וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ישראל? נדחתה ועידה לפירוז המזה"ת מנשק גרעיני

15.8.2014 / 8:28

השנה הייתה אמורה להתקיים ועידה בינלאומית שמטרתה הסופית היא לנקות את האזור מנשק להשמדה המונית. אולם בעקבות בקשת ארצות הברית היא נדחתה למועד לא ידוע

משה (בוגי) יעלון, בפגישתו עם מזכ"ל האו"ם, באן-קי מון, בקריה בתל אביב. יולי 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
מזכ"ל האו"ם באן קי מון עם שר הביטחון משה יעלון, בחודש שעבר/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

עד סוף שנת 2014 אמורה הייתה להתכנס ועידה מיוחדת שמטרתה הסופית היא "לנקות" את המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, אולם כעת לא ברור אם זו תצא לפועל. הסיבה לכך אמנם לא ברורה, אולם כבר לפני שנתיים - אז היה המועד המקורי לכינוס הוועידה, הודיעה ארה"ב על דחייתה, ככל הנראה לטובתה של ישראל, שאינה חתומה על האמנה לאי-הפצת נשק גרעיני. יחד עם ישראל ב"מועדון" הזה נמצאות הודו, פקיסטן, קוריאה הצפונית ודרום סודן.

מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, הזהיר לאחרונה כי הכישלון לערוך את הוועידה להקמת אזור ללא נשק כימי במזרח התיכון במהלך השנה הקרובה יכול לסכן את השלמת סקירת האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני שתוכננה לשנה הבאה.

עוד ידיעות מהעולם בוואלה! חדשות:
ארה”ב מעכבת משלוחי הנשק לישראל?
מצרים: הרוגים בהפגנות תמיכה ב"אחים המוסלמים"
נסראללה מפחד מדאעש? ”המפלצת מסתובבת חופשי”

תכנית הגרעין של פקיסטן. AP
שיגור טיל/AP

על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני חתומות 189 מדינות מאז זו יצאה לדרך בשנת 1968. בדוח ששלח לאסיפה הכללית של האו"ם ביום חמישי האחרון הפציר באן לקיים את ועידה שמטרתה לסקור את 46 השנים שחלפו מאז כינונה של האמנה, בהקדם האפשרי.

הוועידה המקדימה האחרונה לקראת הסקירה שנערכה בחודש מאי האחרון, הסתיימה מבלי שחבריה הגיעו להסכמה על המלצות סופיות לקראת ההמשך. ההמלצה היחידה עליה כן הסכימו החברות הייתה לערוך את הוועידה כבר השנה.

איראן, ישראל ומדינות ערב השתתפו בכמה פגישות בלתי רשמיות בנושא שרובן נערכו ב-24-25 ביוני בז'נבה. "למרות ההתייעצויות הממושכות, נותרו חילוקי דעות בין הצדדים בכמה מישורים, בהם האג'נדה של הוועידה. לפיכך, לא הגענו להסכמה לגבי האופן הספציפי בו היא תיערך", מסר מזכ"ל האו"ם. אחת ממטרות הוועדה כאמור, כפי שהוגדר כבר ב-2010, היא לבסס אזור נקי מנשק להשמדה המונית במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully