וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בבירה: "מרעיל כלבים" בראש אגף הווטרינריה?

כמה מתושבי שכונת ארמון הנציב עתרו נגד החלטת העירייה למנות לתפקיד מנהל אגף הווטרינריה את מי שאחראי, לטענתם, להרעלתם למוות של כמה כלבים ביתיים בחומר מסוכן לפני שנתיים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעלי הכלבים בשכונת ארמון הנציב שבדרום-מזרח ירושלים זועמים על החלטת העירייה למנות לתפקיד מנהל אגף הווטרינריה את מי שאחראי, לטענתם, להרעלתם למוות של כמה כלבים ביתיים בחומר מסוכן ביותר מסוג סטריכנין לפני כשנתיים. לאחרונה הגישו כמה מתושבי השכונה עתירה לבית המשפט המחוזי בעיר, באמצעות עו"ד רועי גרין, במטרה למנוע את מינויו לתפקיד של סגן האגף הנוכחי, ד"ר אסף בריל. לטענת העותרים, לד"ר בריל אסור לקבל את התפקיד הבכיר, לאור העובדה כי בתום חקירה בנדון המליצה המשטרה לפרקליטות להעמידו לדין בגין שימוש בחומרים מסוכנים.

לפי העותרים, בשלהי שנת 2012 פיזרו פקחי השירות הווטרינרי את החומר המסוכן בשכונה כדי לגרום למותם של כלבים משוטטים, אולם גם שלושה כלבים ביתיים נחשפו לרעל בעת שטיילו עם בעליהם – והם מתו בשל כך. "הרעלות אלו בוצעו מחוץ לאזורים המותרים לכך, ללא אישור מראש של הממונה על השירותים הווטרינריים כחוק וללא פיקוח כנדרש בנהלי השירותים הווטרינריים", נכתב בעתירה. "על המחדל הזה אחראי ד"ר בריל, שבאותה העת היה ממונה על הפקחים בשירות הוטרינרי ובעל הסמכות למסור את הרעל לפקחים". "הכלבים שלנו נרצחו", טוענת א', אחת מבעלי הכלבים המצוטטים בעתירה. "אני אעשה הכול כדי שהאמת תצא לאור".

בעיריית ירושלים טוענים כי אין מניעה למנות את ד"ר בריל לתפקיד, ומכחישים קשר סיבתי בין השימוש בסטריכנין לבין מותם של הכלבים. "ד"ר אסף בריל, סגן מנהל השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים, נבחר פה אחד במכרז למנהל השירות הווטרינרי העירוני לאור מקצועיותו ויכולותיו הניהוליות המרשימות", נמסר. "בוועדה היו חברים (מלבד גורמי העירייה) הווטרינר הראשי של עיריית תל אביב, נציגים מהשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ויו"ר ארגון הרופאים הווטרינריים ששימש כמשקיף".

לטענת העירייה, "בהחלטתה על בחירתו, שקלה הוועדה בכובד ראש את האירוע של השימוש ברעל סטריכנין לצורך המתת כלבים משוטטים. הוועדה שמעה מפי ראש השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות כי השימוש ברעל, שנעשה על ידי השירות הווטרינרי העירוני נעשה באישור משרד החקלאות, בידיעתו ובגיבויו. למיטב הבנת הועדה לא הוכח קשר סיבתי בין השימוש ברעל ע לבין מקרי התמותה של הכלבים. העירייה מצרה על מות בעלי חיים ועל הצער שנגרם לבעליהם, אולם לאור העובדה כי לא קיימת החלטה על הגשת כתבי אישום ולאור כל המידע שהיה בידי הוועדה בעת קבלת ההחלטה, לא נראה כי יש בדברים כדי להוות תשתית לפסילת מועמדתו של ד"ר בריל מלשמש כווטרינר העירוני".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חשש בצבא: ארגוני הטרור יחדשו הירי כבר הערב
המשבר בעיראק: "הכורדים כבשו מחדש את סכר מוסול"
הפרות סדר ב"חתונת המריבה", 6 פעילי ימין נעצרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully