וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע לא נמצא פתרון לירי הפצמ"רים לישראל?

"כיפת ברזל" יירטה עשר פצצות מרגמה במהלך מבצע "צוק איתן" מתוך כאלף שנורו מהרצועה. פיתוחים רבים נבחנו כדי להגן על תושבי עוטף עזה, אולם לא צפוי פתרון מבצעי בשנים הקרובות

מערכת וואלה

בחודש האחרון, במהלך מבצע "צוק איתן", נורו לעבר היישובים הסמוכים לגבול רצועת עזה אלף פצצות מרגמה לפחות. תשעה חיילים נהרגו מפגיעת פצמ"ר בשטחי כינוס וכן שני אזרחים נהרגו. תושבי עוטף עזה מתוסכלים משום שהורגלו לחשוב שאין פתרון לירי הפצמ"רים, אך אתמול התברר שמערכת "כיפת ברזל" יירטה במהלך המצבע כעשרה פצמ"רים ארוכי טווח.

הערב צפויה הפגנה של תושבי הדרום תחת הכותרת "דין עוטף עזה כדין תל אביב", והמארגנים מעריכים כי כ-50 אלף איש יבואו להזדהות עם הדרישה הלגיטימית שלהם לחיות בשקט. לטענתם, מערכת הביטחון והמדינה היו יכולים לעשות בשבילם יותר.

עוד על ירי פצמ"רים לישראל:
בזמן הנסיגה: רקטות בגוש דן, פצוע מפצמ"ר בשער הנגב
אזרח כבן 70 נפצע קשה מפגיעת פצמ"ר באשכול
13 נפצעו מפגיעת פצמ"ר במועצה האזורית אשכול
הותר לפרסום: חייל מילואים נהרג מפגיעת פצמ"ר

אמבולנס של צה"ל שנפגע מפצצת מרגמה ליד גבול רצועת עזה. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
אמבולנס שנפגע מפצמ"ר ליד גבול רצועת עזה/רויטרס

מפקד אוגדת עזה, תת-אלוף מיקי אדלשטיין, דיבר אתמול עם התושבים, ואמר להם כי המרגמות והירי תלול המסלול הם האתגרים הקשים ביותר של צה"ל. "אנו עוסקים כבר יותר משלוש שנים בפרויקט שיצליח לאתר מספיק טוב שיגור מרגמה ולתת התרעה. בפברואר התקנו מכ"ם ראשון בנחל עוז. אנו ממשיכים להתקין את המערכת והתקנו מערכת נוספת ערב המבצע", הסביר תת-אלוף אדלשטיין. "הם נותנים התרעה של 20 שניות למרגמה ארוכה וזה דבר שמתפתח. יש תמיכה רבה ועכשיו מגויסים תקציבים להקמת המערך הזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מסירת סוללה מספר 8 של כיפת ברזל לחיל האוויר וצוות הפיתוח 11 ביולי 2014. משרד הביטחון
מסוגלת ליירוט פצמ"רים ארוכי טווח. סוללת "כיפת ברזל"/משרד הביטחון

ברחבי העולם קיימות מערכות ליירוט פצמ"רים, אך אינן יכולות לספק פתרון בזירה הפלסטינית בשל הקרבה לאזורים מאוכלסים בשני הצדדים, וככל הנראה בשנתיים הקרובות לא יהיה מענה מבצעי לשיגור פצמ"רים קצרי טווח מרצועת עזה. גורם ביטחוני בכיר אמר אתמול כי בשנים האחרונות נבדקו יותר מ-18 פתרונות אפשריים לסוגיית הפצמ"רים, אך כרגע לא קיים "מוצר מדף" להתמודדות עמם, בוודאי שלא כזה שיוכל להיכנס לשימוש בשנים הקרובות.

בין הפתרונות שנבדקו ונמצאו לא מתאימים, נמנה פיתוח המבוסס על מערכת ההגנה "מעיל רוח" ומיועד ליירוט טילים נגד טנקים, המסוגל ליירט פצמ"רים ארוכי טווח בלבד. כמו כן, ישנם כמה פיתוחים בעולם, שחלקם משמשים את הצבא האמריקני בעיראק, ובהם מערכת של תותח פגזים הנקראת "וולקן פלנקס", שיש לה חסרונות לשימוש בשטח רצועת עזה. קיים גם פיתוח של חברת "רפאל" המכונה "קרן פלדה", אולם מנכ"ל "רפאל", ידידיה יערי, אומר כי מוכנות המערכת תלויה במימון – אם המימון יהיה מידי המערכת תהיה מוכנה בתוך שנה וחצי עד שנתיים.

עוד במהדורה:

האם ההחלטה של נתניהו לא לשתף פעולה עם האו"ם היא צעד נבון? ראש הממשלה הצהיר אתמול כי לא ישתף פעולה עם ועדת החקירה של מועצת זכויות האדם של האו"ם בטענה כי "דוח הועדה כבר נכתב מראש", ההחלטה מכניסה את ישראל למועדון מפוקפק של מדינות שנחקרו על חשד לביצוע פשעי מלחמה והחליטו לא לשתף פעולה עם החקירה. האם לא כדאי היה לישראל ללמוד מלקחי דוח גולדסטון לאחר מבצע עופרת יצוקה ולשתף בכל זאת פעולה עם החקירה?

בירה בפיר מנהרה: בעלים של בר-מסעדה חדשה בבאר שבע יגיש ללקוחותיו לצד האוכל והבירות "חווית מנהרה". כמחווה לאיום החדש שהתגלה במבצע צוק איתן וכגימיק שיווקי ומקורי החליט הבעלים לחפור מנהרה ולהשאיר אותה במרכז המקום, כיצד הגיבו הלקוחות לרעיון יוצא הדופן?

איש השבוע: בזמן שעיתוני העולם ספרו רק את ההרוגים ברצועת עזה והאשימו את ישראל בפשעי מלחמה היה מי שגילה פטריוטיות ישראלית מפתיעה ובכלל אין לו תעודת זהות כחולה. צוות המהדורה בחר בו ובעמיתיו לאיש השבוע.

התחזית: מחר ירידה קלה בטמפרטורות והן יהיו גבוהות מהרגיל מהעונה, בשבת עוד ירידה בטמפרטורות והן יהיו רגילות לקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully