וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי בוקר שקט: מטח שוגר לעבר המרכז והשרון

משעות הערב נורו רקטות בודדות לעבר ישראל, אך הבוקר התחדש הירי ואזעקות נשמעו בגוש דן, בשרון ובשפלה. "כיפת ברזל" יירטה שש רקטות. לא דווח על נפגעים. חמאס קיבל אחריות

צילום: אבי כהן, עומר מירון, דו"צ, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אחרי שמשעות הערב אתמול שוגרו רקטות בודדות לעבר ישראל, הבוקר (חמישי) נורה מטח לעבר מרכז הארץ. אזעקות נשמעו בגוש דן, בשרון ובשפלה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בגוש דן. זמן קצר לאחר מכן נשמעה אזעקה נוספת ושתי רקטות יורטו מעל תל אביב. לא דווח על נפגעים או על נזק. בשעות הבוקר המוקדמות התפוצצו שלוש רקטות בשטחים פתוחים במועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, קיבל אחריות לירי הרקטות. "בשעה 11:00 שיגרנו שני טילי 75-M לעבר נתב"ג", נמסר מהזרוע הצבאית.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
טורקיה: לחקור את הזוועות בעזה; ברזיל משיבה השגריר
יחפים ובתחתונים: כך הובלו 150 אנשי חמאס מעזה לישראל
מבצע "צוק איתן" | היום ה-17: עדכונים שוטפים

שידור ישיר מגבול רצועת עזה:

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

אמש יירטה מערכת "כיפת ברזל" שמונה רקטות שנורו מרצועת עזה לשטח ישראל. שלוש מהן יורטו בשמי אשדוד, שלוש נוספות בשמי ראשון לציון ועוד שתיים יורטו בשמי העיר יבנה. במועצה האזורית חבל יבנה נפצע עובד זר כבן 40 מתאילנד באורח קל לאחר שמחסן עצים ביישוב נפגע מרסיסי רקטה, שככל הנראה יורטה, ועלה באש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

הבוקר הסירה רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית הסירה את האיסור על חברות התעופה אמריקניות לנחות בישראל ולהמריא ממנה. ביום שלישי פרסמה הרשות איסור על חברות תעופה לטוס אל נתב"ג וממנו, לאחר שרקטה שנורתה מרצועת עזה פגעה בבית ביהוד, הסמוכה לשדה התעופה. על אף החלטת הרשות הפדרלית, חברות התעופה האמריקניות טרם הודיעו על כוונתן לחדש את הטיסות.

יירוט בשמי באר שבע. יולי 2014. בן קלמר
יירוטים של כיפת ברזל/בן קלמר

שרת המשפטים ציפי לבני הבהירה הבוקר כי סיום המערכה בעזה לא תלויה כולה בחמאס. "אף פעם לא חשבתי איך להגיע להסדר עם ארגוני טרור", אמרה לבני בריאיון במשדר וואלה! חדשות. "בארגוני טרור צריך להכות". לדבריה, הסדר הפסקת האש יהיה עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אבל "חמאס הוא הבעיה. יש כאלה שנדמה להם שכל אירוע צבאי צריך להסתיים בהסכמות דמיוניות, ושההסכמה צריכה להיות עם חמאס. אני אומרת שלא – זה לא נכון אסטרטגית לדבר עם חמאס, לשלם להם בעבור שקט. אני לא מוכנה שזה מה שהגורמים הקיצוניים באזור יראו".

שר המדע יעקב פרי אמר כי נחוץ לצה"ל עוד זמן כדי להשלים את המשימה ברצועת עזה ואינו צופה הפסקת אש כוללת בימים הקרובים. "אני לא רואה הפסקת אש ביומיים-שלושה הקרובים שבה צה"ל יוצא מרצועת עזה", אמר השר פרי במשדר וואלה! חדשות. לדבריו, צה"ל אמר עם הכניסה הקרקעית שהוא מעריך שיידרשו ארבעה או חמישה ימים לנקות את המנהרות, אך "ככל שמוצאים יותר מנהרות, והטיפול מאוד זהיר וצריך לבדוק את הדברים בצורה מאוד זהירה, הדברים שמתגלים הם מאוד לא פשוטים", הוא הסביר. "אני אומר באחריות שיומיים לא יספיקו, ואני גם לא בטוח ששבועיים".

לדבריו, תוכל להיות הפסקת אש הומניטרית, אולם היא תהיה מוגבלת בזמן. "זה יכול לנוע בין שש שעות לחמישה ימים. אין כוונה כרגע שהפסקת האש ההומניטרית תהיה קבועה. הפסקת אש טוטאלית תהיה רק כשנהיה מוכנים לדיונים", אמר השר. "ישנו כל הזמן למעלה 'איום' של הפסקת אש. אני אומר באחריות רבה – בכל קונפיגורציה של הפסקת לחימה, צה"ל יסיים את הטיהור והפיצוץ של אותן מנהרות".

תופסים מחסה בזמן אזעקה באשקלון 23 ביולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה בזמן אזעקה באשקלון/רויטרס
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוח צה"ל בגבול רצועת עזה, הבוקר/יותם רונן
תקיפות צה"ל בעזה 23 ביולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, הלילה/רויטרס
הלווייתו של סמל-ראשון שחר דובר (דאובר), שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין גניגר, יולי 2014. שלומי גבאי
הלווייתו של סמל ראשון שחר דובר/שלומי גבאי
כוחות צה"ל הבוקר, יולי 2014. יותם רונן
כוחות צה"ל ברצועה/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully