וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין בדק חשד שריבלין קיבל כספים מאיש עסקים

היועץ המשפטי לממשלה בדק מידע לפיו הנשיא קיבל לפני יותר מעשר שנים אלפי שקלים במזומן מהקבלן דוד אפל, שנידון למאסר בגין עבירות של מתן שוחד. בתום הבדיקה סגר את התיק

טקס הצהרת האמונים של נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל ראובן (רובי) ריבלין, מליאת הכנסת. יולי 2014. דוברות הכנסת, מערכת וואלה! NEWS
התיק נסגר. ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בדק לאחרונה מידע שהתקבל במשטרה, לפיו נשיא המדינה, ראובן ריבלין, קיבל לפני יותר מעשר שנים אלפי שקלים במזומן מאיש העסקים, הקבלן ופעיל הליכוד דוד אפל, שנידון ב-2010 לשלוש וחצי שנות מאסר בגין עבירות של מתן שוחד.

בתום הבדיקה, מצא וינשטיין כי אין במידע בסיס כלשהוא לפתיחתה של חקירה פלילית, ולכן הורה על סגירת התיק. המידע הגיע ב-2004 גם ליועץ המשפטי לממשלה הקודם מני מזוז, שהחליט אף הוא לסגור את התיק ולא להורות על פתיחת חקירה פלילית.

עוד בוואלה! חדשות:
הדרת נשים: שרית חדד לא תופיע בפני חיילי גבעתי
תושבי הצפון לממשלה: "דמנו לא הפקר - טפלו במנהרות"
גדול מתמיד: "סופר-ירח" מאיר הלילה בשמי ישראל

מאיר שטרית בבחירות לנשיאות במליאת הכנסת. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
גם הבדיקה בעניינו הסתיימה בלא כלום. שטרית/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

גם נגד ח"כ מאיר שטרית (קדימה), אשר התחרה מול ריבלין בסיבוב השני בבחירות לנשיאות, נפתחה בדיקה בנוגע לחשדות על התנהלות בלתי תקינה. בתקופה שבה היה מועמד שטרית לנשיאות פורסם כי הוא חתם בעבר על הסכם פיצויים נדיב עם עובדת לשעבר במשק ביתו על סך 270 אלף שקלים, וההסכם כלל סעיף סודיות. בעקבות הפרסומים נודע כי בעבר נבדקה הטענה, והמשטרה פנתה בשעתו לעובדת וביקשה ממנה למסור מידע. העובדת סירבה לשתף פעולה.

יום לאחר הבחירות לנשיאות פורסם כי ישנם מסמכים והקלטות של שיחות בין העובדת לבין ח"כ שטרית, שבהם העלתה העובדת טענות בפני חבר הכנסת בנוגע למעשים מיניים שביצע בה לכאורה ושבגינם נחתם הסכם הפיצויים הנדיב שנועד להעביר לעובדת "דמי שתיקה". לאור המידע החדש שהוזכר בפרסומים, הנחה היועץ המשפטי לממשלה את המשטרה לפנות לעובדת פעם נוספת, ולבחון אם תסכים הפעם לשתף פעולה. במסגרת בחינה זו, נעשו כמה פעולות, שמהן עלה כי העובדת אינה מעוניינת לשתף פעולה ואינה מעוניינת להגיש תלונה במשטרה או להעביר חומרים כלשהם.

לאחר דברים אלה הציג ראש אגף חקירות במשטרה, ניצב מני יצחקי, את עמדתו ליועץ המשפטי לממשלה, שלפיה בנתונים הקיימים אין פעולות נוספות שצפויות להניב ראיות להוכחת ביצוע עבירה פלילית. פרקליט המדינה הצטרף לעמדתו והמליץ לגנוז את התיק. בסופו של דבר אימץ וינשטיין המלצות אלו והורה לסגור את תיק החקירה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully