וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה שוגרה ליד מלון בעזה שבו שהו כתבים זרים

5.8.2014 / 10:31

במטח שנורה לישראל בטרם החלה הפסקת האש, שוגרה אחת הרקטות מתוך אזור אזרחי ליד בית המלון. עם זאת, העיתונאים הזרים ממעטים לדווח על אירועים כאלה בשל חשש לחייהם

צילום מסך

(כתבת פינית דיווחה בשבוע שעבר על רקטות ששוגרו מבית החולים שיפא בעזה)

- רקטה שוגרה ממיקום אזרחי הצמוד לבית מלון בעזה
- בעבר כתבים זרים דיווחו על רקטות ששוגרו ממבנים אזרחיים
- צה"ל נסוג מהרצועה ונערך למקרה של הפרת הפסקת האש


דקות אחדות לפני כניסתה של הפסקת אש של 72 שעות לתוקף הבוקר (שלישי) ב-08:00, שוגר מטח רקטות כבד מרצועת עזה לרחבי ישראל. 26 רקטות נורו בתוך דקות לעבר יישובי המרכז, השפלה, הדרום ואף לכיוון מעלה אדומים ויהודה. לוואלה! חדשות נודע כי לפחות אחת הרקטות שנורו במטח שוגרה ממיקום אזרחי בצמוד למלון בעיר עזה, אשר מתאכסנים בו בימים אלה כתבים זרים על מנת לסקר את מבצע "צוק איתן".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד
"שחר אמר לי: 'עזוב, גם ככה אני לא חוזר מעזה'"
ספרד תקפיא משלוחי הנשק לישראל בגלל המבצע בעזה
בגבול מצרים: "חופרים תחתינו מנהרות וצה"ל מתעלם"

שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
הכתבים מצנזרים את מיקום השיגורים מחשש לחייהם. שיגור מהעיר עזה בתחילת המבצע/AP

לא מדובר בפעם הראשונה שרקטה משוגרת מאזור אזרחי בסביבת כתבים זרים. רק בשבוע שעבר דיווחה כתבת פינית על שיגור דומה. הכתבת של רשת הטלוויזיה "הלסינקי סנומאט" העבירה את אחד הלילות במבצע "צוק איתן" בשידורים מבית החולים שיפא בעזה, הממוקם בעיר עזה בסמוך לחוף הים. באותו הלילה הבחינה הכתבת כי מחבלי חמאס שיגרו רקטה מבית החולים לעבר ישראל. בעקבות זאת, הכתבת, ששמה לא צוין בסרטון שהועלה ליוטיוב, אישרה שחמאס עשה פשע מלחמה שרק מעט עיתונאים מעזים לדווח עליו.

גם על השיגור שיצא הבוקר מהאזור האזרחי הצמוד למלון ממעטים הכתבים הזרים לדווח. זאת, מחשש שארגון החמאס או אזרחים התומכים בו יפגעו בהם בעקבות הדיווח. אך גם ללא הדיווחים של הכתבים הזרים לא מדובר במשהו חדש עבור ישראל - פעמים רבות נטען במדינה כי חמאס עושה שימוש בבתי חולים, בבתי ספר ובמסגדים על מנת לאחסן רקטות ואמצעי לחימה, בתור מפקדות צבאיות או למיקום פתחי מנהרות. בית החולים שיפא, שעליו דיווחה הכתבת, עמד במוקד הסיקור התקשורתי במבצע. זאת, בעקבות דיווחים רבים של כתבים על כך שהוא משמש מטה פיקוד של חמאס, אך אלו לא פורסמו בשל חשש לחייהם ובשל הלחץ שהפעיל עליהם חמאס.

שיגור רקטה מעזה לעבר ישראל 29 ביולי 2014. רויטרס
שיגור מרצועת עזה, לפני כשבוע/רויטרס

במטח שנורה לפני כניסת הפסקת האש לתוקף נפלה רקטה בהתנחלות בגוש עציון, אך לא התפוצצה. שתיים נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ביישוב. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי ראשון לציון, וכמה רקטות נוספות יורטו בשמי אשדוד, בקריית מלאכי ובמועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה נפלה ביישוב בשער הנגב, ונזק נגרם למבנים. עוד כמה רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים. בכל המקרים לא דווח על נפגעים. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבלה אחריות לירי. על פי הודעת הזרוע, היא ירתה חמש רקטות גראד לעבר אשדוד וחמש רקטות מסוג M75 לעבר גוש דן.

שיגור מצפון רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
"חמאס עשה פשע מלחמה שרק מעט עיתונאים מעזים לדווח עליו" שיגור מצפון רצועת עזה בתחילת המבצע/בן קלמר

כוחות צה"ל השלימו את נסיגתם מעזה לפני תחילת הפסקת האש. על פי קצין בכיר בצה"ל, הסתיימה אתמול משימת המנהרות לאחר שנוטרלו 32 מנהרות בשטח רצועת עזה. בשלב הראשון, הכוחות שנסוגו ייערכו סביב שטח רצועת עזה, ויהיו מוכנים לכל אפשרות של הפרת הפסקת האש. "אנחנו לא משחררים את הכוחות, צריך לראות מה יקרה בשטח ובהתאם לכך נפעל", אמר הקצין.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

כוחות צה"ל יוצאים מרצועת עזה, אוגוסט 2014. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
נסיגת כוחות צה"ל משטח הרצועה/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט
נזק לחממות במועצה אזורית שער הנגב בעקבות נפילת רקטה, אוגוסט 2014. דוברות שער הנגב,
נזק למבנה בעקבות נפילת רקטה באחד מיישובי שער הנגב, הבוקר/דוברות שער הנגב
נשים פלסטיניות בין ההריסות במחנה הפליטים שאטי, לאחר תקיפת צה"ל במקום. 4 באוגוסט 2014. רויטרס
נשים פלסטיניות בין ההריסות במחנה הפליטים שאטי לאחר תקיפת צה"ל במקום/רויטרס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס שבגבול רצועת עזה, 4 באוגוסט 2014. רויטרס
חיילי צה"ל בשטחי הכינוס/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully