה יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל. במקביל, כוחות צה"ל תוקפים מטרות רבות ברחבי הרצועה. עד כה, הותקפו יותר מ-80 יעדים. ממשרד הבריאות הפלסטיני נמסר כי מניין ההרוגים מאז הופרה הפסקת האש אתמול עומד על כ-20 בני אדם. מספר הפצועים עומד על יותר מ-120.

עשן מיתמר בשמי עזה אחרי תקיפת חיל האוויר. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
יותר מ-80 מטרות הותקפו. עשן מיתמר בעזה לאחר הפצצה של צה"ל, היום/רויטרס

השאלה המרכזית בה עסקו כל כלי התקשורת במהלך היום הייתה אם ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, אכן חוסל אמש בהפצצה של צה"ל. אחר הצהריים הכחיש גורם מדיני ישראלי את הדיווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית מפי גורמי מודיעין ישראליים, לפיו דף קיפח את חייו בתקיפה. "אין לנו מידע על מותו של דף. מי שהתראיין לכלי תקשורת זרים פשוט לא יודע", טען הגורם המדיני. "הייתה הזדמנות, ופעלנו", הוסיף הגורם, והדגיש כי "צריך להיזהר. כבר ראינו בעבר איך הוא נחלץ".

במקביל, דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי הבהיר היום כי דף לא שהה בבית שהותקף אמש. נוסף על כך, בשעות הערב מסר דובר מטעם הזרוע הצבאית של חמאס הצהרה מיוחדת בערוץ "אל-אקצא" של הארגון. "ישראל הפרה את הפסקת האש, בייחוד ההפצצה שבה חשבו שבה נמצא מוחמד דף", אמר. "חמאס מבטיח לכם שדף יהיה בעזרת אללה המפקד הכללי של הצבא שייכנס לחצרות מסגד אל-אקצא וישחרר אותה. אנחנו נטהר את ארצנו כולה מאחרון הכובשים. דעו לכם שמוחמד דף ומאחוריו עיז א-דין אל-קסאם ושאר ארגוני ההתנגדות יוכלו עליכם".

הפלסטינים אישרו כי בתקיפה נהרגו אשתו של דף, ווידאד בת 28, בנו עלי, בן שבעה חודשים, ואחמד א-דלו, בן 20. בצהריים השתתפו אלפי בני אדם בהלוויית ווידאד ועלי דף במחנה הפליטים ג'בליה. אמה של ווידאד אמרה במהלך ההלוויה כי היא מצטערת שאין לה "עוד מאה בנות להציע לדף על מנת שיוכל להתחתן עמן". מצטפא עצפורה, אחיה של ווידאד, אמר כי "אני מקנא באחותי על מה שהיה לה, ועל כך שהיא הייתה אשתו של המפקד מוחמד דף".

(עדכון ראשון: 20:12)

הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
מסע ההלוויה של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה/רויטרס
שריפת קוצים במועצה אזורית חוף אשקלון בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
שריפה שפרצה בשדה במועצה האזורית חוף אשקלון בעקבות נפילת רקטה/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי
אישה פלסטינית בוחנת את הנזקים בביתה שנפגע בתקיפת חיל האוויר בעזה, אוגוסט 2014. AP
אישה בוחנת נזקים של בית שנפגע בעזה/AP
יירוטים באזור רמלה, אוגוסט 2014. דוד בן-חיים, מערכת וואלה! NEWS
יירוט של רקטה בשמי רמלה/מערכת וואלה! NEWS, דוד בן-חיים
הלוויתם של אשתו ובנו של מוחמד דף בעזה, אוגוסט 2014. רויטרס
חופרים את קבריהם של בני משפחתו של מוחמד דף בעזה/רויטרס
פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
בית שנפגע מרקטה במועצה האזורית חוף אשקלון/שיטור קהילתי חוף אשקלון
צה"ל מתגבר כוחות מגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל נערכים בגבול רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully