וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ירושלים בטהראן: "המשטר הציוני צריך להיעלם"

באיראן ובלבנון ציינו את "יום אל-קודס", בהפגנות ואירועי הזדהות עם הפלסטינים על רקע המבצע בעזה. מזכ"ל חיזבאללה, נסראללה: "נסייע להתנגדות בעזה בכל האמצעים הנדרשים"

הפגנה לרגל "יום ירושלים" – טהראן, איראן, 25 ביולי 2014. AP
הפגנה לרגל "יום ירושלים" בטהראן, היום/AP

באיראן ובלבנון ציינו היום (שישי) את "יום אל-קודס" (יום ירושלים), אשר מאז המהפכה האיסלאמית, בא לידי ביטוי באירועי הזדהות עם הפלסטינים. האירועים הונהגו על ידי האייתוללה רוחאללה חומייני לאחר המהפכה האיראנית, והם מצוינים מדי שנה, ביום השישי האחרון של חודש הרמדאן. באיראן ובקהילות שיעיות נוספות בעולם קיימו עצרות המוניות, וגינו בחריפות את ישראל בעקבות מבצע "צוק איתן".

נשיא איראן, חסן רוחאני, אמר היום במהלך האירועים כי "ההיסטוריה תשפוט את אלו השותקים אל מול הפשעים המתרחשים בעזה". גם יו"ר הרשות השופטת באיראן, צאדק לאריג'אני, התייחס לאירועים ואמר כי "המשטר הציוני הוא משטר לא אנושי שצריך להיעלם בהקדם מן ההיסטוריה". על פי דיווחי רשתות הטלוויזיה באיראן, אלפים רבים השתתפו בצעדות השונות, שהגיעו לשיאם לקראת תפילות הצהריים במסגדים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
צה"ל: החייל הנעדר אורון שאול איננו בחיים
חשיפה: זו הצעתו של ג'ון קרי להפסקת האש
היועמ"ש אישר: חקירה פלילית נגד חנין זועבי

חסן נסראללה – ביירות, 25 ביולי 2014. רויטרס
"ההתנגדות היא שתקבע איך תסתיים המערכה". נסראללה בנאומו, היום/רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, התייחס הערב למבצע ברצועת עזה, ואמר כי הארגון "יסייע להתנגדות בעזה בכל האמצעים הנדרשים". נסראללה הוסיף כי "צה"ל נכנס לעזה לא כצבא לוחם, אלא כצבא של רוצחי ילדים". בנאום משודר שנשא לרגל "יום קודס העולמי", שיבח נסראללה את סירובם של הפלסטינים להיכנע למרות ניסיונותיה של ישראל, לדבריו, לחסל אותם פיזית ופוליטית.

נסראללה אף האשים את מדינות ערב כי הן שותפות לגיבוי שניתן לישראל במבצע, והדגיש כי חיזבאללה, איראן וסוריה מעולם לא הפסיקו לתמוך בהתנגדות הפלסטינית. נסראללה הוסיף כי לבנון חוותה ב-2006 את מה שמבצעת כעת ישראל ברצועה עזה, והצביע על הבלבול ששורר לדבריו בישראל לגבי הגדרת יעדי המבצע. "לנתניהו לא קל להודות בתבוסה", אמר נסראללה. "ההתנגדות היא שתקבע איך תסתיים המערכה, ותציג את הפתרון שלה בפני ישראל - אשר תשווע לעזרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הפגנה לרגל "יום ירושלים" – טהראן, איראן, 25 ביולי 2014. AP
הפגנה לרגל "יום ירושלים" בטהראן, היום/AP
הפגנה לרגל "יום ירושלים" – טהראן, איראן, 25 ביולי 2014. AP
נשיא איראן רוחאני במצעד בטהראן, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully