וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר ישראלי: "אם לחמאס יש רצון - יהיו עוד מנהרות"

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר טען במשדר וואלה! חדשות כי "האיפוק היחסי נותן לנו כוח אדיר" בעולם. אלקין הביע התנגדות להפסקת אש, ואילו ח"כ שלח טען: "קיימת הזדמנות להסדר מקיף"

צילום: דובר צה"ל, אולפן וואלה! חדשות, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יותם בן-דוד; קריינות: אביב אברמוביץ'

"מנהרות זה לא כוח הרתעה, אם לחמאס יש רצון – יהיו עוד מנהרות", כך העריך היום (שני) מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, ד"ר אלון ליאל, במשרד וואלה! חדשות. ליאל סיפר כי במהלך כהונתו כקונסול כללי באטלנטה, ארצות הברית, בזמן מלחמת המפרץ, "סדאם ירה טילים ואנחנו התאפקנו. הייתי דמות נערצת בזכות האיפוק שלנו. האיפוק היחסי נוכח הטילים על תל אביב נותן לנו גיבוי אדיר".

מבצע צוק איתן | היום ה-21: עדכונים שוטפים

"המלחמה היא רגע של אמת", הוסיף ליאל, "כשנכנסים קרקעית, המספרים הגדולים והתמונות מעוררים זעם ועוינות". לדבריו, "המערכת של קבלת ההחלטות היא משולש, יש קודקוד שהוא ראש ממשלה, ויש זרוע אזרחית וביטחונית. אצלנו המשולש הזה מעולם לא היה שווה צלעות. תמיד הזרוע הביטחונית הייתה חזקה יותר".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מזכ"ל האו"ם: "הנזק שנגרם בעזה - כהוריקן מעשה ידי אדם"
"חיל האוויר פיזר כרוזים עם שמות מחבלים הרוגים"
תמה הפסקת האש: עדיין לא ברור לאן מועדות פני חמאס

חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
מנהרת טרור שנחשפה על ידי חיילי חטיבת הצנחנים/דובר צה"ל

ליאל טען כי "התזה של האגף הביטחוני היא שלא רוצים להגיע לשיחות ולהתקדמות מדינית. לא רוצים את ג'ון קרי כי הוא מכריח אותנו לדבר עם אבו מאזן". בהתייחסות למאמציו של שר החוץ האמריקני להגעה להפסקת אש, אמר ליאל: "כשהוא נכנס לתווך, הוא יודע שיש שני צדדים שבסוף צריך את החתימה שלהם. האחד הוא מדינת ישראל והשני הוא ארגון טרור ששמו חמאס".

"אני עדיין רואה את חמאס כחלק מהעם הפלסטיני, אבל לאף אחד אין אפשרות להכריח את איסמעיל הניה לחתום על הסכם מלבד טורקיה וקטאר, ולכן קרי נאלץ להכניס אותם", הוסיף, "אביגדור ליברמן הוא שר חוץ שלא יכול לנסוע לאף בירה באזור. אני לא מדבר על אנקרה – הוא לא יכול אפילו להגיע לקהיר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חבר הכנסת זאב אלקין (ליכוד), סגן שר החוץ לשעבר, הוסיף במשרד וואלה! חדשות: "ברור שפירוז רצועת עזה בעזרת לחץ מדיני לא יעבוד. ראינו את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם בנוגע לדרום לבנון, אבל מאז, לחיזבאללה יש פי עשר יותר טילים ממה שהיה לו במלחמת לבנון השנייה".

"עצם זה שחמאס עדיין מעמיד תנאים להפסקת אש ומפר אותה מדי פעם, מלמד על כך שהוא עדיין לא הגיע לנקודת שבירה", הוסיף אלקין, "כרגע חמאס נמצא בגישה שצריך לשלום לו על הפסקת אש, ומי שמשלם לסחטן ישלם פעמים נוספות. בשנת 2005 היינו נחמדים מאוד לחמאס והרשינו לו להתחרות בבחירות, ומאז הם בנו שם משטר טרור ומנהרות".

לדברי אלקין, "מודל הפסקת האש שמציבים לנו יביא את חמאס להישגים כלכליים, ואז למעשה המסר יהיה שבסוף הלחימה משתלמת. אם אתה רוצה להשיג משהו – פתיחת מעבר רפיח או כסף מקטר – צריך לירות על ישראל. אם ההצעה האמריקנית הייתה מדברת רק על הפסקת אש ללא תנאים, ניחא, אבל יש גם דרישה גם למו"מ עם הטבות כלכליות לחמאס".

"כשמפעילים כוח, צריך לדעת לשם מה"

חבר הכנסת מיקי רוזנטל (העבודה) טען מנגד: "כשמפעילים כוח, צריך לדעת לשם מה. אם הפעלת הכוח היא למען מטרה מסוימת, יש לבחון את המטרה".

רוזנטל התייחס לחילוקי הדעות עם וושינגטון, וטען: "לא צריך להתרגש מהמשבר עם אובמה. יש מי שמעוניין ללבות גם את העניין הזה". לדבריו, "אין ממש משבר, יש חילוקי דעות, וזה לגיטימי. ארצות הברית לא תומכת בנו כי אנחנו יהודים, או יפים, או נחמדים – היא תומכת בנו כי יש לה אינטרסים, וגם לנו יש אינטרס בתמיכה שלהם".

יו"ר סיעת יש עתיד, עפר שלח, טען: "השאלה הגדולה היא אם צה"ל מסיים את המשימה שהוטלה עליו מהדרג המדיני. אם הכוחות זקוקים לעוד יום-יומיים כדי לפגוע במנהרות, ובמידה ונעשתה פגיעה כבדה ביכולות אחרות של חמאס, ייתכן שבימים הקרובים נגיע להפסקת אש".

עשן מיתמר אחרי פיצוץ בצפון רצועת עזה. 27 ביולי 2014. רויטרס
"מי שמדבר על המשך פעולה קרקעית, מדבר על כיבוש עזה". פיצוץ בצפון רצועת עזה, אתמול/רויטרס

"מי שמדבר על המשך פעולה קרקעית, נכנס לעולם בו אנחנו מדברים על כיבוש עזה והשארות שם להרבה זמן למען מיטוט שלטון החמאס", הוסיף שלח, "אני לא אומר שזו אמירה לא לגיטימית, אך אני לא בעדה. אני חושב שהליכה למען הסדרה והפסקת אש היא הנכונה".

לדבריו, "גם גורמים ערביים מתונים שיש להם אינטרסים משותפים אתנו כמו מצרים, ירדן וערב הסעודית חייבים להיות שותפים לצעד זה. יש כאן הזדמנות ללכת לקראת התקדמות בהסדר בנוגע לסוגיה הפלסטינית בכלל. אני רואה פה לא רק הזדמנות לפתור סוגיה מקומית, אלא הזדמנות גדולה הרבה יותר".

חיילים ביציאה מרצועת עזה – 28 ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה/רויטרס
הרס בשכונת שג'אעיה – עזה, 27-25 ביולי 2014. רויטרס
שכונת שג'אעיה במזרח העיר עזה/רויטרס
הפגנה נגד מבצע צוק איתן – קזבלנקה, מרוקו – 27 ביולי 2014. AP
הפגנה נגד המבצע הצבאי ברצועת עזה בקזבלנקה, מרוקו/AP
שגריר ישראל באו"ם רון פרושאור ועמיתתו שגרירת ארה"ב סמנתה פאוור – מועצת הביטחון, 28 ביולי 2014. רויטרס
שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, ועמיתתו האמריקנית, סמתנה פאוור, אתמול/רויטרס
בית שנפגע מרקטה ביישוב במועצה האזורית אשכול. 27 ביולי 2014. המועצה האזורית אשכול, מערכת וואלה! NEWS
בית שנפגע מרקטה במועצה האזורית אשכול/מערכת וואלה! NEWS, המועצה האזורית אשכול
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה היום, יולי 2014/יותם רונן
הרס בעזה לאחר הפצצות צה"ל 27 ביולי 2014. רויטרס
הרס בעזה לאחר הפצצות צה"ל 27 ביולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully