וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האו"ם: "מספר מקרי המוות מאבולה גבוה מהמדווח"

15.8.2014 / 10:15

צוות של ארגון הבריאות העולמי, שהגיע לאזורי ההתפרצות של הנגיף במערב אפריקה, טוען שבידיו הוכחות לנסיקה בשיעור הנדבקים. גינאה, סיירה לאון וניגריה הכריזו על מצב חירום

שלט המזהיר מאבולה בעיר אבידג'אן שבחוף השנהב. רויטרס
שלט המזהיר מהווירוס, באבידג'אן שבחוף השנהב/רויטרס

צוות של ארגון הבריאות העולמי, שנאבק בהתפרצות האבולה במערב אפריקה, טוען כי יש בידו הוכחות חותכות לכך שמספר מקרי ההידבקות ומקרי המוות מהווירוס, כפי שדווח עד כה, נמוך באופן ניכר מהיקפה האמיתי של ההתפרצות באזור - כך נכתב אתמול באתר האו"ם. "לצוות שהגיע לאזורי ההתפרצות יש הוכחות לכך שמספר מקרי המוות מהמחלה הם גבוהים מהמדווח".

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות:
בגלל ישראל? נדחתה ועידה לפירוז האזור מגרעין
מצרים: הרוגים בהפגנות תמיכה ב”אחים המוסלמים”
ראש ממשלת עיראק שהודח הסכים לפנות את כיסאו

צוותים רפואיים בסיירה לאון. AP
צוותים רפואיים בסיירה לאון/AP

ביום רביעי עמד מניין המתים על 1,069, רובם בגינאה, סיירה לאון וליבריה. בניגריה ארבעה מתו מהנגיף עד כה. "ארגון הבריאות העולמי מתאם את האצת התגובה הבינלאומית", נמסר ונטען עוד כי הוא "מארגן תמיכה ממדינות שונות, מסוכנויות למניעת מחלות, מסוכנויות בתוך האו"ם ועוד".

ממשלות רבות במערב אפריקה כבר הכריזו על מצב חירום בעקבות ההתפרצות הקטלנית. גינאה שלחה עובדי סיוע לכל הגבולות בהם נראו מקרי הידבקות. ההערכה היא כי 377 בני אדם מתו בגבול המדינה עם סיירה לאון וליבריה מאז התפרצות הווירוס בחודש מרץ האחרון. לטענת בכירים במדינה, התפשטות הווירוס נמצאת תחת שליטה ומספר הנדבקים נמצא במגמת ירידה. יחד עם זאת, נדרשים אמצעים כדי למנוע לחלוטין מקרי הידבקות חדשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"כל מי שיאובחן כחולה ייכנס מידית לבידוד"

"משאיות מלאות בציוד רפואי כמו גם צוותי רפואה מגיעים לכל אזורי הגבול עם ליבריה וסיירה לאון", מסר ביום רביעי נשיא הוועדה לאבולה בגינאה. בנוסף, קרוב ל-3,000 בני אדם מחכים לאישור ב-17 נקודות גבול כדי להיכנס למדינה וזאת כדי לא לאפשר את הפצת הנגיף. לדבריו, כל מי שיאובחן כחולה ייכנס מידית לבידוד. "אנחנו לא יכולים לקחת את הסיכון ולהכניס את האנשים למדינה ללא בדיקות".

בדיקות רפואיות לנוסעים המגיעים לשדה התעופה באבוג'ה, ניגריה. רויטרס
בדיקות של נוסעים בשדה התעופה בניגריה/רויטרס

גם סיירה ליאון הכריזה על מצב חירום לאומי ובמדינה הביעו תקווה ששני רופאים תושבי המדינה שנדבקו בווירוס יוכלו לקבל את התרופה הניסיונית "ZMapp" שעשויה לעזור בריפוי המחלה.

כמו כן, חברת התרופות הקנדית "טקמירה" מבצעת בימים אלה ניסויים כדי להשלים את הטיפול הניסיוני שהיא מפתחת, שאמור לרפא את המחלה - כך מסר מנכ"ל החברה, מארק מוריי.

מדינה נוספת שהכריזה על מצב חירום לאומי היא ניגריה, שהצליחה עד כה להימנע מרמות ההידבקות שנראות במדינות השכנות.

לטענת מומחים, תגובת הממשלות האפריקניות למחלה צריכה להשתפר אם ברצונן לעצור את התפשטות הווירוס. יחד עם זאת, עליהן לנקוט בצעדים שימנעו בהלה או נזק כלכלי בלתי נחוץ. המשימה הזאת לא קלה לאור העובדה ששירותי הבריאות באותן מדינות נמצאים על סף שבירה - 170 מעובדי מערכת הבריאות בהן נדבקו באבולה, 81 מתוכם מתו.

מסמך שפרסמה ממשלת ליבריה שהגיע לידי "רויטרס" נותן הצצה לאופן בן מתמודד משרד הבריאות עם המצב, ומתברר כי פרט לעניין הרפואי, יש גם הממד הטכני - שמביא עמו קשיים לא מעטים. לדוגמה, כל מרכזי האבולה במונרוביה, בירת ליבריה, נאלצים להתמודד עם הצורך הבהול באנשי צוות נוספים, עם היעדר תקשורת ועם חוסר במפקחים, כך נכתב במסמך. אנשי הצוות חווים בעיות כמו מחסור בכלי רכב ותפוסה מלאה ביחידה לטיפול באבולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully