וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לירן נהרג 20 שנה אחרי רצח סבו: "הטרור רודף אותנו"

שלומי גבאי

5.8.2014 / 17:03

לירן אדיר, לוחם שריון שנהרג מפגיעת פצמ"ר בשבוע שעבר, לא היה קורבן הטרור הראשון במשפחה. בעבר נרצח סבו על ידי עובד בחנותו. אביו של לירן: "ברחתי עד ארה"ב אך העצב לא מניח לי"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: מתן חדד

מותו של לוחם השריון, סרן (במיל') לירן אדיר (אדרי), בנפילת פצצת מרגמה ביום חמישי האחרון במועצה האזורית אשכול, לא היה האסון הראשון שפקד את משפחתו. לפני כ-20 שנה, בשנת 1993, נרצח סבו, משה. עובד פלסטיני שאותו העסיק בחנותו נעץ סכין בגבו בעת שהכין קפה. הסב, שנפצע אנושות בדקירה, עוד הספיק לנהל מאבק על חייו ופצע את אותו עובד באמצעות כוס ששבר. מאוחר יותר, הוא מת מפצעיו. הרוצח נמלט ונתפס לאחר כחודש. בחקירתו הודה שרצח את משה כמבחן כניסה לחמאס. הוא נשפט למאסר עולם.

אביו של לירן, דוד, שמתגורר בארצות הברית והגיע לישראל כדי להשתתף בהלוויית בנו, סיפר בדמעות: "ברחתי עד ארצות הברית כדי שהעצב שנגרם לי מהטרור יניח לי, אבל הערבים רודפים אותי. גם כשאני רחוק בארצות הברית הם לקחו ממני את הבן היקר שלי".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
ישראל הסכימה להפסקת אש של 72 שעות מ-8:00 בבוקר
שמחה מהולה בעצב: אחות הנופל ילדה בתום השבעה
קצין בכיר: "טוב שלא תקפנו בית חולים, היה לנו קשה להביט במראה"

לירן אדיר (אדרי), חייל צה"ל שנהרג מפגיעת פצמ"ר במהלך מבצע צוק איתן. באדיבות המשפחה
"מוכשר, חכם וטוב לב". סרן/באדיבות המשפחה

דוד סיפר על הרגע שבו נודע לו על מותו של לירן. "הייתי מאושפז בבית החולים, בהכנה לניתוח לא קל, כשלפתע נכנסה האחות ואמרה לי שעלי לעבור לחדר אחר. כאשר נכנסתי לחדר השני ניגש אליי אדם שהציג את עצמו כקונסול ישראל בפלורידה. באותו רגע הבנתי שקרה משהו נורא לבן שלי שנמצא בעזה". לדבריו, "כשהקונסול סיפר לי את הבשורה צעקתי שזה לא יכול לקרות - לא לבן שלי הגיבור. רציתי לבוא להלוויה, והרופאים בבית החולים סירבו בהתחלה לשחרר אותי בשל מצבי הרפואי, אך לאחר דין ודברים הם התרצו. טסתי במשך 11 שעות ארוכות כנצח. כשהגעתי לארץ, אנשי קצין העיר חיכו לי בנמל התעופה".

"לירן גר אצלי תקופה בפלורידה", סיפר דוד בכאב, "הוא היה ילד מדהים, הטוב שבטובים. מוכשר, חכם, טוב לב, כריזמטי ואחראי. לפני כשבועיים כשהתחתן, אמר לי: 'אבא, לא צריך שתבוא ארצה, אני עושה אירוע צנוע וגם ככה אתה לא מרגיש טוב וחבל שתטריח את עצמך'. דיברתי אתו בטלפון מעזה והוא סיפר לי שהוא רואה טלוויזיה בסלון ושהכול בסדר, אבל ידעתי שהוא נמצא באזור לחימה. אחר כך שמרתי אתו על קשר רק באמצעות הווטסאפ, והתעדכנתי בשלומו מדי יום". "לא חשבתי שלירן הגיבור יכול למות בזמן שהוא מחלץ עשרים פצועים, ופצמ"ר פוגעת בו", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית המשפחה של סרן לירן אדרי, שנפל במבצע צוק איתן, בבית המשפחה בנתניה, , אוגוסט 2014. שלומי גבאי
בית משפחת אדיר בנתניה, אתמול/שלומי גבאי

לירן אדיר (אדרי) נהרג ביום חמישי האחרון מפגיעת פצמ"ר יחד עם עוד ארבעה חיילים, כולם לוחמי שריון שהשתייכו ל"עוצבת ברק": סרן עמרי טל, רב-סמל דניאל מרש, סמל-ראשון שי קושניר וסמל-ראשון נועם רוזנטל. שמונה חיילים נוספים נפצעו מפגיעת הפצמ"ר ופונו לבתי החולים סורוקה בבאר שבע, ברזילי באשקלון ושיבא בתל השומר. מראשית המלחמה בדרום נהרגו 64 קצינים, נגדים וחיילים.

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

בית משפחת לירן אדרי בנתניה שנהרג מפצמ"ר, 04 באוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
משפחתו של לירן אדיר, אתמול/באדיבות המשפחה
ההורים רחל ודוד, והאח אוהד, של סרן לירן אדרי, שנפל במבצע צוק איתן, בבית המשפחה בנתניה, , אוגוסט 2014. שלומי גבאי
ההורים רחל ודוד, והאח אוהד, של סרן לירן אדרי, שנפל במבצע צוק איתן, בבית המשפחה בנתניה, , אוגוסט 2014/שלומי גבאי
בית המשפחה של סרן לירן אדרי, שנפל במבצע צוק איתן, בבית המשפחה בנתניה, , אוגוסט 2014. שלומי גבאי
בית המשפחה של סרן לירן אדרי, שנפל במבצע צוק איתן, בבית המשפחה בנתניה, , אוגוסט 2014/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully