וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל בני גנץ: "חמאס מבין וחש את גודל טעותו"

"נישאר איתנים מול חמאס גם בימים שיבואו", אמר גנץ בטקס סיום במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל, הזכיר את הרוגי המבצע ורמז כי ייתכן שישראל תיאלץ להידרש להקרבה "בלתי רגילה" נוספת

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

"חמאס, שהחל את מסכת האירועים ביהודה ושומרון בחטיפת הבנים ובפתיחה באש בדרום, מבין וחש את גודל טעותו" - כך אמר היום (רביעי) הרמטכ"ל רב אלוף בני גנץ, שעות ספורות לפני תום הפסקת האש, בטקס סיום קורס במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל. "נישאר איתנים מולו גם בימים שיבואו", הוסיף.

בטקס הסיום במכללה לפיקוד ומטה של צה"ל משתתפים 100 קצינים וקצינות המיועדים לתפקידי מטה בדרגת סגן-אלוף, וכן חברי פורום המטה הכללי ומפקד המכללה לפיקוד ומטה, תת-אלוף הרצי הלוי.

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
מחווה בגרמניה לנופלים בעזה: ”הבנים שלא ישובו”
בכיר במערך ההנדסה ברצועה נהרג כשניסה לנטרל נפל
מבקר המדינה יבדוק אם ישראל הפרה את הדין הבינלאומי בעזה

הרמטכ"ל: "יכולים לפגוע בבכירי חמאס בכל מקום". יותם רונן
"נישאר איתנים מול חמאס גם בימים שיבואו". הרמנטכ"ל גנץ, שבוע שעבר/יותם רונן

"אני רוצה לספר לכם על הקרבה בלתי רגילה שנדרשנו לה ואפשר שעוד נדרש, שצרובה עמוק בבשרינו", אמר גנץ בנאומו ורמז על המשך אפשרי של המערכה. "64 פצעים כואבים שאותם נזכור לנצח, עומדים ליד עורף איתן שמחזק אותנו ומחבק את 3 משפחות האזרחים שנהרגו במהלך הלחימה".

בחצות תפוג הפסקת האש בת 72 השעות שהוכרזה על ידי ישראל וחמאס. בשעות הצהריים החל סבב הפגישות האחרון והמכריע בין המשלחת הפלסטינית למשלחת הישראלית בניסיון להגיע להפסקת אש, כששני הצדדים לא משדרים אופטימיות בנוגע לסיכויים להגיע להסדר בטרם תסתיים ההפוגה.

"המצב רגיש ביותר והעמדה הישראלית באופן כללי לא מרגיעה", אמר ראש המשלחת הפלסטינית, עזאם אל-אחמד לסוכנות מען הפלסטינית. לטענתו, הצד הישראלי "רוצה להתחיל מאפס" – כלומר לא להסתמך על הסכמים קודמים. אל-אחמד הביע תקווה שבכל זאת הנושאים והנותנים יגיעו להסכמה ואמר כי "אנו מקווים כי שפת ההיגיון תשלוט בשיחות וכי יושג הסכם לפני חצות". חשוב לציין, כי סבב השיחות עשוי להיארך עד תום ההפוגה. אל-אחמד הבהיר בנושא כי המשלחת שבראשה הוא עומד "תישאר בקהיר כל עוד מתקיים משא ומתן".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ משקיף אל עבר רצועת עזה. 2 באוגוסט 2014. דובר צה"ל
גנץ צופה על עזה בראשית החודש/דובר צה"ל

גם בצד הישראלי הביעו ספקות באשר להצלחת המשא ומתן. גורם ישראלי בכיר אמר הבוקר כי חברי המשלחת, שהגיעו הלילה לשיראל כדי להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, דיווחו על ההתפתחויות בשיחות ביממה האחרונה, אך הוסיף כי "אין עדיין פריצת דרך". לדבריו, המשלחת תבהיר ביממה הקרובה כי ישראל תומכת בהארכת הפסקת האש גם מעבר ל-72 השעות שנקבעו מראש אפילו ללא חתימה על הסכם סופי.

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. בן קלמר
כוחות צה"ל יוצאים מהרצועה, שבוע שעבר/בן קלמר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully