וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצה להעמיד לדין את רב העיר חולון בגין מרמה והפרת אמונים

פרקליט המדינה שוקל להעמיד לדין את בנו של הרב עובדיה יוסף בחשד שניצל את מעמדו וקידם את בד"צ בית יוסף, הנמצא בבעלות משפחתו. בנוסף, העסיק שני עובדים ברבנות ובעסקו הפרטי במקביל

הרב אברהם יוסף בראיון לרדיו קול חי. רדיו קול חי,
פעל בניגוד עניינים וניצל את מעמדו כרב העיר. הרב אברהם יוסף/רדיו קול חי

פרקליטות מחוז תל אביב הודיעה היום (ראשון) לרב אברהם יוסף, רב העיר חולון, כי פרקליט המדינה שוקל את העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין שתי עבירות של מרמה והפרת אמונים. זאת, בחשד שקידם את בד"צ בית יוסף, הנמצא בבעלות משפחתו, תוך ניגוד עניינים וניצול מעמדו כרב העיר. הרב חשוד כי הפלה לרעה בד"צים אחרים אשר נתנו השגחה לעסקים לממכר בשר בעלי כשרות "מהדרין" בחולון ובאור יהודה.

עוד כותרות בוואלה! חדשות:
חשד: אם מנהריה ניסתה להטביע את בתה בת ה-5 באסלה
חשד לרצח ביפו: בן 30 נורה למוות, חברו נפצע
הוארך מעצרו של העבריין אבי רוחן, החשוד בסחיטה

מחומר הראיות עולה כי עם תחילת כהונתו של הרב יוסף, הוא הנחה את הכפופים לו, בכתב ובעל פה, כי בעלי עסקים לממכר בשר בחולון המבקשים לקבל תעודת כשרות מהדרין מהרבנות, חייבים לעבוד עם אחד משלושה בד"צים בלבד: בית יוסף, העדה החרדית או הרב לנדאו. לאחר שמונה יוסף כממלא מקום רב העיר אור יהודה, כך עולה מהראיות שפרסמה פרקליטות תל אביב, מסר הרב הנחיה זהה לכפופים לו. משמעות הדבר הייתה חיוב בעלי עסקים בתשלום לאחד מאותם שלושת הבד"צים, כתנאי לקבלת תעודת מהדרין מהרבנות, בעוד שקודם לכן לא הייתה כל הנחיה מגבילה כזו, ובפועל פעלו בערים בד"צים נוספים.

בהתאם להנחיה, ניתנה הודעה לבעלי עסקים בחולון ובאור יהודה כי עסק לממכר בשר אשר לא ימלא אחר ההנחיה, לא יקבל תעודת כשרות מסוג מהדרין מהרבנות. על פי פרקליטות מחוז תל אביב, הרב יוסף ידע כי בשל מאפייני ציבור צרכני הכשרות בחולון ובאור יהודה, שרובו ספרדי, ובשל הפער במחירי הבשר בין שלושת הבד"צים, יעדיפו בעלי העסקים את בד"צ בית יוסף, השייך למשפחתו. כתוצאה מההנחיה, החלו בעלי העסקים, בלית ברירה, לשלם דווקא לבד"צ בית יוסף עבור תעודת הכשרות וההשגחה הנוספת.

בנוסף, במהלך כהונתו של הרב יוסף כרב העיר חולון, מונו שני עובדי רבנות חולון כמפקחי כשרות מטעם בד"צ בית יוסף. השניים עסקו בשני העיסוקים במקביל וקיבלו שכר משני המקומות - בידיעתו ובאישורו של הרב יוסף.

הרב אברהם יוסף מכהן כרב העיר חולון מאז 1998 ועד עתה. בשנים 2011-2008 מונה כממלא מקום רב העיר אור יהודה וכאחראי הכשרות בה, בעקבות מותו של רב העיר המקומי. בד"צ בית יוסף הוא עסק פרטי ומצוי בבעלות משפחת הרב יוסף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully