וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרי: תיתכן הפוגה הומניטרית, אך צה"ל יישאר בשטח

שר המדע אמר במשדר וואלה! חדשות כי אינו צופה הפסקת אש כוללת ביומיים-שלושה הקרובים שבה יצא צה"ל מעזה. לדבריו, תיתכן הפסקת אש הומניטרית, אך "צה"ל יסיים את טיהור המנהרות"

צילום מסך

שר המדע יעקב פרי אמר הבוקר (חמישי) במשדר וואלה! חדשות כי נחוץ לצה"ל עוד זמן כדי להשלים את המשימה ברצועת עזה ואינו צופה הפסקת אש כוללת בימים הקרובים. "אני לא רואה הפסקת אש ביומיים-שלושה הקרובים שבה צה"ל יוצא מרצועת עזה", אמר השר פרי. לדבריו, צה"ל אמר עם הכניסה הקרקעית שהוא מעריך שיידרשו ארבעה או חמישה ימים לנקות את המנהרות, אך "ככל שמוצאים יותר מנהרות, והטיפול מאוד זהיר וצריך לבדוק את הדברים בצורה מאוד זהירה, הדברים שמתגלים הם מאוד לא פשוטים", הוא הסביר. "אני אומר באחריות שיומיים לא יספיקו, ואני גם לא בטוח ששבועיים".

לדבריו, תוכל להיות הפסקת אש הומניטרית, אולי היא תהיה מוגבלת בזמן. "זה יכול לנוע בין שש שעות לחמישה ימים. אין כוונה כרגע שהפסקת האש ההומניטרית תהיה קבועה. הפסקת אש טוטאלית תהיה רק כשנהיה מוכנים לדיונים", אמר השר. "ישנו כל הזמן למעלה 'איום' של הפסקת אש. אני אומר באחריות רבה – בכל קונפיגורציה של הפסקת לחימה, צה"ל יסיים את הטיהור והפיצוץ של אותן מנהרות".

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
רשות התעופה של ארה"ב ביטלה את איסור הטיסות לישראל
נכי צה"ל ביקרו את פצועי "צוק איתן": "לתת להם הכול"
הותר לפרסום: שלושה לוחמים בצנחנים נהרגו בעזה

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, בכנס להגנת המולדת, נובמבר 2010. אורי לנץ
"הפסקת אש טוטאלית תהיה רק כשנהיה מוכנים לדיונים". השר יעקב פרי/אורי לנץ

"יש לנו משימה כבדה. צריך לסיים את חיסול המנהרות, כל אלה שאנו יודעים עליהם ושהיה לנו חומר מודיעני מראש, שזה הרוב, וחלק שהתגלו בשטח", הסביר השר. "ישנה עבודה לא מבוטלת. אין במודיעין הכול, זה לא מדע וצריך להגיד ביושר שאנו מעריכים שאנחנו נגיע לרוב המנהרות. אני מקווה שנגיע ל-100% אבל זה לא ודאי".

לטענתו, ישראל לא הופתעה מהיקף המנהרות. "כוחות המודיעין לא הופתעו אבל החשיפה המסיבית ללא ספק מפתיעה את הציבור. היה מידע מודיעיני על ה'עיר תחתית בעזה', על מספר דומה של מנהרות לזה שנחשף. אפשר לטפל בדבר רק כשאתה בפנים ומגלה את פתחה של כל מנהרה", אמר השר פרי. פרי הסביר כי המטרה הסופית היא פירוז הרצועה. "ישראל תעמוד על פירוז המנהרות, הרקטות. ארצות הברית ומצרים תומכות בכך, והן תהינה אלו שיישאו על גבן את המשא ומתן", הוא הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חשיפה והרס מנהרות התקיפה של חמאס ופגיעה בתשתיות הטרור על ידי חטיבת הצנחנים ברצועת עזה. דובר צה"ל
אחת המנהרות שנחשפו ברצועה/דובר צה"ל

מוקדם יותר הבהירו בצה"ל כי דרוש עוד זמן על מנת להשלים את המטרות של הפעולה הקרקעית. "פעולה הקשורה להשמדת מנהרות דורשת כמה ימים", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של צה"ל באנגלית. "אנו מגבירים עכשיו את הלחץ ופועלים במרץ, כך נמשיך לעשות בימים הקרובים".

מדובר צה"ל נמסר כי עד כה אותרו 31 מנהרות ועשרות פירים שמובילים למנהרות נוספות. תשע מהן הושמדו או נוטרלו. קצין בכיר העריך כי מרבית המנהרות מובילות לישראל, שכן הן נחפרו בצד המזרחי של הרצועה, סמוך לגדר המערכת. במהלך הלילה תקפו כוחות חיל הים והאוויר 120 יעדים. יותר מ-15 מחבלים נהרגו בתקיפות אלה. עד היום הותקפו 3,300 יעדי טרור – מרביתן על ידי כוחות של חיל האוויר.

מפקד פיקוד דרום האלוף סמי תורג'מן מבקר את כוחות צה"ל בשג'עאיה. דובר צה"ל
מפקד פיקוד הדרום אלוף סמי תורג'מן מבקר את הכוחות בשג'אעיה/דובר צה"ל
150 עצורי חמאס מובלים לישראל מרצועת עזה. ספק 500
עצורי חמאס מעזה מובלים לישראל/ספק 500
הלווייתו של סגן נתן כהן, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סגן נתן כהן שנפל במבצע/נועם מושקוביץ
פצועים מגיעים לבית החולים סורוקה, יולי 2014. בן קלמר
פצועים מובלים לבית החולים סורוקה/בן קלמר
בית חולים אל אקצה שנהרס במהלך הפצצה בעזה. יולי 2014. רויטרס
בית חולים בעזה שהופצץ/רויטרס
רקטה נפלה במועצה אזורית חוף אשקלון ופגעה בעובד תאילנדי. יולי 2014. שי מכלוף
נזקי רקטה שהתפוצצה במועצה האזורית חוף אשקלון/שי מכלוף

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully