וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנעשה בעולם: כל מה שפספסתם בזמן המבצע בעזה

וואלה! חדשות מגישים לכם מקבץ עדכונים עולמי: האקרים מצבא סין גנבו סודות מ"כיפת ברזל", מתווך מפורסם נרצח ע"י מחבל שהחביא מטען נפץ בכובע, והאיש החזק בסין בדרך לכלא

12:43 משטרת גרמניה עצרה צעיר בן 18 בחשד שהשליך בקבוקי תבערה לעבר בית כנסת בעיר וופרטל. העיר, ובה כ-350 אלף תושבים, נמצאת במדינת נורדריין-וסטפאליה שבחלקה המערבי של גרמניה. שיעור גדול של תושביה הם מהגרים. שלושה חשודים השתתפו בתקיפה שאירעה בשעה 02:00 לפנות בוקר. אחד נעצר ושניים הצליחו להימלט. לדברי המשטרה, לא נגרם נזק לבית הכנסת.

13:00 הנאשם בפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, מהדי נמוש, נמצא בדרכו לבלגיה לשם הסגרתו למדינה. נמוש, צרפתי בן 29 ממוצא אלג'יראי, יועמד בקרוב בפני שופט. הוא נאשם ברצח ארבעה בני אדם, בהם שני הישראלים עמנואל ומירה ריוה. הערעור על הסגרתו נדחה משום שהוגש באיחור.

13:50 ארצות הברית שיגרה מסרים לרוסיה בהם היא מאשימה אותה בהפרה חמורה של אמנה מימי המלחמה הקרה. ממשל אובמה אומר כי רוסיה כי ערכה כמה ניסויים בטיל שיוט מסוג חדש, ובכך הפרה הסכם שנחתם ב-1987 בין הנשיאים רונלד רייגן למיכאיל גורבצ'וב. האמנה אוסרת על ניסויים בטילים לטווח של יותר מ-5,500 ק"מ. לפי ה"ניו יורק טיימס", הניסויים הרוסיים החלו כבר ב-2008.

14:30 חברה אמריקנית לביטחון מידע טוענת כי האקרים (פצחנים) סינים גנבו מידע משלוש חברות ישראליות, שהיו אחראיות לפיתוח מערכת ההגנה "כיפת ברזל". לפי חברת Cyber Engineering Services (CES), הנתונים נגנבו מהחברות אלישרא, תעא ורפאל, בכמה מתקפות שנמשכו מאוקטובר 2011 עד אוגוסט 2012. ההאקרים ככל הנראה נמנו על יחידה 61398, זרוע מתקפות הסייבר של צבא סין. דוברת תעא אמר כי מדובר ב"חדשות ישנות", וכי החשד לפריצה טופל בשעתו. חברת רפאל הכחישה כי פריצה שכזו אי פעם אירעה במחשביה. אלישרא טרם הגיבה. הדיווח התפרסם לראשונה בבלוג של העיתונאי בריאן קרבס.

כיפת ברזל משגרת טיל מיירט לעבר רקטות ליד העיר אשדוד – 8 ביולי 2014. GettyImages
מערכת כיפת ברזל משגרת טיל יירוט ליד אשקלון/GettyImages

15:20 ממשלת סין אישרה כי נפתחה חקירה נגד ג'ואו יונג-קאנג, שהיה עד השנה שעברה הממונה על כל גופי הביטחון במדינה. עד למעצרו, נחשב ג'ואו, בן 71, למס' 2 בצמרת המפלגה הקומוניסטית. כבר בחודש דצמבר 2013 החלו לצוץ דיווחים כי הוא ורעייתו נשלחו למעצר בית בחשד לעבירות שחיתות כבדות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

כעת, אחרי שאישרה בייג'ינג את הדיווחים על חקירתו, ג'ואו הוא רשמית האדם הבכיר ביותר בממשלת סין שנעצר והואשם בפלילים בעשרות השנים האחרונות. עם כניסתו לתפקיד בראשית 2013, הכריז הנשיא שי ג'ינגפינג מלחמה בשחיתות שפשתה במפלגה הקומוניסטית. מאז נעצרו מאות בכירים, ועשרות מהם נידונו למאסרים ממושכים. מעצרו של ג'ואו נחשב להישג הגדול ביותר במסגרת הקמפיין הזה.

16:00 מחבל מתאבד הרג את חשמאת כרזאי, בן-דודו של נשיא אפגניסטן היוצא חמיד כרזאי ואחד מהפוליטיקאים המשפיעים ביותר במדינה. כרזאי נרצח באחוזתו בקנדהאר, בשעה שבירך מבקרים לרגל עיד אל-פיטר. המחבל, צעיר בשנות ה-20 לחייו, החביא את מטען הנפץ בטורבאן, ורצח את כרזאי ואת שומר ראשו.

חשמאת כרזאי נחשב לדמות סגנונית באפגניסטן: הוא גידל אריה-מחמד ונהג לעשן סיגרים. אך הוא ייזכר בעיקר כמתווך חשוב בין השבטים במחוז קנדהאר, ולבעל בריתו של המוביל בבחירות לנשיאות, אשרף גאני. חיסולו מערער עוד יותר את המצב הפוליטי-ביטחוני במדינה, אחרי מערכת בחירות שהסתיימה ללא הכרעה ברורה.

חשמאת כרזאי – מאי 2014. AP
חשמאת כרזאי, במסיבת עיתונאים בחודש מאי/AP

17:10 לפחות 24 בני אדם נהרגו היום בקרבות במחוז דונייצק שבמזרח אוקראינה. ארה"ב ונאט"ו מאשימים את רוסיה בשיגור רקטות לעבר שטח אוקראינה, בהסלמה החמורה ביותר של המשבר באזור בחודשים האחרונים. בשל הקרבות, חוקרים מהולנד הודיעו כי ידחו את הגעתם לאזור ההתרסקות של טיסת מלזיה אירליינס MH17.

18:00 עשרות בני אדם נהרגו בפיגוע טרור במחוז שינג'יאנג שבמערב סין - כך מדווחת סוכנות הידיעות הרשמית שינחואה. לפי לשון הדיווח, "כנופיה חמושה בסכינים התנפלה על תחנת משטרה ומשרד ממשלתי. השוטרים חיסלו עשרות מהמחבלים, והחקירה מעלה כי מדובר בפיגוע מתוכנן מראש". הרשויות בסין מנהלות מלחמת חורמה בתושבי המחוז, בני המיעוט האויגורי - מוסלמים הדורשים אוטונומיה תרבותית.

הוריה של אחת מקורבנות טיסת מלזיה אירליינס יושבים על פיסה מהמטוס שהופל במזרח אוקראינה – יולי 2014. AP
ג'רזי ואנג'לה דיצ'נצקי, הוריה של פאטימה בת ה-25, מנוסעות המטוס שהתרסק באוקראינה/AP

18:40 ליבריה אוסרת על כל משחקי הכדורגל בשטחה, במאמץ להשתלט על התפרצות נגיף האבולה. משרד הספורט במדינה נימק את הצעד בהודעה שבה נכתב כי "יש חשש להדבקה בין שחקני כדורגל, הבאים במגע פיזי זה עם זה". הנגיף קטל 672 בני אדם במערב אפריקה בהתפרצותו החמורה ביותר בהיסטוריה.

18:50 תלמידת תיכון מיפן הודתה ברצח חברתה ובהשחתת גופתה. הפרשה מזעזעת את המדינה בימים האחרונים, ומסוקרת בהרחבה בתקשורת המקומית. התלמידה בת ה-16 מתגוררת בעיר סאסבו, הסמוכה לנגסאקי. ביום ראשון היא הזמינה את חברתה לביתה, שם חיה לבד אחרי שאמה מתה ואביה התחתן מחדש. המשטרה פרצה לבית אחרי שהוריה של הקורבן התלוננו שהיא נעדרת. גופתה אותרה כשהיא כרותת-ראש וחלק מידה חסר. בטנה נפתחה בסכין. חלק מתצלומי הגופה המרוטשת ככל הנראה פורסמו באינטרנט.

20:00 המומחה הבכיר למאבק בנגיף האבולה בסיירה לאון, שייח עומר חאן, מת היום כתוצאה מהידבקות בנגיף – כך דיווח משרד הבריאות במדינה. עומר חאן, שטיפל ביותר ממאה אנשים שבהם קונן הנגיף, נדבק בעצמו במהלך החודש והועבר לטיפול רפואי במרכז רפואי שממומן על ידי ארגון "רופאים ללא גבולות" בצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully