וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר חמאס: לא קיבלנו ולא נקבל את מה שהוצע בקהיר

16.8.2014 / 15:35

חבר הלשכה המדינית עיזת א-רישק התייחס בביטול למתווה המצרי וציין כי הפלגים מנסים לגבש עמדה סופית. במקביל, פורסם מכתב שפלסטיני שאולץ לחפור מנהרות הבריח לארץ: "מתפלל שחמאס ימותו"

רויטרס

חבר הלשכה המדינית של חמאס, עיזת א-רישק, דוחה בתוקף את המתווה שהציגה מצרים להפסקת אש ארוכת טווח עם ישראל. א-רישק אמר אחר הצהריים (שבת) כי "עמדתה של המשלחת הפלסטינית ברורה: היא לא מקבלת ולא תקבל את מה שהוצע בקהיר". לפי סוכנות הידיעות הפלסטינית "צפא", הוא הוסיף וציין כי הדיונים בין חמאס, הג'יהאד האסלאמי ואש''ף נמשכים כדי לגבש עמדה סופית.

במקביל, חבר במשלחת הפלסטינית בקהיר אמר לסוכנות הידיעות הטורקית "אנאטול" כי הסיכויים להגיע להסכם סופי עם ישראל "לא גדולים". המשלחת הפלסטינית צפויה לשוב לבירת מצרים הלילה או מחר כדי להשלים את השיחות, לקראת פקיעתה של הפסקת האש בחצות הלילה שבין שני לשלישי. לפי דיווחים שונים בערבית, הערב תתכנס הנהגת הרשות הפלסטינית בלשכתו של היו"ר אבו מאזן ברמאללה כדי לדון בנושא.

עוד בוואלה! חדשות:
10 מיליון תושבים, מאות מיליונים מנפט: זו מדינת דאעש
סליחה, טעות: "גרמניה צותתה לקרי ולקלינטון"
גבר כבן 70 טבע למוות מול חוף בת ים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם יושג הסכם עד סוף הפסקת האש? משעל, סיסי, נתניהו ואבו מאזן/מערכת וואלה!, צילום מסך

איסמעיל רדואן, ממנהיגי חמאס, אמר הבוקר כי הארגון סירב לדחות את הדיון בעניין הקמת נמל ימי ושדה תעופה בעזה. לפי פרסומים שונים, ובהם הדיווח המצרי שהציג את סעיפי המתווה להפסקת אש, רק חודש אחרי החתימה על הסכם יתקיים בקהיר סבב נוסף של משא ומתן, ובו יידונו השבת גופות החיילים שנפלו בשבי בקרבות, שחרור האסירים וכן דרכי הפעלת שדה תעופה ונמל ימי ברצועה. במקביל, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, הצהיר כי "מי שסייע בהגנה על גבולות עזה לא ייענה לתנאים שהישראלים מציבים".

בעיתון "א-רסאלה" המזוהה עם חמאס דווח הבוקר כי הארגון עשה תיקונים בהצעה המצרית. העיתון ציטט מקור מצרי שאמר כי ההצעה שהוגשה להסכם בין הצדדים היא האחרונה שתוגש במסגרת הדיונים הנוכחיים.

גם אוסמה חמדאן, הממונה על קשרי החוץ של חמאס, התבטא בנושא. הוא הזהיר את ישראל כי אם היא תסרב לדרישות הפלסטינים כעת, אלה יתרחבו בעתיד וישראל תצטער על כך. "אם ישראל תדחה את דרישות 'ההתנגדות', ניאלץ להשתמש באמצעים אחרים", איים חמדאן.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
הדיונים על הפעלת נמל ימי ושדה תעופה ייעשו בסבב השיחות הבא. עשן מיתמר בנמל עזה במהלך מבצע "צוק איתן"/רויטרס

בתוך כך, בשולי הדיווחים על המאמצים לגבש מתווה מוסכם להפסקת אש בין הצדדים, פורסם היום ברשת האינטרנט מכתב של פלסטיני שעבד בכריית מנהרות לעבר ישראל, לדבריו – בתנאי עבדות ותחת איומים של ממש. לפי הדיווח ברשת "פוקס" האמריקנית, את המכתב כתב פלסטיני בן 30 המתגורר בעיר עזה, והוא הוברח לישראל ויועד לאיציק עזר, תושב מרכז הארץ שהיה מיודד עם אביו. האב נרצח על ידי חמאס לפני כמה שנים.

במכתב תיאר הפלסטיני כיצד בעקבות הצעת עבודה מסתורית שהסכים לה, נלקח במשאית ללא חלונות, עם חמישה אנשים נוספים, לאתר שבו הם אולצו לחפור מנהרות, במשמרות מתישות ובפרקי זמן של עשרה ימים. "נסענו שעה, עד שלבסוף הם עצרו ולקחו אותנו לבניין סגור", נכתב בכתב יד בערבית. "לא ידענו איפה אנחנו. הם הראו לנו בור באדמה והורו לנו לרדת למטה. הלכנו כמה מאות מטרים, וכשהגענו לקצה, שני אנשי חמאס המתינו לנו שם. הם נתנו לנו כלי עבודה והסבירו לנו מה לעשות כדי להפוך את המנהרה לארוכה יותר".

תיעוד: כוח צנחנים מאתר פיר מנהרה ומשגרים מוטמנים. דובר צה"ל
פיר מנהרה שצה"ל חשף ברצועת עזה במהלך הלחימה/דובר צה"ל

הכותב תיאר עבודה שוחקת ביותר, במנהרות ללא אוורור. לדבריו, אנשי חמאס פיקחו על העבודה, צעקו ואף היכו עובדים שלדעתם לא עבדו קשה מספיק. "לא ידענו איפה היינו או איזו מנהרה חפרנו", כתב, וציין כי נשלח הביתה עם יתר העובדים אחרי ששולם להם שכר זעום.

עוד גולל הפלסטיני במכתב כי זמן קצר אחרי שתפס את השלטון ב-2006, חמאס הפקיע את מפעל המתכת של אביו על מנת לייצר בו רקטות: "בכל בוקר בא איש חמאס חמוש ופקד עלינו להרכיב צינורות מתכת. מיד הבנתי שהם משמשים כרקטות. יום אחד הגיעה משאית ואנשי חמאס לקחו את אבי מהמפעל. מעולם לא ראינו אותו מאז. מאוחר יותר נודע לי שהם הרגו אותו והשליכו את גופתו לבור", שחזר.

רציחתו של האב והחרמת המפעל הובילה את המשפחה למצוקה כלכלית, ואז, לדבריו, הוא חיפש אחר דרך להרוויח כסף. בשבועות האחרונים, אחרי שהחל מבצע "צוק איתן" ונחשפו עשרות המנהרות, הוא הבין שעבודתו הייתה לכרות מנהרות נגד ישראל. "שמענו על המנהרות שחמאס חפר, ואז הבנתי שעזרתי להם", סיפר במכתב. הוא אף הביע בו תקווה שהעתיד יהיה עגום פחות: "אנו מתפללים שהעולם יעזור לשחרר אותנו משלטון חמאס האימתני והאכזרי. אני מתפלל למותם של כל אנשי חמאס ושנזכה לחרות ויהיה לנו סיכוי לחיות חיים נורמליים עבור הילדים שלנו בעזה, אינשאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully