וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמחה מהולה בעצב: אחות הנופל ילדה בת בתום השבעה

4.8.2014 / 0:27

ורד שחורי, אחותו של סמ"ר אליאב כחלון שנהרג מפגיעת פצמ"ר, הביאה הבוקר לעולם בת, בדיוק ביום שבו קמה המשפחה מהאבל על אליאב. "אלוהים סידר שמיד אחרי העצב תבוא שמחה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: יותם בן-דוד

שמחה מהולה בעצב: ורד שחורי, אחותו של סמל-ראשון אליאב כחלון שנהרג בשבוע שעבר מפצצת מרגמה, ילדה אתמול (שני) בת שנייה, בדיוק ביום שבו הייתה אמורה לקום מהשבעה עליו. "אלוהים מכוון הכל מלמעלה", אמרה ורד, בת 23, ממיטתה במרכז הרפואי "יו" בצפת. "אלוהים סידר את זה שמיד אחרי השבעה ואחרי העצב תבוא שמחה".

אליאב, תושב צפת, נהרג ביום שני שעבר מנפילת פצמ"ר בשטח כינוס בכניסה לאחד מיישובי המועצה האזורית אשכול. "זה מאוד קשה שאנחנו מחכים תשעה חודשים ודווקא בתאריך שצריך להיות הכי מאושר, איבדתי אח", סיפרה ורד. "אנחנו נמצאים במצב של רגשות מעורבים. הלידה הביאה קצת נחת. דיברתי עם הדודים ועם ההורים, והוקל להם קצת, אך זה לא פשוט לאבד אח ובן. הרגשתי שאליאב נמצא שם איתי בלידה, שהוא עוזר לי. לא איבדנו אותו סתם - הוא נהרג על קידוש השם וזה מה שמחזיק אותנו".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות
צה"ל השלים את השמדת המנהרות; נערך בקו הגנה ברצועה
"מזלזלים בנו": לא חוזרים לקיבוץ בשל איום המנהרות
הרוג וחמישה פצועים בפיגוע דריסה בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ורד שחורי, אחותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, במרכז הרפואי "יו" בצפת, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הוא כל כך חיכה ללידה של האחיינית", המשיכה ורד לתאר בעצב. "השיחה האחרונה שלי אתו הייתה במוצאי שבת. הוא אמר לי שמאוד כואב לו שהוא לא יכול לצאת להלוויה של חבר שלו בכפר ורדים. הוא אמר לי 'אל תלדי ביום שני, חכי ליום חמישי, ככה בטוח ישחררו אותי הביתה לסוף השבוע'", סיפרה ורד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אליאב כחלון מצפת שנפל במבצע צוק איתן בעזה. יולי 2014. באדיבות המשפחה
סמל-ראשון אליאב כחלון/באדיבות המשפחה

מאות בני אדם הגיעו ביום שלישי שעבר לבית העלמין הצבאי בצפת ללוות את סמ"ר כחלון בדרכו האחרונה. "אתמול, ביום ההולדת שלי, אתה הלכת לתמיד", פתח נועם, אחיו של אליאב, את הספדו. "דיברתי איתך בלילה, בירכתי אותך שתחזור בשלום ואמרת לי שתחזור - ולא חזרת. כל כך רצית לראות אותי בשנה הבאה בפנימיה על מדים, אבל עכשיו כבר מאוחר מדי. בשעה זו, כאשר מלאכי השרת מובילים אותך למעלה ואתה בא לפני בורא עולם בשערי שמיים, הבט למטה וראה כמה אנשים באו ללוות אותך בדרכך האחרונה. תדע שבמותך ציווית לנו את החיים".

"זה כמעט חודש שלא ראינו אותך", הספידה את בנה בגעגוע יוכבד, אמו של אליאב. "רק במוצאי שבת שיתפת אותנו בקושי שלך ובגעגועים שלך אל ההווי המשפחתי. אלוהים נתן לנו אותך כפיקדון ונהנינו ממנו במשך 22 שנה. את הייעוד שלך בעולם החומרי כבר עשית, ולכן אלוקים לקח אותך לידו. זך וטהור, עכשיו אתה כבר נמצא בעולם שכולו טוב".

הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
ארונו של סמ"ר כחלון בבית העלמין בצפת/אדריאן הרבשטיין

אחיו של אליאב, שלומי, ספד לו וסיפר על הקושי לעבור את הלילה בלי אחיו. "אתמול בלילה ניסיתי להירדם, וזה היה קשה מתמיד. הסתכלתי למעלה ובכיתי. בכיתי כי הקדוש ברוך הוא גם בכה. הרגשתי שאנחנו נמצאים די במשותף, אבל אותך, השם, לא ידעתי איך אפשר לנחם. הקדוש ברוך הוא בוכה אתנו על כל אחד שנהרג מעם ישראל, על כל משפחה שאבדה, על כל צער שיש לבניו".

בהלוויה הוקראו גם דברים בשמו של סגן-אלוף עידן מורג, מפקד גדוד רומח שבחטיבת השריון. סא"ל מורג נמצא בשעה זו בשטח רצועת עזה וממשיך בלחימה, והעביר את דבריו משם. "האדם אינו פלדה, הוא לב ונשמה. האדם הוא אדם", כתב. "בכל פעם שהייתי עובר לידך, היית קם ומצדיע הצדעה מבוישת כזו. גילית אחריות ורצינות, אך יותר מכך, היית מקצוען אמיתי. היו לך ידי זהב ותרמת רבות לעשייה בפלוגה בעת הקשה הזו".

(עדכון ראשון: 21:27)

הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014/אדריאן הרבשטיין
הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014. אדריאן הרבשטיין
הלוויותו של סמל-ראשון אליאב כחלון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין הצבאי בצפת, יולי 2014/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully