וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בערב הסעודית: חמאס יהיר - ויישא בתוצאות

ראש המודיעין לשעבר בסעודיה, טורקי אל-פייסל, יצא נגד חמאס שלדבריו שוגה פעם אחר פעם. עוד הוסיף, כי שיגור הטילים חסר תועלת ולא מהווה איום על ישראל "גם כשהם מגיעים לתל אביב"

צילום: שי מכלוף, עומר מירון, ניב אהרונסון, דו"צ, לע"מ, רויטרס; עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

ראש המודיעין לשעבר בערב הסעודית, טורקי אל-פייסל, יצא נגד חמאס ואמר כי הארגון יישא בתוצאות של כל מה שמתרחש בעזה. זאת, לדבריו, בשל "השגיאות החוזרות ונשנות והיהירות של חמאס, שבאות לידי ביטוי בשיגור חסר תועלת של טילים לעבר ישראל". פייסל כתב הדברים במאמר שראה אור שלשום (שבת) באתר האינטרנט של העיתון "א-שרק אל-אווסט".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
5 לוחמים נטמנו: "חיכיתי לך, אבל זה לא קרה"
אימהות לוחמים לנתניהו: "אל תעדיף את חיי האויב"
צפו: כוחות גולני והנדסה מפוצצים מנהרת טרור

אל-פייסל ציין כי "טורקיה וקטאר דואגות לשלול ממצרים את תפקידה כמנהיגה, יותר מאשר שהן דואגות למנוע את הרס עזה על ידי ישראל". הוא הוסיף כי הידיעה על כך שתושבי עזה חשופים לשפיכות דמים מחייבת את חמאס להגביל את יהירותו - ולהפסיק לשגר טילים לעבר ישראל. "הטילים מכשילים את הניסיונות לפתור את הסוגיה הפלסטינית, ולמעשה אינם מהווים כל סכנה לישראל - גם כאשר הם מגיעים לתל אביב", הוסיף.

מבצע "צוק איתן" | היום ה-20: עדכונים שוטפים

בהמשך דבריו, הביע אל-פייסל את תקוותו כי הפלסטינים יצליחו בעתיד למצוא מנהיגים זהירים יותר, במיוחד לאחר ששיערו שהפיוס הפלסטיני יוביל להקלה על סבלם של העם הפלסטיני בגדה וברצועת עזה. לדבריו, הוא גם קיווה כי יוזמת השלום הערבית תביא לסיום העוינות בין ישראל והעולם הערבי והאיסלאמי, אולם האירועים הנוכחיים קברו את תקוותו לכונן יחסים תקניים בין עמי המזרח התיכון.

מדינות ערב שותפות לגיבוי ישראל

ביום שישי התייחס מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, למבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ואמר כי צה"ל "נכנס לעזה לא כצבא לוחם, אלא כצבא של רוצחי ילדים". בנאום משודר שנשא בביירות לרגל "יום ירושלים" באיראן ובלבנון, הבטיח נסראללה לסייע "להתנגדות בכל האמצעים האפשריים". הוא גם שיבח את סירובם של הפלסטינים להיכנע למרות "ניסיונותיה של ישראל לחסל אותם פיזית ופוליטית. לנתניהו לא קל להודות בתבוסה. ההתנגדות היא שתקבע איך תסתיים המערכה, ותציג את הפתרון שלה בפני ישראל - אשר תשווע לעזרה". נסראללה אף האשים את מדינות ערב כי הן שותפות לגיבוי שניתן לישראל במבצע, והדגיש כי חיזבאללה, איראן וסוריה מעולם לא הפסיקו לתמוך בהתנגדות הפלסטינית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
הפגנה לרגל "יום ירושלים" – טהראן, איראן, 25 ביולי 2014. AP
"ההיסטוריה תשפוט את השותקים אל מול הפשעים". הפגנה לרגל "יום ירושלים" בטהראן/AP

גם נשיא איראן, חסן רוחאני, נשא ביום שישי דברים במסגרת "יום אל-קודס" (יום ירושלים) ואמר כי "ההיסטוריה תשפוט את אלו השותקים אל מול הפשעים המתרחשים בעזה". יו"ר הרשות השופטת באיראן, צאדק לאריג'אני, התייחס גם כן למתרחש ברצועת עזה ואמר כי "המשטר הציוני הוא משטר לא אנושי, שצריך להיעלם בהקדם מן ההיסטוריה".

ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, אמר ביום חמישי כי טורקיה תקדם את העמדת ישראל לדין בבית דין בינלאומי, אם זו תמשיך במתקפתה ברצועת עזה. "אם ישראל תמשיך בגישה זו, היא בלי שום ספק תועמד לדין", אמר ארדואן בעצרת לקראת הבחירות לנשיאות במדינה בעיר מרסין. "אנחנו נראה את זה קורה, וטורקיה תפעל לכך", הוסיף.

בשבוע שעבר הודיעה מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה שוועדה בינלאומית מטעם האו"ם תחקור האם ישראל ביצעה פשעי מלחמה במהלך הלחימה בעזה במסגרת מבצע "צוק איתן". ההחלטה התקבלה בתום דיון ממושך, שבמהלכו תקפו נציגי מדינות ערב את ישראל. שעות ספורות לאחר מכן התייחס שר החוץ של טורקיה, אחמט דאווטאולו, להחלטה, ובירך על כך. "מעשי הזוועה של ישראל בעזה צריכים להיחקר באופן מידי ולשתף את התוצאות עם הקהילה הבינלאומית", אמר. "אנחנו קוראים לישראל להפסיק את ההתקפות הבלתי אנושיות בעזה".

(עדכון ראשון: 22:37)

הריסות בשכונת שג'אעיה שברצועת עזה, 26 ביולי 2014. אל קודס, מערכת וואלה! NEWS
"שיגור הטילים גורמים לכישלון פתרון הסוגיה הפלסטינית". הריסות בשכונת שג'אעיה בעזה/מערכת וואלה! NEWS, אל קודס
תקיפות צה"ל בעיר עזה. 27 ביולי 2014. AP
תקיפות צה"ל בעזה, אתמול/AP
שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully