וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטף שליט, פיקד על ירי לאילת: מיהו ראאד אל-עטאר?

אחד מבכירי חמאס שחוסלו לפנות בוקר הוא מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות, ייסד את יחידת העילית "א-נוחבה" וניצל ממוות כששהה לצד רמטכ"ל חמאס ג'עברי שחוסל בתחילת "עמוד ענן"

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מי אתה ראאד אל-עטאר? צה"ל חיסל לפנות בוקר (חמישי) את מפקד אזור רפיח בחמאס, ומי שנחשב לאחת הדמויות הבכירות בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של ארגון הטרור. זה שנים רבות היה אל-עטאר יעד רב-משמעות לחיסול עבור קהיליית המודיעין הישראלית, והוא היה מעורב בפיגועים רבים נגד ישראל. לפנות בוקר, במבצע משותף עם השב"כ, הצליחו כוחות צה"ל לחסל את האיש.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לילה שקט: רק רקטה אחת נורתה לישראל, צה"ל המשיך לתקוף
אלה הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף לציבור
לייב בלוג | עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה מעורב בחטיפת שליט והחזיק בו. אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל-עטאר בהחזרתו של החייל החטוף גלעד שליט, יחד עם אחמד ג'עברי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת. ביתו של אל-עטאר הותקף במהלך מבצע "צוק איתן", אולם הוא לא נפגע אז. בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שהה אל-עטאר סמוך ל"רמטכ"ל" חמאס אחמד ג'עברי בשעה שהאחרון חוסל, אולם הוא לא נפגע באירוע.

ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היה מעורב בפיגועים בהם נהרגו חיילים. אבו שימאללה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לבד מאל-עטאר, חוסל היום בעזה גם מחמד אבו שימאלה, בן 40 גם כן, ואף הוא מפקד בכיר של חמאס ברצועה. אבו שימאלה שימש מפקד המערכה בגזרה הדרומית מבחינת חמאס, והוא חבר ותיק בהנהגה הצבאית של ארגון הטרור. מתחילת שנות ה-90 הוא היה מעורב באופן ישיר בביצוע ובהכוונה של פיגועים קשים רבים. בין היתר, הוא היה מעורב בפיגוע באזור רפיח ב-1994 שבו נהרג קצין צה"ל, בפיגועי מנהרות תופת בהם נהרגו חיילים במוצבי צה"ל ב-2004, בהם נהרגו שישה חיילים, ובפיגוע תופת במעבר כרם שלום בו נפצעו 13 חיילים ב-2008. גם אבו שמאללה היה מעורב בפיגוע שבו נחטף החייל גלעד שליט ב-2006, באזור כרם שלום, ובו נהרגו שני חיילים נוספים. בחודש שעבר הי אחראי לשליחת חוליה של 13 מחבלים במנהרה לאזור סופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully