וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב נרצח בדרך לבית כנסת במיאמי, מצוד אחרי חשודים

יוסף רקסין בן ה-60 היה בדרכו לבית הכנסת בנורת' מיאמי ביץ', כששני אלמונים ירו בו. הוא פונה במסוק לבית החולים, שם נקבע מותו. המשטרה המקומית מעריכה: לא מדובר בפשע שנאה

ניידת משטרה. ShutterStock
המשטרה בארה"ב במצוד אחר החשודים/ShutterStock

הרב יוסף רקסין, יהודי חרדי בן 60, נורה אתמול (שבת) למוות שעה שהיה בדרכו לתפילה בבית כנסת בעיר מיאמי שבפלורידה. דוברת משטרת מיאמי-דייד אלנה הרננדז, אמרה הלילה כי אין אינדיקציה לכך שרצח הרב היה פשע שנאה - אך הרשויות טרם הודיעו מה המניע.

הליגה נגד השמצה אמרה כי בשיחה עם החוקרים עלתה האפשרות כי ייתכן שמדובר בשוד שהסתבך אך בקהילות היהודיות בארצות הברית עלה חשש מהתגברות פשעים על רקע אנטישמי.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת האמריקניים, סמוך לשעה 9:00 בבוקר (שעון מקומי) התקרבו שני גברים צעירים אל רקסין, כשזה צעד ברגל בצפון מיאמי ביץ'. בשלב מסוים הוא נורה. מיד לאחר מכן, כך לפי העדויות, שני החשודים נמלטו מהמקום – אחד מהם באופניים והשני ברגל. רקסין פונה במסוק לטיפול בבית החולים ג'קסון ממוריאל, שם חרף מאמצי הרופאים ביחידת הטראומה, נאלצו לקבוע את מותו.

המשטרה המקומית פתחה בחקירה ובמצוד אחר שני החשודים. לדברי המשטרה, התקבל תיאור אמין של החשודים – מה שצפוי לסייע בתפיסתם.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
הפגנות המונים ברחבי העולם: "להסיר את המצור מעזה"
תיעוד: התקיפה האמריקנית נגד דאעש בעיראק
"עובדי השטן": היזידים, הכת הסודית שנרדפת בעיראק

בית הכנסת "תורה ואמונה" בנורת' מיאמי ביץ' הושחת, 28 ביולי. טוויטר, אתר רשמי
בית הכנסת שהושחת במיאמי/אתר רשמי, טוויטר

בית הכנסת האורתודוקסי "תורה ואמונה", שנמצא באותה השכונה בה התרחש האירוע אתמול, הושחת רק בשבוע שעבר. צלבי קרס וכתובות כגון "חמאס" רוססו בצבע אדום על הכניסה למקום. אורן סגל, מנהל המרכז לקיצוניות של "הליגה נגד השמצה", סיפר בשבוע שעבר לאתר "Jewish Times" כי "הדאגה היא שאנשים ישתמשו ברטוריקה המסיתה הזו לאיומים ולאלימות".

לפני כשבוע, גינה מזכ"ל האו"ם באן קי מון את התפרצות המתקפות אנטישמיות, במיוחד באירופה, על רקע ההפגנות והמחאות הקשורות למלחמה ברצועת עזה. בהודעה רשמית שנמסרה מלשכתו, הדגיש באן כי "אסור שהסכסוך במזרח התיכון יהווה תירוץ לדעות קדומות, שעלולות להשפיע על השלום החברתי וההרמוניה בכל מקום שהוא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

האזור בו אירע הרצח

ביום רביעי, 25 תלמידי בתי ספר יהודים ברנדוויק, פרבר של העיר סידני באוסטרליה, הותקפו בידי שישה נערים שעלו על אוטובוס בו נסעו וצעקו "הייל היטלר", "הרגו את היהודים" ו"הפלסטינים צריכים להרוג את כל היהודים". הנערים איימו על הילדים, שהצעיר בהם היה בן חמש, ואמרו: "אנחנו נחתוך לכם את הגרונות".

חמישה מבין ששת החשודים נעצרו ביום חמישי בבוקר. "יש עוד צעיר שאנחנו מבקשים לחקור בנושא", סיפר מפקד המשטרה המקומית. "הוא יודע מי הוא. אני רוצה שהוא יגיע לתחנת המשטרה בעצמו. אם הוא לא יעשה זאת, אנחנו יכולים למצוא אותו בעצמנו".

המשטרה אישרה כי החשודים הם תלמידים בעצמם והם עלו על האוטובוס שיכורים ולבושים במדי בית ספר. "נהג האוטובוס מסר את גרסתו לאירועים", אמרו במשטרה. "אנחנו מאמינים שהוא לא היה מודע למה שקרה".

תלמידים יהודים הותקפו באוטובוס באוסטרליה. הדיילי טלגרף האוסטרלי, צילום מסך
"אנחנו נחתוך לכם את הגרונות". האוטובוס שבו הותקפו הילדים/צילום מסך, הדיילי טלגרף האוסטרלי

לפני כשבועיים, הבטיחה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, להגן על הקהילה היהודית במדינה, נוכח הקריאות האנטישמיות והאיומים שנשמעו לאחרונה בקרב מפגינים פרו-פלסטינים, במסגרת מחאות נגד מבצע "צוק איתן". "הקנצלרית וממשלת גרמניה מגנה את ההערות האנטישמיות שאותן השמיעו מפגינים פרו-פלסטנים ואנטי ישראלים בגרמניה", אמר דובר הממשלה, גיאורג סטרייטר. "ההתפרצויות האלו הן התקפה על החירות והסובלנות, והן ניסיון לערער את יסודות המערכת הדמוקרטית שלנו. לא נקבל זאת".

צפו: מרקל ובכירים בגרמניה בקמפיין נגד אנטישמיות

יום קודם לכן, שרי החוץ של גרמניה, צרפת ואיטליה גינו את העלייה באנטישמיות במדינותיהם במסגרת המחאות נגד המבצע. בהצהרה משותפת, מסרו השרים כי "לרטוריקה אנטישמית, לעויינות כלפי יהודים, ולהתקפות על יהודים בבתי כנסת אין מקום בחברה שלנו". הם ציינו כי למרות שהם מצדדים בחופש הביטוי הם יעשו "כל שביכולתם להילחם בפעולות והצהרות שגובלות באנטישמיות, גזענות וקסנופוביה".

(עדכון ראשון: 23:02)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully