וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זחאלקה צעק על דנינו בכנסת: "דם על ידיך" - וסולק

14.7.2014 / 11:32

סערה בדיון בוועדת הפנים שעסק בהתפרעויות בבירה. הח"כ מבל"ד כינה את השוטרים "כובשים", מירי רגב השיבה: "עוכר ישראל, טרוריסט". המפכ"ל על הכשל במוקד 100: "הפכנו לשק חבטות"

באדיבות ערוץ הכנסת

סערה פרצה הבוקר (שני) בדיון בוועדת הפנים של הכנסת בנושא תפקודו של מוקד 100 בפרשת החטיפה והרצח של הנערים איל יפרח, נפתלי פרנקל וגיל-עד שער. הדיון עסק גם בהפרות סדר של ערבים בהר הבית בימים האחרונים, ובמהלכו הוקרן סרטון שתיעד את פעולות השוטרים נגד המתפרעים. בעקבות זאת התפרץ ח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד) לעבר המפכ"ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר כי השוטרים הם "כובשים", וצעק: "ידיך מגואלות בדם. מי שידיו מגואלות בדם לא יכול לעשות שלום".

עוד בוואלה! חדשות:
ברשות יוזמים: הפסקת אש לצד התנעת התהליך המדיני
חיל האוויר יירט מזל"ט שחדר לישראל מהרצועה
בן 16 מהצפון מת בקטטה שפרצה בגלל גמר המונדיאל

ח"כ ג'מאל זחאלקה מסולק מדיון בכנסת, יולי 2014. ערוץ הכנסת
"מי שידיו מגואלות בדם לא יכול לעשות שלום". זחאלקה מוצא מהדיון/ערוץ הכנסת

זחאלקה אף צעק לעבר יו"ר הוועדה, ח"כ מירי רגב (הליכוד), "אנשי דמים אתם. צאו, אנשי הדמים". בעקבות דבריו דרשה רגב שהוא יתנצל ויצא מהדיון. משסירב לצאת מהחדר, הוציאו אותו סדרנים בכוח. רגב צעקה לעברו "אתה עוכר ישראל וטרוריסט", וח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר לו "מי נתן לך לשבת כאן? לך לעזה". גם ח"כ טאלב אבו עראר (רע"מ-תע"ל) סולק מהדיון.

בדיון התייחס המפכ"ל דנינו למחדל של המשטרה לאחר קבלת שיחת הטלפון מגיל-עד שער, שבה לחש: "חטפו אותי". "אכן הייתה כאן תקלה ואני הגדרתי אותה ככשל חמור שאסור שיקרה ואסור לנו לעבור עליו לסדר היום", הבהיר דנינו. "אמרתי שבמקום שיש ספק – אין ספק ואי-מתן מענה לאדם במצוקה הוא אירוע בלתי נסלח. לכן במשטרת ישראל, כגוף אחראי ומקצועי, בחנו את עצמנו כדי למנוע תקלות בעתיד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אלקה סולק מוועדת הפנים: "ידי מפכ"ל המשטרה מגואלות בדם". צילום מסך
זחאלקה מוצא מהדיון/צילום מסך

המפכ"ל התייחס גם לביקורת החריפה שנמתחה על ארגונו בתקופה האחרונה. "בימים האלה נשפכו על משטרת ישראל קיתונות של רותחין", אמר. "מוקדי משטרת ישראל הפכו לשק חבטות והשתלחות בלתי מבוקרת", האשים. "אנחנו לא נוותר על סטייה מערכים. מי שלא אתנו בדרך – לא יהיה אתנו, תהיה דרגתו אשר תהיה. בעת הזו יש עלייה של כ-50% בפניות של האזרחים ולכן חשוב שנחזק את השוטרים שנותנים שירות". דנינו ציין שקיבל את כל המלצות הוועדה שמינה לבדיקת הטיפול באירוע. "יש כאן מסר כפול גם ליחידה הספציפית וגם כלפי משטרת ישראל", הוסיף. באשר לשני שוטרים שהודחו מתפקידם אמר דנינו: "הם מועמדים לפיטורים. ההליך שלהם נשקל במחלקת משמעת".

תפילות יום השישי ותחילת עימותים ליד הר הבית בירושלים. נועם מוסקוביץ', מערכת וואלה! NEWS
"המשטרה התמודדה בהצלחה". עימותים ליד בר הבית בתחילת החודש/מערכת וואלה! NEWS, נועם מוסקוביץ'

מפקד מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, נשאל בדיון אם לא ידע שקצין האג"ם, ניצב-משנה שי אזולאי העביר את האחריות על המוקד לראש ענף המבצעים במחוז. אזולאי הודח מתפקידו מסיבה זו. "הממ"ז לא ידע על ההחלטה הזו", אמר כהן. "בכל התקופה לא הכרתי שהאחריות עברה. מפקד המוקד השתתף בישיבות השבועיות והוא לא העלה את העניין הזה. ראש ועדת הבדיקה שדנינו מינה, תנ"צ משה ברקת, נשאל על כך גם כן, והוא השיב כי מהבדיקה עלה כי אכן היה מדובר בהחלטה מקומית.

המפכ"ל התייחס גם להפרות הסדר הקשות שפרצו לאחר רצח הנער הפלסטיני מוחמד אבו חדיר משועפאט. שבעה יהודים נעצרו בחשד למעשה. דנינו אמר כי המשטרה התמודדה בהצלחה עם כמה ימים של הפרות סדר, השלכת בקבוקי תבערה ומטענים על אזרחים ושוטרים. הוא ציין כי בימים אלה נעצרו יותר מ-540 בני אדם. "קיימנו הידברות עם הנהגת ערביי ישראל, שם גילינו צד מרגיע ומתון בניגוד להתנהלות הצעירים", הוסיף. "האיפוק שלנו, לצד הנחישות, הביא לתוצאה של אפס הרוגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully