וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חצי שנת מאסר לנהג צבאי שגרם למותו של חייל

11.8.2014 / 4:45

ב-2012 נהרג טוראי דור ג'אן, כשהג'יפ הצבאי שבו נסע התהפך בגבול סוריה. בית הדין הצבאי קבע כי הנהג נסע ברשלנות ובמהירות מופרזת, ורשיונו נשלל ל-8 שנים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
זירת התאונה בגולן, 2012/מערכת וואלה, צילום מסך

בית הדין הצבאי גזר שישה חודשי מאסר בפועל על חייל צה"ל, נהג צבאי, שנאשם בגרימת מותו ברשלנות של החייל דור ג'אן בתאונת דרכים בגולן לפני שנתיים.

מגזר הדין שניתן בשבוע שעבר עולה כי במהלך פעילות מבצעית של כוח מחיל התותחנים בחודש יוני 2012, נהג הנאשם בג'יפ צבאי מסוג "דיפנדר" סמוך לגדר המערכת בגבול ישראל-סוריה באזור אלוני הבשן כשעמו בכלי הרכב שלושה חיילים, שבהם טוראי דור ז'אן - אז לוחם בפלוגת מסלול בגדוד תותחנים בגולן.

לפי הפסיקה, הנהג נסע במהירות שאינה תואמת את תנאי הדרך, סטה מהכביש הצר, וכשניסה לחזור אל ציר המערכת - איבד שליטה על ההגה והתהפך כמה פעמים עד שנעצר כשהרכב על גגו. כתוצאה מהתאונה נלכד טוראי ז'אן מתחת לג'יפ ונהרג, ושאר הנוסעים והנהג נפצעו באורח קל עד קשה.

עוד בוואלה! חדשות
אלוף פיקוד הדרום מודה: "שגינו בחלק מההכרזות"
עיראק: הצבא נפרש בבגדד וסגר את "האזור הירוק"
ארדואן נבחר לנשיא: המון חוגג ברחובות

בגזר הדין נכתב כי "מידת רשלנותו של הנאשם הייתה גבוהה וחמורה, ולא הייתה רגעית או זניחה". מגזר הדין עולה כי במהלך הנסיעה סיפרו הנוסעים ברכב כי הנהג נסע בחוסר זהירות. בית הדין הוסיף כי במעשיו "קיפד הנאשם את פתיל חייו של חייל צעיר, לוחם מצטיין, אהוב ומוערך, אשר כל חייו עמדו לפניו. במעשיו פגע בעקרון קדושת החיים".

בית הדין הצבאי החליט לכבד את הסדר הטיעון בין התביעה הצבאית לסנגוריה וגזר על הנאשם עונש של שישה חודשי מאסר בפועל, שישה חודשי מאסר על תנאי למשך שלוש שנים והורדה לדרגת טוראי. בנוסף, נשלל רשיונו של הנהג לשמונה שנים מיום סיום ריצוי עונש המאסר בפועל, ונפסקו פיצויים לטובת משפחת ז'אן.

אחרי התאונה, הנחה הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, להדיח את מפקד גדוד התותחנים "הרעם", סא"ל לירן, בעקבות "שרשרת של כשלים פיקודיים ומנהיגותיים", בין היתר גם בעקבות התאונה הקטלנית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully