וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2 רקטות יורטו בגוש דן; חמאס: נירה ב-6 בבוקר לנתב"ג

אזעקות נשמעו ביישובים רבים במרכז בהם ראשון לציון ויהוד. לאחר מכן נורה מטח כבד לעבר הדרום. חמאס מאיים: "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון"

עיכובים בטיסות אחרי זיהום הדלק בנתב"ג. שי אוקנין
נמל התעופה בן גוריון/שי אוקנין

- מטח כבד לדרום ולגוש דן
- גורם מדיני: "אין לנו מידע על מותו של דף"
- מחצות שוגרו יותר מ-120 רקטות מעזה לעבר ישראל


חמאס מאיים כי ייחדש בשש בבוקר את הירי לנמל התעופה בן-גוריון. "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון כי אנחנו נירה בשש בבוקר. אנחנו נירה למגרשי הכדורגל שלהם ולא לשטחים פתוחים. על הכובשים ועל העולם למלא אחר בקשתינו ולהפסיק את הכיבוש". כך אמר אמש (רביעי) "אבו עוביידה", דובר מטעם הזרוע הצבאית של חמאס, בהצהרה מיוחדת.

אתמול במהלך שעות הערב נורה מטח רקטות לעבר המרכז. מערכת "כיפת ברזל" יירטה שתי רקטות בשמי גוש דן. זמן קצר לפני כן נשמעה אזעקה ביישובים רבים, בהם ראשון לציון, רמלה, לוד, פתח תקווה, אור יהודה, יהוד וקריית אונו. חמאס לקח אחריות על הירי.

יירוטים באזור רמלה, אוגוסט 2014. דוד בן-חיים, מערכת וואלה! NEWS
יירוט בשמי המרכז, היום/מערכת וואלה! NEWS, דוד בן-חיים

קרוב ל-160 רקטות שוגרו לעבר ישראל מאז הופרה הפסקת האש שלשום אחר הצהריים. בשעות הצהריים אתמול פגעה רקטה בבית פרטי במושב בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים, אולם נזק נגרם למבנה. המשפחה לא הייתה בבית בשעת הפגיעה. "הייתי אצל משפחה אחרת במושב, ואז התחילו להתקשר אליי מהמושב, שנפל לי קסאם על הבית. דבר ראשון, נשמתי (לרווחה) שהוצאתי את הבן שלי מפה בבוקר, והוא עבר לחברים במושב. נס גדול", סיפרה עדי בן ארי, שביתה נפגע מהרקטה.

תמיר עידאן, ראש מועצה אזורית שדות נגב, אמר אתמול בפתיחת הערכת מצב במועצה: "אנו חוזרים ומודיעים לממשלת ישראל כי העורף איתן ומוכן להמשיך ולתת רוח גבית להמשך לחימה או להסדר מדיני שיביאו איתם את השקט המיוחל. אנו דורשים מממשלת ישראל לא להיכנע לדרישות של ארגוני הטרור שאולי יביאו שקט לטווח הקצר אך בו בעת יעמידו את כל תושבי מדינת ישראל בסכנה גדולה בעתיד". לדבריו, "כניעה לדרישותיו של ארגון הטרור, חמאס, משמעותה גזר דין מוות על תושבי עוטף עזה".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
אשתו ובנו של מוחמד דף נקברו: "ישראל נכשלה"
הקבינט התכנס בצהריים; צה"ל החזיר חיילים מחופשות
פרשנות: הפסקת האש תלויה במצבו של מוחמד דף

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שריפת קוצים במועצה אזורית חוף אשקלון בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. יגאל מצרפי, מערכת וואלה! NEWS
שריפת קוצים שפרצה בחוף אשקלון עקב נפילת רקטה, היום/מערכת וואלה! NEWS, יגאל מצרפי

שר האוצר, יאיר לפיד, נשא דברים אתמול בטקס ממלכתי לזכר קורבנות השואה במהלך ביקורו בגרמניה, והתייחס לחידוש ירי הרקטות מרצועת עזה. "מנהיגי חמאס, ארגון טרור אנטי מערבי ואנטישמי, אינם יכולים להרגיש בטוחים כל עוד הם ממשיכים לפגוע באזרחים חפים מפשע", אמר לפיד. "בדיוק כפי שכל מנהיג אירופאי היה עושה, בדיוק כפי שארצות הברית פעלה עם אוסמה בן לאדן - כך גם אנו, נרדוף כל אחד ממנהיגי חמאס".

פגיעה ישירה של רקטה בבית במועצה אזורית בחוף אשקלון. אוגוסט 2014. שיטור קהילתי חוף אשקלון,
פגיעה ישירה בבית באשקלון, אתמול/שיטור קהילתי חוף אשקלון

על רקע חוסר הוודאות הגובר באשר למצבו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, לאחר הפצצת צה"ל שלשום, מסר "אבו עוביידה" כי "דף לא חוסל". בהמשך הבהיר "אבו עוביידה" כי על כל הצדדים לנטוש את הערוץ המדיני שמתנהל בקהיר. "אנחנו יודעים שהמשא ומתן נועד לכישלון. על המשלחת הישראלית לצאת מקהיר ולעזוב את המשא ומתן".

גורם מדיני ישראלי הכחיש אתמול אחר הצהריים את הדיווח ברשת "פוקס ניוז" האמריקנית מפי גורמי מודיעין ישראליים, לפיו נהרג בתקיפת צה"ל אמש על בית בשכונת שיח רדואן בעזה. "אין לנו מידע על מותו של דף. מי שהתראיין לכלי תקשורת זרים פשוט לא יודע", טען הגורם המדיני. "הייתה הזדמנות (לסיכול ממוקד – א"ב) ופעלנו", הוסיף הגורם, והדגיש כי "צריך להיזהר. כבר ראינו בעבר איך הוא נחלץ". במקביל, דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי הבהיר היום כי דף לא היה בבית שהותקף אמש.

"ישראל הפרה את הפסקת האש, בייחוד ההפצצה שבה חשבו שבה נמצא מוחמד דף", אמר "אבו עוביידה". "דף התחיל בלחימה באבנים, אחר כך ברובים, אחר כך בפיגועי התאבדות -עד שהביא את הטילים לידי הזרוע הצבאית של חמאס. הטילים האלה הדהימו אתכם וזרעו פחד במקלטים. חמאס מבטיח לכם שדף יהיה בעזרת אללה המפקד הכללי של הצבא שייכנס לחצרות מסגד אל-אקצא וישחרר אותה. אנחנו נטהר את ארצנו כולה מאחרון הכובשים. דעו לכם שמוחמד דף ומאחוריו עיז א-דין אל-קסאם ושאר ארגוני ההתנגדות יוכלו עליכם", הוסיף "אבו עוביידה".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully