וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להשתיק את זועבי ורגב דרך הכיס

מאיר סוויסה

4.8.2014 / 9:59

לציבור נמאס מקרב פנים אל פנים שמנהלות הח"כיות היריבות בכלי התקשורת. בהשאלה מהמציאות בדרום - כאן לא דרושה הסדרה אלא הרתעה, אותה ניתן להשיג בסנקציות כלכליות

שוב ח"כ חנין זועבי יורה, ושוב ח"כ מירי רגב מגיבה בעוצמה. נראה שדרוש מתווך אמין ושקול, כזה שיביא להסדרה מהירה של העימות. כזה שירוץ בין הלשכות, בין המזנון למסדרונות ויבהיר שדי, נמאס. הוא חייב להעביר מסר פשוט: העם קץ במלחמת ההתשה. רוצים הפסקת אש מיד וללא תנאים. זאת לא מלחמת אין ברירה.

נודה על האמת, לכולנו נמאס ממלחמה שמשאירה את הציבור פצוע ומוסת. חלקנו פצועי הלם ("יאללה תעשו לו יום הולדת”), חלקנו הופכים מילים למעשים ("מוות לערבים”), ואחרים סתם לא יודעים לגנות רצח של נערים תמימים.

בקיצור, די עם החפירות. הספיקו לנו המנהרות מעזה. עוד חפירה אחת, עוד כותרת של הצ'ילבות רגב וזועבי ואנחנו עוזבים את הממ"ד לטובת מקלט אטומי. הצרה היא שבהיעדר הסדרה, האש לא פוסקת.

תלמדו משמעון מזרחי

"כיפת ברזל" כבר לא מיירטת את הטווחים הקצרים של הירי ההדדי. אנחנו זקוקים למשהו חזק ומהיר יותר. שרביט הקסמים. במקום שרביט קיבלנו את פטיש הקסם שזה שנמצא בידיו הנאמנות של יו"ר הכנסת ויושבי ועדות שונות, בייחוד ועדת האתיקה שלה.

ועדה ללא אתיקה / פרופ' מרדכי קרמניצר ועמי איילון

הכנסת החליטה להעניש את חברת הכנסת זועבי והרחיקה אותה ממליאת הכנסת לחצי שנה. זה יותר דומה לפרס לזועבי. מישהו ניסה לאמץ את דפוסי הענישה ההזויים של התאחדות הכדורגל. עונש רדיוס והרחקה ממגרשים לתקופה ארוכה. עונש המעניש את הצופים ופחות את הקבוצה. נדרש עונש מרתיע. כזה שפוגע בכיס.

חברי הכנסת לא אמיצים דיו לחוקק חוק שיקנוס את חבריהם לעבודה. הם שומרים על הכיס שלהם, פחות על הפה. הם יכולים לפזר סיסמאות אלימות ומסיתות בלי לדפוק חשבון. כנראה שהם צריכים ללמוד משמעון מזרחי שקנס את השחקן גיא פניני, הוא יודע משהו על הרתעה, היא מחזיקה לפחות שלושה עשורים.

חברי הכנסת שלנו לא מורתעים, הם לא מפחדים. הם מקללים אחד את השני, מאיימים על חבריהם. אבל להם מותר. הם חסינים. יש להם את שכבת המיגון שמאפשרת להם להמשיך לעבוד ולשלוח אחד את השנייה לעזה ואת האחרת רחוק אל ערבות השטאטל בפולין. ככה זה להם מותר. נדרש חוק פשוט, לקנוס חבר כנסת מסית בחצי שנה. חצי שנה ללא משכורת. אחרי זה נקבל שקט לתקופה ארוכה.

הכותב הוא יועץ תקשורת

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully