וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת השבוי: "לא יתכן שיופקר, מרגישים שהוא חי"

2.8.2014 / 20:42

אמו של סג"מ הדר גולדין: "אני דורשת ממדינת ישראל לא להפקיר את הילד שלי". ארוסתו: "הדר שלי, גיבור ישראל, אני אוהבת אותך ומחכה לרקוד איתך בחתונה שלנו"

צילום: יותם רונן, יוסי ציפקיס, טל אנגלנדר, דו"צ, רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: לירון בארי
LIVE

שמחה, אביו של סגן-משנה הדר גולדין, הקצין שיש חשש כי נפל בשבי חמאס באזור רפיח אתמול, אמר הערב (שבת) בפתח בית המשפחה בכפר סבא: "אני רוצה להגיד כמה דברים בצורה פשוטה וברורה. אני מג"ד מילואים, עשיתי מילואים עד גיל 50 ואני לא מעלה בדעתי שצה"ל יפקיר לוחם שלו. המפקד שלי היה בני גנץ, ואני יודע שזה לא יכול להיות שייתן פקודה לצה"ל לצאת מאיזשהו מקום כשיש חייל בפנים. אני מכיר את עופר וינטר (מח"ט גבעתי). אני לא מאמין שיפקיר קצין שלו מפלס"ר גבעתי בעזה ולא ברפיח ולא בשום מקום אחר. אלה המסרים שלנו, של המשפחה שלי. אני מבקש להודות לכם, אנחנו מקבלים תמיכה עצומה כי הבנים שלי ששלחנו להגן על עוטף זה. אני לא מאמין שתושבי עוטף עזה ייתנו יד לזה שנשאר קצין בשטח שנשלח להגן עליהם".

מלחמה בדרום - סיקור מיוחד:
תחקיר החטיפה: הקצין רדף אחר המחבלים במנהרה
האלוף מרדכי לעזתים: "בידקו שאין פצצה בבתיכם"
רגע לפני שקיבל את הפיקוד: חגי נפצע בהיתקלות

הוריו של סג"מ הדר גולדין שהיה חשש שנשבה בעת מבצע צוק איתן,. יוסי ציפקיס
הוריו של החייל השבוי, הערב/יוסי ציפקיס

אמו של גולדין הוסיפה: "אני דורשת ממדינת ישראל שלא תעזוב את עזה עד שתחזיר את הילד שלי הביתה. זה ילד שעובד בכל הכוח ובכל היכולת שלו. הדר זה התאום של צור, החלק השני של צור. שניהם משרתים בעזה. צור הוא כוח החילוץ שחשב שייחלץ את הדר החוצה. אני דורשת ממדינת ישראל לא להפקיר את הילד שלי, לא להפקיר אף ילד שיצא להילחם."

אחותו, ששירתה גם היא כקצינה בצה"ל, אמרה: אני רוצה להגיד שחשוב להגיד – הדר נשלח על ידי המדינה ונחטף על ידי ארגון טרור. הדר שלנו נכנס לעזה ואנחנו מרגישים שהוא חי. אני לא רוצה ששום מלל אחר ייכנס ללקסיקון"

ארוסתו, עדנה, לה הציע נישואין זמן קצר לפני החטיפה אמרה: "אני הארוסה של הדר – הדר שלי, גיבור ישראל, אני אוהבת אותך, אני מחכה לך, מחכה לרקוד איתך בחתונה שלנו". "הוא החליט להתארס, שאלתי אותו 'למה?' והוא אמר שדווקא ברגע הזה – אנחנו משפחה גאה, עם שמח, החלטנו לשמח את כולם ודווקא עכשיו החלטנו להתחתן. הזוג הכי יפה, הכי שמח שיש החליט להתחתן", אמר אחיו התאום.

צור גולדין, אחיו התאום של הדר גולדין שהיה חשש נשבה במבצע צוק איתן, יולי 2014. יוסי ציפקיס
אחיו התאום של גולדין, צור, הערב/יוסי ציפקיס

לאחר מכן נשאל האב אם שוחח עם ראש הממשלה, האב השיב בשלילה והוסיף כי הוא "מניח שזה בגלל השבת". "היינו מנותקים בשבת מהתקשורת. גמרנו לעשות הבדלה, פתחנו את הרשתות וראינו מה שקורה שם". לדבריו, "הצבא אמור להיפגש איתנו במהלך הלילה ולתת לנו הסברים ולתת לנו מידע. בינתיים אנחנו נשענים על ההרגשה של אחיו התאום, צור, שיודע שהוא חי".

"אנחנו, בשביל השלושה חטופים הלכנו יצאנו ושילמנו חמישים ומעלה הרוגים. לא יעלה על הדעת שעכשיו אנחנו נצא מעזה כשאח שלי חטוף בפנים. זה כישלון. זה כישלון אמיתי. אולי אם ראש הממשלה יואיל בטובו להתקשר אני אשאל אותו איך הוא מתכוון לפתור את זה", אמר צור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו מרגישים שהוא חי. אני לא רוצה ששום מלל אחר ייכנס ללקסיקון". סג"מ הדר גולדין/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בסך הכל, בסוף, הדר חי והוא נמצא שם בפנים. הוא נכנס חי והוא ייצא חי. אנחנו מאמינים במדינת ישראל ובעם ישראל – בואו אלינו ותעזרו לנו להביא אותו יחד. אנחנו נעשה הכל כדי להחזיר אותו ונקווה שכולכם תהיו איתנו", הוסיף אחיו התאום.

"אנחנו משפחה ערכית שנותנת מעצמה הכול"

באשר להרגשת אחיו התאום כי הוא בחיים, הוא הוסיף: "אנחנו לא משפחה מיסטית, כרגע אנחנו מחכים לתשובות. אין כזה דבר לא ברור אם הוא חי או מת, אין אינדקיציה. נקודת ההנחה היא שהוא חי. אני איתו כל הזמן ואני כאן בשבילו. אנחנו עושים הכל בשבילו".

משפחת גולדין שבנם הדר נחטף במסגרת מבצע צוק איתן. רויטרס
משפחת גולדין שבנם הדר נחטף במסגרת מבצע צוק איתן/רויטרס

אחותו הגדולה הוסיפה: "אנחנו לא אנשי תקשורת, אני אמרתי את כל מה שיש לי להגיד. אנחנו משפחה ערכית שנותנת מעצמה הכל. אנחנו מאמינים במדינה. זה אחי הקטן, זה החצי של הצור, זה החיים של עדנה. אין לי מה להגיד – הדר, אנחנו לא עוזבים את עזה בלעדייך". "אני לא רוצה לדבר על ספקולציות. אנחנו מרגישים כבר 24 שעות שכל עם ישראל איתנו. אני בחיים לא ראיתי דבר כזה, אני לא חושבת שיש עם כזה מופלא. רציתי להגיד תודה".

המשפחה נשאלה מה היא מצפה לשמוע מראש הממשלה ושר הביטחון, והאחות איילת השיבה: "שיגידו לי ששלפו אותו ושהוא בבית חולים. אני כבר אהיה בדרך".

כמה שעות לאחר מכן מסר חבר המשפחה כי בני המשפחה צפו הערב במסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בבסיס הקריה ומבינים שיש דילמה מבצעית בסוגיית הוצאת הכוחות. הם קראו לקבינט לא להוציא את הכוחות מהרצועה עד שלא מוצאים את הדר.

לקראת חצות התאספו כמה עשות בני אדם מחוץ לבית המשפחה בכפר סבא כשהם אוחזים בשלטים עליהם כתוב: "הדר, לא מפקירים אותך" ו"לא יוצאים בלי הדר".

(עדכון ראשון: 20:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully