וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרות סדר ב"חתונת המריבה", 6 פעילי ימין נעצרו

18.8.2014 / 0:07

החתונה של מורל ומחמוד, שזכתה לחשיפה בשל האיומים לשבשה, התקיימה בראשון לציון. עשרות אזרחים הגיעו לתמוך בזוג, ומולם הפגינו פעילי ימין שניסו להתפרץ לאירוע. "התבוללות היא שואה"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: טל רזניק

שישה פעילי ימין קיצוני נעצרו אמש (ראשון) אחרי שהתעמתו עם שוטרים וניסו להתפרץ לחתונתם של מורל מלכה, יהודיה בת 23 שהתאסלמה, ומחמוד מנסור, מוסלמי בן 26 מיפו, באולם אירועים בראשון לציון. בימים האחרונים עלתה החתונה ה"מעורבת" לכותרות אחרי שארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) איים להחריבה. בעקבות הסערה הציבורית, ואחרי פנייה של הזוג לבית המשפט, הוחלט להרחיק את ההפגנה מהאולם, ולמעלה ממאה שוטרים אבטחו את האירוע. השוטרים ניסו לחצוץ בין מפגיני הימין הקיצוני, שהותר להם להפגין במרחק 200 מטרים מהחתונה, לבין האורחים - אך המפגינים לא צייתו כאמור לצו. המשטרה ביצעה מעצרים נוספים לאחר שמפגיני הימין החלו להשליך חזיזים וקוביות קרח .

מול אולם האירועים "שמש אדומה" התייצבו עשרות בני אדם עם פרחים, בלונים ושלטי תמיכה במטרה לחזק את בני הזוג. "אנחנו רואים את החובה לא להפקיר את המרחב הציבורי לפשיזם, לגזענות וגם לשוביניזם - שמתיימר להחליט עבור נשים מה הבחירה הנכונה עבורן, כולל בחירת בן הזוג", אמרה יפעת, אחת ממשתתפות מפגן התמיכה במלכה ובמנסור. "לכל בן אדם יש זכות להתחתן ולחיות כפי שהוא רוצה, וחבל מאוד שהגענו לזמן הזה שצריך להפגין על הזכות הבסיסית הזו", אמרה משתתפת נוספת לוואלה! חדשות.

עוד בנושא
הנשיא ריבלין: "ההסתה נגד מחמוד ומורל מקוממת ומדאיגה"
החתונה שמרגיזה את הימין תזכה לאבטחה משטרתית?

מחמוד ומורל ביום חתונתם ליד ביתם ביפו, אוגוסט 2014. יותם רונן
מורל מלכה מגיעה לבית חתנה לחגוג את טרום החתונה/יותם רונן

מולם התאספו מאות פעילי בארגון להב"ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש), חסידי ברסלב ופעילי ימין קיצוני אחרים. המפגינים מחו נגד נישואי ה"תערובת" וקראו למורל "לחזור הביתה". הם הניפו דגלים ושלטים בהם נכתב "התבוללות היא שואה לעם היהודי", ו-"רצית נכד עם עתיד - קיבלת שהיד". בין המפגינים: בנצי גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, חבר הכנסת לשעבר, מיכאל בן ארי, ועו"ד איתמר בן גביר.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אזרחים שהגיעו לתמוך במחמוד ומורל מול האולם בו הם מתחתנים. אוגוסט 2014. דרור עינב
אזרחים שבאו להפגין תמיכה במורל מלכה ובמחמוד מנסור, אמש בראשון לציון/דרור עינב

מוקדם יותר אתמול הגיעה הכלה לבית משפחת החתן – לפתוח את החגיגות של המעמד המרגש, טרם האירוע הרשמי, כפי שמקובל במגזר הערבי. ברחוב הקטן ביפו התגודדו אנשים רבים, בהם גם כלי תקשורת מהארץ ואף מהעולם.

הלימוזינה המפוארת ובה הכלה, שנמנעה עד כה מהתייחסות לרגע האינטימי שלה שהפך ברגע לסערה לאומית, הגיעה לרחבת הכניסה לבית. מבוישת מעט וכשהיא בשמלת הכלה יצאה מורל מהמכונית, כשמסביבה עשרות מאבטחים.

"ראית מה מתחולל בחוץ?"

מאות קרובי משפחה ותושבי יפו הגיעו לשמח את הזוג הצעיר שבלית ברירה הפך למפורסם. הם שרו, השמיעו מוזיקה ורקדו עם הכלה הנרגשת. עם זאת, אמרו המשתתפים, כי את האושר הרב מלווה גם עצבות על הגילויים הגזעניים. "ראית מה מתחולל בחוץ, ראית את כמות התקשורת זה לא נורמלי. כבר ארבעה ימים שאני לא ישן בגלל היוזמה הזאת של אנשי הימין", אמר לוואלה! חדשות אביו של החתן, מוחמד אבו מחמוד.

שעות ספורות לפני כן, פסק בית המשפט בראשון לציון כי הפגנת המחאה על החתונה ה"מעורבת" שיזם ארגון הימין הקיצוני "להב"ה" (למניעת התבוללות בארץ הקודש) תוכל להתקיים במרחק של 200 מטרים מאולם האירועים "שמש אדומה" בעיר. "נכון, אנחנו מרוצים מפסק הדין שירחיק אותם - אבל מה זה להפגין מול חתונה? את חושבת שזה משמח אותי", אמר.

מחמוד ומורל ביום חתונתם ליד ביתם ביפו, אוגוסט 2014. יותם רונן
החתן, מחמוד מנסור/יותם רונן

האב חזר והדגיש כי מדובר בבחירה חופשית של שני אנשים צעירים, ושאין כאן כל כפייה דתית – שכן מורל בחרה להתאסלם. "כולנו כאן חיים בדו-קיום", אמר האב תושב יפו, "כל החברים שלי יהודים והם תמיד מזמינים אותי לקבלות שבת ולחגים. מדברים על גזענות? אם הבת שלי הייתה מתאהבת ביהודי, אני לא הייתי אומר לה דבר. אם זה מה שעושה לה טוב, שתעשה". בעקבות פנייתו של אביה של מורל, יורם, לבנו לבטל את החתונה אמר מנסור: "אני מזמין את האבא שיבוא לפה, שיראה את הבת שלו הכלה". "מבחינת הדת", הוסיף, "מאחר והיא התאסלמה, הילדים יגדלו על פי דת האיסלאם".

עו"ד יניב שגב, שייצג את הזוג, אמר בעקבות ההחלטה להרחיק את ההפגנה מהחתונה: "מדובר בהישג משפטי ולפיו אדם פרטי מוציא צו מניעה נגד מפגינים ומרחיק אותם פיזית באמצעות הצו. שמח שבית המשפט נעתר לבקשות ובחוכמתו הבין את פוטנציאל הסיכון שהיה טמון באי ההפרדה".

מחמוד ומורל ביום חתונתם ליד ביתם ביפו, אוגוסט 2014. יותם רונן
המון תושבים וצלמי תקשורת הגיעו לבית ביפו/יותם רונן

מוקדם יותר התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין להפגנה ששל ארגון להב"ה, ואמר כי קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. "מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו", כתב הנשיא בעמוד הפייסבוק שלו.

ריבלין הוסיף כי לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של בני הזוג, אך כולם חייבים בכבודם. "יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות, ואולם להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית", הוסיף. "ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית. עם חופשי אנחנו בארצנו, בדעה ובפעולה ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה".

(עדכון ראשון: 17:46)

מחמוד ומורל ביום חתונתם ליד ביתם ביפו, אוגוסט 2014. יותם רונן
מחמוד ומורל ביום חתונתם ליד ביתם ביפו, אוגוסט 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully