וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: התקיפה האמריקנית נגד דאעש בעיראק

חיל הים האמריקני פרסם תיעוד של הפצצת שיירה של לוחמי הארגון הסוני, שהשתלט על אזורים נרחבים בצפון עיראק. אובמה: "ברגע שתקום ממשלה מתפקדת, יהיה קל יותר להילחם בדאעש"

צילום: חיל הים האמריקני

חיל הים של ארצות הברית פרסם אתמול (שבת) תיעוד של תקיפת מטרות של ארגון דאעש באמצעות שני מטוסי קרב "סופר הורנט F/A-18" בסמוך לארביל, בירת החבל האוטונומי הכורדי בצפון עיראק. במסיבת עיתונאים שכינס הנשיא ברק אובמה בבית הלבן, הוא אישר כי בוצעו אתמול תקיפות נגד יעדים צבאיים של הארגון, וכי הושמדו משגרי פצצות מרגמה ושיירת כלי רכב.

אובמה אישר לכוחות הצבא האמריקני לבצע מתקפות ממוקדות בעיראק על מנת להגן על אינטרסים אמריקניים במדינה, כמו גם להעביר סיוע הומניטרי מהאוויר. שני משלוחי מזון וציוד בסיסי הועברו לאלפי יזידים הלכודים בהר סינג'ר, בצפון-מערב עיראק, לאחר שנמלטו מכוחות דאעש והוטלו תחת מצור בימים האחרונים.

המשבר בעיראק - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"עובדי השטן": היזידים, הכת הסודית שנרדפת בעיראק
דאעש חטף מאות נשים בעיראק: "ייאנסו או יימכרו"
לראשונה מאז נסוגה: ארה"ב הפציצה מהאוויר בעיראק

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה במסיבת עיתונאים בבית הלבן. רויטרס
"זה הולך לקחת זמן". אובמה, היום/רויטרס

במקביל, דובר כוחות הביטחון הכורדיים בעיראק, הלגורד היקמט, מסר אתמול לרשת "אל-ג'זירה" כי שוחררה דרך המובילה להר סינג'ר, וכי יותר מ-5,000 יזידים שוחררו משם. "אני יכול לאשר כי הצלחנו להגיע להרים ולפתוח דרך עבור הפליטים", הוסיף היקמט.

הנשיא אובמה הצהיר אתמול כי ארצות הברית תמשיך לספק סיוע צבאי והומניטרי לכוחות הביטחון העיראקיים והכורדים. עם זאת, הדגיש כי חיילים אמריקנים לא ישובו להילחם בעיראק. לדבריו, הפתרון למשבר הנוכחי יגיע מהקמת ממשלה "המייצגת את כל הפלגים והקבוצות במדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"ברגע שתקום ממשלה מתפקדת, יהיה קל יותר להילחם בדאעש", ציין אובמה. הוא הוסיף כי שוחח בימים האחרונים עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, ונשיא צרפת, פרנסואה הולנד, והמנהיגים הביעו תמיכה במעשי האמריקנים והסכימו להצטרף למאמצים לאספקת סיוע הומניטרי.

בתוך כך, הודה אובמה: "אין ספק כי ההתקדמות של דאעש הייתה מהירה יותר ממה שצפו ההערכות המודיעיניות והתחזיות המדיניות. זה הולך לקחת זמן". הנשיא סירב לנקוב בלוח זמנים ספציפי, אולם הבהיר כי ממשלתו תמשיך לפעול בשיתוף עם גורמים בקהילה הבינלאומית ובעיראק להדיפת הארגון ולהקלת המשבר, והוסיף כי הממשלה המרכזית בעיראק וארה"ב הגבירו את הסיוע לכוחות הכורדים.

(עדכון ראשון: 19:14)

אזור ארביל, בירת המחוז הכורדי בעיראק:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully