וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן שוחח עם קרי: "ישראל מוכנה לכל אפשרות"

7.8.2014 / 10:09

שר החוץ הודה לעמיתו האמריקני על התמיכה במועצת הביטחון שם האו"ם, וטען כי העובדה שהמשלחת הפלסטינית לא הודיעה על הארכת הפסקת האש היא "מעשה סחיטה". על טורקיה: "לא מעוניינים בהסלמה"

צילום: טל אנגלנדר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שר החוץ אביגדור ליברמן שוחח הלילה (חמישי) עם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי, והודה לו על תמיכתה הבלתי- מסויגת של ארצו בישראל במהלך הדיון שהתקיים אתמול במועצת הביטחון של האו"ם. כמו כן, ליברמן הודה לקרי על כך שבזכות העבודה המשותפת נמנעה החלטה אנטי-ישראלית מחייבת.

במהלך השיחה התייחס השר ליברמן לשיחות המתקיימות בקהיר בין משלחות ישראל והפלסטינים, בתיווך מצרי, ואמר לקרי כי הודעת הפלסטינים שלפיה הם אינם מתחייבים להארכת הפסקת האש שפוקעת מחר, היא "מעשה סחיטה". לדברי ליברמן, ישראל לוקחת זאת בחשבון ומוכנה לכל האפשרויות.

עוד על המגעים בקהיר:
יממה לפני פקיעת הפסקת האש - מצרים מקשה על חמאס
מגעים להפסקת אש בקהיר; אירופה תשוב למעבר רפיח?
אובמה: "עזה לא יכולה להישאר חסומה מהעולם"

שר החוץ אביגדור ליברמן ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. שחר עזרן, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן הודה לקרי על תמיכת ארה"ב בישראל במועצת הביטחון/מערכת וואלה! NEWS, שחר עזרן

עוד אמר ליברמן כי ישראל אינה מעוניינת בהסלמה עם טורקיה. "עד היום הבלגנו על ההשתלחויות וההתבטאויות הקשות נגד ישראל מפיו של ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, ואנו מקווים כי עד מועד הבחירות בטורקיה ביום ראשון הקרוב כבר תיפסק מסכת ההתקפות, אך אם זה לא יקרה - ישראל תגיב לכך", אמר שר החוץ לעמיתו האמריקני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רוסיה הטילה וטו בהצבעה במועצת הביטחון של האו"ם על החלטה הקובעת שמשאל העם על קרי אינו תקף. ניו יורק, 15 במרץ 2014. רויטרס
בזכות קרי נמנעה החלטה אנטי-ישראלית מחייבת. מועצת הביטחון של האו"ם/רויטרס

בינתיים נמשכים בקהיר המגעים הבלתי-ישירים בין משלחות ישראל והפלסטינים בניסיון להסכים על הפסקת אש קבועה. אמש אמר גורם ישראלי בכיר לוואלה! חדשות כי ישראל תסכים להארכת הפסקת האש. "כאשר נענינו בחיוב להצעה המצרית המקורית לפני שלושה שבועות, היינו מוכנים לעשות זאת ללא הגבלת זמן", אמר הגורם. "הפסקת האש הנוכחית החלה בעקבות בקשת חמאס, שהבין באיחור ניכר שאין לו מנוס מקבלת היוזמה המצרית. אנחנו מעוניינים לתת הזדמנות ליוזמה הזו, שישראל קיבלה כבר בשבוע הראשון ללחימה".

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה אמש כי אנשי הזרוע וכן פעילי הג'יהאד האיסלאמי נערכים לחדש את הירי מחר, עם פקיעת 72 השעות שהוקצבו להפסקת האש – זאת על פי דיווח ב-"א-רסאלה" מפי גורם בכיר בזרוע. ההודעה מהווה ככל הנראה ניסיון להביא לוויתורים מצד ישראל במשא ומתן בקהיר.

בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק, בריאיון שערך עם סוכנות הידיעות אי-פי בעזה, 10 ביוני 2014. AP
בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק, חבר המשלחת הפלסטינית בקהיר/AP

מחר בבוקר תסתיים הפסקת האש הזמנית, אך נקודות מרכזיות עדיין נותרו במחלוקת. סוכנות הידיעות של חמאס "א-רסאלה" דיווחה הלילה מפי גורם בארגון כי המצרים, המשמשים מתווכים במגעים, מסרבים לדון בכמה מדרישותיו לקראת הפסקת אש קבועה.

לדברי הגורם, מצרים מסרבת לכלול בשיחות את הדיון בפתיחת מעבר רפיח, המחבר בינה לבין רצועת עזה, משום שלטענתה מדובר בסוגיה בינה לבין הפלסטינים, ולא בסוגיה ישראלית-פלסטינית. מצרים הבהירה כי תהיה מוכנה לפתוח את המעבר אם ניהולו יהיה בידי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ובידי ממשלת הפיוס הפלסטינית. עוד סיפר הגורם כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ביקש מאבו מאזן בפגישתם בדוחא לפני כשבועיים לקבל עליו את האחריות לכל המעברים לרצועה.

נוסף על כך, על פי אותו גורם, מצרים אינה מוכנה לדון בדרישת חמאס להקים נמל ימי ונמל תעופה. זאת משום שהיא רואה בדרישה זו תנאי להסכם שלום, ולא להפסקת אש. לדבריו, משלחת הפלגים הפלסטינים טרם קיבלה את תשובת ישראל לדרישות, אם כי האחרונה הבהירה שלא תיענה לדרישת חמאס לשחרר את האסירים שנעצרו לאחר חטיפת שלושת הנערים.

לפניות לכתב: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully