וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בצבא: ארגוני הטרור יחדשו הירי כבר הערב

18.8.2014 / 7:24

בשל האפשרות שהמגעים בקהיר ייכשלו, נערך צה"ל לחידוש האש מהרצועה היום, שעות לפני תום הפסקת האש בחצות. לפי גורמי ביטחון, חמאס לא יעמוד מאחורי האש אך יעצום עין. קו הרכבת לשדרות הופסק מחשש לירי נ"ט

צילום: אלי מנדלבאום, עריכה: גדי וינסטוק

גורמים בפיקוד דרום אמרו אמש (ראשון) כי צה"ל נערך לחידוש ירי הרקטות ופצצות המרגמה כבר היום בשעות הערב המוקדמות, שעות לפני תום הפסקת האש בחצות – וזאת על רקע ההערכות של גורמים מדיניים לפיהן המשא ומתן המורכב בין ישראל לבין חמאס בתיווך מצרים עומד על סף כישלון.

הגורמים העריכו שחוליות טרור ברצועת עזה, שאינן סרות למרותו של חמאס, יפרו את הפסקת האש. חמאס, כך לפי אותם גורמים, יעדיף "לעצום עין" נוכח הירי, כדי להימנע מהכרזה בפועל על מות התהליך המדיני.

מלחמה בדרום | סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
נתניהו: חמאס לא יצליח לחפות על ההפסד הצבאי בהישג מדיני
"ח"כים מבל"ד ועזמי בשארה נפגשו בקטאר בעת המבצע"
צה"ל מודה: "מתקפת סייבר איראנית גדולה על ישראל בזמן המבצע"

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור מרצועת עזה/רויטרס

כהיערכות לכך, הוחלט בצה"ל להעלות החל מהיום את רמת הדריכות של גורמי איסוף המודיעין לקראת אפשרות של שיגורים ושל חידוש התקיפות בעזה. בשבועות האחרונים מפעילים חיל המודיעין, חיל האוויר ופיקוד דרום מאמצים גדולים כדי למלא מחדש את בנק המטרות של צה"ל כבסיס להסלמה מחודשת.

"האם ייתכן שהלחימה מול רצועת עזה תתחדש? כן", אמר אתמול קצין בכיר בצה"ל בהתייחסו למצב הביטחוני הבלתי-יציב בדרום. "האם ייתכן שחילופי האש המתמשכים יהפכו להתשה? כן. יש לצה"ל חטיבות מוכנות של סדיר ומילואים באוגדת עזה. חטיבות ההדרכה של צה"ל שחזרו לבסיסן נמצאות במצב של כוננות הזנקה".

בשל האפשרות להסלמה, הורה משרד הביטחון להפסיק את תנועת הרכבות בקו אשקלון שדרות, עד להודעה חדשה, מחשש לירי טילים נגד טנקים. מעבר לכך, אין הנחיות מיוחדות של מערכת הביטחון ופיקוד העורף לתושבי הנגב המערבי המתגוררים במרחק של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה. הבוקר תתקיים הערכת מצב בפיקוד העורף, במהלכה יוחלט אם לשנות את הנחיות ההתגוננות בדרום בדגש על היישובים סמוכי הגדר.

בצד זאת, ולמרות המתיחות ברצועת עזה סיים אמש אלוף-משנה עמוס הכהן את תפקידו ומסר את הפיקוד על החטיבה הדרומית באוגדת עזה לידיו של אל"מ דדו בר כליפא, שהתחיל בחטיבת גולני, ושהיה בעברו מג"ד בגבעתי. בתפקידו האחרון היה נציג צה"ל בחיל הנחתים האמריקני בארה"ב.

(עדכון ראשון: 23:20)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפגנת תמיכה בחמאס, עזה. רויטרס
בחמאס יעדיפו "לעצום עין"? הפגנת תמיכה בארגון/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully