וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסקת האש: הקלות בהנחיות של פיקוד העורף

5.8.2014 / 19:49

ביישובים המרוחקים עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה תיאסר התקהלות של יותר מ-300 איש, וחלק מהפעילויות יתקיימו רק במרחבים בעלי מיגון תקני. ההנחיות בתוקף עד מחר בערב

צילום: שי מכלוף, בני ואינר, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס, קשת סידי; קריינות: אביב אברמוביץ'

פיקוד העורף פרסם היום (שלישי) הקלות בהנחיות בטיחות ליממה הקרובה, לאור כניסתה לתוקף של הפסקת אש הבוקר בין ישראל וחמאס. ההנחיות, המחולקות לאזורים עוטף עזה ויישובים המרוחקים 40-7 קילומטרים מגבול הרצועה, יהיו בתוקף עד מחר בשעה 18:00 בערב.

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
ככה נראה ניצחון. דעה
אחיו של שאול אורון הגיע לנחם את משפחת גולדין
חוזרים לשגרה: לאילו הקלות זכאים הסטודנטים?

הסברה בגנים: מלחמות זה לא משחק ילדים. מערכת וואלה!
ילדים מתגוננים בזמן הישמע אזעקה במבצע "צוק איתן"/מערכת וואלה!

על פי ההנחיות לתושבי היישובים באזור עוטף עזה, המרוחקים עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה, אסורה התקהלות של יותר מ-300 איש בשטח פתוח או סגור. ההנחיה כוללת אירועי תרבות, משחקי כדורגל וכדומה. פעילויות אקדמיות, הפגה לקיץ ומעונות יום יתקיימו בתוך מרחבים בעלי מיגון תקני בלבד. אין הגבלות על פעילות במרכזי קניות באזור.

הנחיות אלו תקפים גם ליישובים המרוחקים 40-7 קילומטרים מגבול הרצועה – בהם הערים אשדוד, אשקלון ובאר שבע – למעט שינויים קלים. כך, ייאסרו התקהלויות והתכנסויות בהן משתתפים יותר מ-500 איש, ופעילויות אקדמיות, הפגה לקיץ ומעונות יום יתקיימו רק בתנאי שיתאפשר למשתתפים כניסה למרחב מוגן תקני בפרק זמן הנדרש. ביישובים המרוחקים יותר מ-40 קילומטרים מגבול הרצועה אין מגבלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

פיקוד העורף פרסם גם הנחיות התגוננות בהישמע אזעקה. אלו השוהים במבנה בזמן הישמע האזעקה נדרשים להיכנס לממ"ד, מרחב מוגן קומתי (ממ"ק), מקלט או חדר פנימי מוגן, בהתאם לזמן הנדרש, ולסגור דלתות וחלונות. אלו השוהים בחוץ נדרשים להיכנס למבנה הקרוב, או לחילופין, אם הדבר לא אפשרי, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים. הנוסעים בכלי רכב נדרשים לעצור בצד הדרך ולהיכנס למבנה קרוב, אולם אם הדבר לא אפשרי – לצאת מכלי הרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש עם הידיים. אם לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין עשר דקות.

הנוסעים בהסעות תלמידים נדרשים לעצור בצד הדרך בזמן אזעקה, לפתוח את הדלתות, להתכופף ולהגן על הראש באמצעות הידיים. הנוסעים בתחבורה ציבורית בכבישים בינעירוניים נדרשים למלא את אותן הוראות: להתכופף מתחת לקו החלונות ולהגן על הראש. רק לאחר עשר דקות ניתן להמשיך בנסיעה. בדרכים עירוניות יש לעצור ולחפש מבנה קרוב. אם הדבר לא מתאפשר, יש לנהוג בהתאם להנחיות בדרכים בינעירוניות.

מפיקוד העורף נמסר כי יש להקפיד על שהייה של עשר דקות במרחב מוגן מרגע הישמע האזעקה, וכי התושבים מתבקשים להתרחק מחפצים לא מזוהים. עוד נמסר כי הציבור מתבקש להמשיך ולעקוב אחרי ההנחיות באמצעי התקשורת. למידע נוסף ניתן לפנות לאתר האינטרנט של פיקוד העורף בכתובת ולפייסבוק, וכן למרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון 1207.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

תדרי הגל השקט של פיקוד העורף. פיקוד העורף
תדרי הגל השקט של פיקוד העורף/פיקוד העורף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully