וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש למשפחת העיתונאי: "נכנס לגוב האריות - ונטרף"

שבוע בלבד לפני שפורסם הסרטון המחריד שבו נראה העיתונאי ג'יימס פולי מוצא להורג על ידי מורד סוני, קיבלו הוריו הודעה משוביו, לפיו בנם ייהרג "כתוצאה מפשעי האמריקנים"

רגעיו האחרונים של העיתונאי האמריקני שהוצא להורג על ידי דאעש. רויטרס
"כמה זמן תלך הכבשה אחרי רועה הצאן העיוור?" פולי לפני הוצאתו להורג/רויטרס

סוכנות הידיעות האמריקנית "גלובל פוסט", עבורה עבד העיתונאי ג'יימס פולי - שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הפיץ השבוע סרטון המתעד את הוצאתו להורג - פרסמה הלילה (שישי) את הודעת הדואר האלקטרוני האחרונה שאותה קיבלה משפחתו משוביו. בהודעה, שהתקבלה ב-12 באוגוסט, שבוע בלבד לפני פרסום הסרטון, הודיעו לוחמי דאעש להוריו של פולי כי הוא "יוצא להורג".

"כמה זמן תמשיך הכבשה ללכת אחרי רועה הצאן העיוור? מסר לממשל האמריקני ולאזרחיו הכבשים", נפתח המכתב. "הנחנו לכם מאז התבוסה המחפירה שנחלתם בעיראק. אנחנו לא מתערבים במדינה שלכם או תוקפים את האזרחים שלכם בעודם בטוחים בבתיהם, למרות שיש לנו את היכולת לעשות זאת. באשר לחלאות של החברה שלכם שאנחנו מחזיקים כאסירים - הם העזו להיכנס לגוב האריות, ולכן נטרפו".

לקריאה נוספת:
שר ההגנה האמריקני: "דאעש - מעבר לכל איום שראינו"
אובמה הזדעזע מרצח העיתונאי: "דאעש - סרטן"
מדוע סרטון ההוצאה להורג פורסם דווקא עכשיו?

ג'ון ודיאן פולי, הוריו של ג'יימס פולי, מחוץ לביתם ברוצ'סטר – ניו המפשייר, 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הסכימו לפרסם את תוכן הדואר האלקטרוני האחרון שקיבלו. הוריו של ג'יימס פולי/רויטרס

בהמשך כתבו המורדים הסונים להורים: "ניתנו לכם הזדמנויות רבות למשא ומתן בשביל שחרור אנשיכם באמצעות העברת כספים, כפי שממשלות אחרות כבר הסכימו לעשות. כמו כן, הצענו חילופי אסירים כי לשחרר את המוסלמים שאתם מחזיקים, ואתם הוכחתם מהר מאוד שאתם לא מעוניינים בכך. אין לכם מוטיבציה להתמודד עם מוסלמים מלבד בשפה של כוח, שפה שניתנה לכם ב'תרגום ערבי' כשניסיתם לכבוש את אדמת עיראק. עכשיו אתם חוזרים להפציץ את המוסלמים של עיראק שוב, בעודכם פוחדים ונמנעים מעימות פנים מול פנים". בהמשך נכתב: "היום חרבותינו שלופות, הממשל והאזרחים אחד הם. אנחנו לא נעצור עד שנרווה את צמאוננו לדמכם".

"אל תחוסו על החלשים שלנו, קשישים, נשים או ילדים, כי אנחנו לא נחוס על שלכם", חתמו לוחמי דאעש את מכתבם. "אתם והאזרחים שלכם עוד תשלמו את המחיר על ההפצצות שלכם. הראשון שישלם בדמו הוא האזרח האמריקני ג'יימס פולי. הוא יוצא להורג כתוצאה ישירה של פשעיכם כלפינו".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
העיתונאי האמריקני ג?יימס פולי - חאלב, סוריה, יולי 2012. צילום: Nicole Tung, אתר רשמי
"הראשון שישלם בדמו". ג'יימס פולי/אתר רשמי, צילום: Nicole Tung

במכתב מצוינות כמה עובדות לא מדוייקות. למשפחת פולי לא ניתנו "הזדמנויות רבות למשא ומתן", כפי שנכתב. בחג ההודיה, לפני כשנתיים, יצרו עמם שוביו של ג'יימס קשר לראשונה, לאחר שנה שבה לא שמעו ממנו דבר. בדואר אלקטרוני שהם שלחו להם בתאריך ה-26 בנובמבר 2013, הם התבקשו לשלם מאה מיליון אירו "ומהר", ודרשו את שחרורם של אסירים, מבלי לציין שמות מדויקים.

מה"גלובל פוסט" נמסר כי משפחת פולי הסכימה לפרסם את תוכנו של הדואר האלקטרוני האחרון שקיבלו מ"המדינה האיסלאמית", והמערכת החליטה לעשות זאת בשם השקיפות, וכדי "לספר את הסיפור של ג'ים". עוד נכתב בפרסום כי הם מאמינים ש"הטקסט נותן הצצה אל תוך הטקטיקות והמניעים של 'המדינה האיסלאמית'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully