וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה”ל חיסל את שלושת המפקדים הבכירים של חמאס בדרום הרצועה

בתקיפה ברפיח נהרג מפקד האזור ראאד אל-עטאר, שתכנן את חטיפת שליט והחזיק בו. יחד אתו נהרגו מוחמד אבו שימאלה, ששיגר בחודש שעבר חוליה של 13 מחבלים במנהרה לישראל, וכן מוחמד ברהום

צילום: רויטרס, שי מכלוף, קובי אליהו; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

- צה"ל ושב"כ חיסלו את שלושת מפקדי חמאס הבכירים בדרום הרצועה
- נתניהו: מבצע "צוק איתן" יימשך עד להשגת יעדו
- דובר הארגון: "ישראל תשלם מחיר כבד על ההתנקשות"
- שלוש רקטות התפוצצו ביישוב במועצת אשכול, גבר בן 33 נפצע בינוני-קשה מרסיסים בחזה
- הפעילות בנתב"ג כסדרה, חרף איומי חמאס אמש

הישג לצה"ל ולשב"כ בלחימה ברצועת עזה: שלושת המפקדים הבכירים ביותר של חמאס בדרום הרצועה חוסלו לפנות בוקר (חמישי) בתקיפת בית בשכונת תל אל-סולטאן ברפיח. השלושה הם ראאד אל-עטאר, מוחמד אבו שימאלה ומוחמד ברהום מהחטיבה הדרומית של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. סוכנות הידיעות הפלסטינית מען דיווחה כי שישה אנשים נוספים נהרגו בתקיפה. צה"ל אישר את דבר התקיפה ואת חיסולם של אל-עטאר ושל אבו שימאלה.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
לילה שקט: רק רקטה אחת נורתה לישראל, צה"ל המשיך לתקוף
תיעוד: חיל הים מפציץ מפקדה של חמאס בדרום הרצועה
אלה הנחיות הבטיחות של פיקוד העורף לציבור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכננו את חטיפתו של גלעד שליט והחזיקו אותו בשבי. אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים: "המודיעין יוצא הדופן שהביא השב"כ בזכות עבודה מאומצת ומקצועית, יחד עם יכולת הביצוע המדויקת של צה"ל, אפשרו לנו לקבל את ההחלטה להוציא לפועל את המבצע לפגיעה בראשי חמאס שתכננו פיגועים קטלניים נגד אזרחי ישראל". ראש הממשלה הוסיף ואמר כי מבצע "צוק איתן" "יימשך עד להשגת יעדו: השבת השקט לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

אל-עטאר, בן 40, היה מפקד אזור רפיח בגדודי עז א-דין אל-קסאם. הוא ממתכנני חטיפתו של גלעד שליט ביוני 2006 ומהחמושים שהחזיקו אותו בשבי, ואף נחשב לאחד מאדריכלי פרויקט המנהרות ההתקפיות נגד ישראל ולמייסד יחידת העילית "א-נוחבה" של חמאס. כמו כן, הוא היה אחראי לשליחת חוליות טרור לחצי האי סיני כדי שאלה ישגרו רקטות לעבר אילת.

ביתו של אל-עטאר הותקף במהלך מבצע "צוק איתן", אולם הוא לא נפגע אז. בתחילתו של מבצע "עמוד ענן" בנובמבר 2012 שהה אל-עטאר סמוך ל"רמטכ"ל" חמאס אחמד ג'עברי בשעה שהאחרון חוסל, אולם הוא לא נפגע באירוע.

ביולי 1994 השתתף עטאר בפיגוע ירי בגבול ישראל-מצרים שבו נהרג קצין צה"ל. בספטמבר 2001 הוא תכנן וביצע ניסיון לפוצץ את מוצב טרמית. באירוע נפצעו ארבעה חיילים ונגרם נזק כבד למוצב. בינואר 2002 השתתף אל-עטאר בתכנון פיגוע חדירה למוצב אפריקה סמוך לכרם שלום, אז נהרגו ארבעה חיילי צה"ל.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראאד אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבו שימאלה היה מעורב ב-1994 בפיגוע ליד רפיח שבו נהרג קצין צה"ל. בהמשך השתתף בפיגועי מנהרות תופת שבהם נהרגו חיילים ונפצעו אחרים, ובכלל זה הפיגועים במוצב אורחאן ובמוצב JVT ב-2004. הוא היה מעורב גם כן בפיגוע החטיפה של גלעד שליט.

נוסף על כך, אבו שימאלה היה מעורב בתכנון פיגוע התופת במעבר כרם שלום במאי 2008 שנעשה בו שימוש בג'יפים ממולכדים. בחודש שעבר הוא היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמאס במנהרה שנחפרה לישראל באזור סופה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית שבו חוסלו שלושת הבכירים, לפנות בוקר בדרום הרצועה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחמאס מיהרו להגיב הבוקר לחיסול. אחד מדוברי הארגון, סמי אבו זוהרי, הזהיר כי ישראל "תשלם מחיר כבד על ההתנקשות במפקדי גדודי אל-קסאם". אבו זוהרי אמר לכלי תקשורת פלסטיניים כי ה"פשע הישראלי" לא ישבור את רצון הפלסטינים ולא יחליש את ה"התנגדות". בארגון קראו הבוקר לתושבי הרצועה להשתתף בהלוויית השלושה, בצהריים ברפיח.

במקביל, אמר ראש הלשכה המדינית חאלד משעל לסוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה כי הפלסטינים לא ישובו לשיחות בקהיר לפני שייווצרו "נסיבות אמיתיות שיביאו את ישראל להיענות לדרישותיהם".

חילוץ גופה מבית שצה"ל תקף ברפיח בדרום רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
6 הרוגים מלבד בכירי חמאס. חילוץ גופה מבית שהותקף ברפיח/רויטרס

הנחיות פיקוד העורף לא השתנו אמנם בעקבות החיסול, אולם גורמים במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס צפוי להגיב בירי רקטות רחב היקף לעבר ישראל. בימים האחרונים העריכו קצינים בפיקוד הדרום כי בתחילת המבצע החזיק חמאס ארסנל רקטות שכולל 9,000 פריטים, מרביתן רקטות קצרות טווח. שליש מהארסנל הושמד על ידי כוחות צה"ל, יותר משליש שוגר לעבר ישראל ופחות משליש נותר בידי ארגון הטרור.

הקצינים העריכו כי אם יחליט חמאס לשגר יותר ממאה רקטות ביום, הוא עשוי לצמצם באופן קריטי את ארסנל הנשק שלו בתום שבועיים רציפים של לחימה. עוד העריכו כי חמאס חושש לייצר רקטות מחשש שהמודיעין הישראלי יחשוף את המחרטות, את בתי המלאכה ואת המחסנים.

יירוט של "כיפת ברזל" בשמי שדרות. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הנחיות פיקוד העורף לא השתנו. יירוט של "כיפת ברזל" בשמי שדרות, אתמול/רויטרס

הלילה היה שקט במיוחד, ורק רקטה אחת שוגרה במהלכו. היא יורטה באמצעות סוללת "כיפת ברזל" בשמי אופקים. בסביבות 7:00 בבוקר נשמעו שתי אזעקות שווא במועצה האזורית אשכול, ובהמשך הבוקר התפוצצו בשטחים פתוחים בתחומי המועצה כעשר רקטות, שתיים מהן - מבלי שנשמעה אזעקת "צבע אדום". שלוש מהרקטות התפוצצו בתוך אחד מיישובי המועצה. גבר בן 33 נפצע באורח בינוני-קשה מרסיסים בחזהו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע. נזק נגרם לשני מבנים לא מיושבים, אחד מהם משמש בדרך כלל גן ילדים. בסביבות 11:00 נשמעו אזעקות באופקים וברמת חובב.

הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון הרצועה, הבוקר/רויטרס

אמש איים אבו עוביידה, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, כי הם ישגרו רקטות לעבר שדה התעופה המרכזי של ישראל, ואף קרא לחברות זרות להימנע מנחיתות בישראל ומהמראות ממנה. "אנחנו מזהירים את המטוסים שמגיעים לבן גוריון כי אנחנו נירה ב-6:00 בבוקר", אמר הדובר, אבו עוביידה. למרות האיומים, הבוקר נרשם שקט בנתב"ג והתנועה האווירית שם מתנהלת כסדרה.

דובר הזרוע הצבאית גם הזהיר את אוהדי הכדורגל שהמתינו לפתיחת ליגת העל בשבת: "אנחנו נירה למגרשי הכדורגל שלהם ולא לשטחים פתוחים. על הכובשים ועל העולם למלא אחר בקשתינו ולהפסיק את הכיבוש". יצוין כי פתיחת הליגה הייתה צפויה להידחות עוד לפני הודעת חמאס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ראאד אל-עטאר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
תושב צפון הרצועה בוחן את ההרס אחרי תקיפת צה"ל/רויטרס
חילוץ גופה מבית שצה"ל תקף ברפיח בדרום רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
חילוץ גופה מבית הרוס ברפיח, הבוקר/רויטרס
הרס אחרי תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הרס בצפון הרצועה/רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה, אמש/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בגשר ברוקלין בניו יורק. 21 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בגשר ברוקלין בניו יורק/רויטרס
תיעוד תקיפות חיל הים בעזה. צילום מסך
תקיפת חיל האוויר ברצועת עזה/צילום מסך
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
כוח צה"ל סמוך לרצועת עזה, אמש/רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז. 20 באוגוסט 2014. רויטרס
הפגנה פרו-פלסטינית בפריז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully