וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני לוואלה!: הסכם הפסקת אש - לא עם חמאס

שרת המשפטים הבהירה במשדר וואלה! כי בארגוני טרור "צריך להכות" ושלא נכון אסטרטגית לדבר עם חמאס ו"לשלם להם" עבור שקט: "לא מוכנה שזה מה שהגורמים הקיצוניים באזור יראו"

צילום מסך

(צילום: שי מכלוף)

שרת המשפטים ציפי לבני הבהירה הבוקר (חמישי) כי סיום המערכה בעזה לא תלויה כולה בחמאס. "אף פעם לא חשבתי איך להגיע להסדר עם ארגוני טרור", אמרה לבני בראיון במשדר וואלה! חדשות. "בארגוני טרור צריך להכות". לדבריה, הסדר הפסקת האש יהיה מול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אבל "חמאס הוא הבעיה". "יש כאלה שנדמה להם שכל אירוע צבאי צריך להסתיים בהסכמות דמיוניות, ושההסכמה צריכה להיות עם חמאס. אני אומרת שלא – זה לא נכון אסטרטגית לדבר עם חמאס, לשלם להם בעבור שקט. אני לא מוכנה שזה מה שהגורמים הקיצוניים באזור יראו".

מבצע ”צוק איתן” | היום ה-17: עדכונים שוטפים
טורקיה: לחקור את הזוועות בעזה; ברזיל משיבה השגריר
מינהל התעופה האמריקני ביטל איסור הטיסות לישראל
פרי: תיתכן הפוגה הומניטרית, אך צה”ל יישאר בשטח

חטיבת גולני חשפה מנהרה ובה תשתיות שונות בלב הכפר שג'אעיה. יולי 2014. דובר צה"ל
"אני בעד התרעה, פעילות צבאית עד שהחמאס יורתע". מנהרה שנחשפה בשג'אעיה/דובר צה"ל

"אנחנו לא צריכים את ההסכמות שלהם (חמאס) להפסקת אש", הבהירה לבני. "אני בעד התרעה, פעילות צבאית עד שהחמאס יורתע. מוקדם מדיי לדעת אם כבר הגענו לכך. אנחנו פועלים כרגע בשטח ולא נפסיק את הפעילות כדי לבדוק זאת". לדברי לבני, ישראל והעולם ניצבים בצד אחד, וחמאס, לצד קטאר וחצי מטורקיה ניצבים בצד השני: "ההסדרים שלנו צריכים להיות עם העולם ועם גורמים ברשות שרוצים לדבר איתנו". לדבריה, ישראל בוחנת את האפשרות להפסיק את האש באופן חד-צדדי, אך אם ימשיך הירי "אנחנו נמשיך לפעול".

"אני לא רוצה להטעות אף אחד", הבהירה לבני, "בשבוע הבא הרצועה לא תהיה מפורזת. אנחנו מציבים דרישות ויש יעדים לטווח יותר ארוך ברמה המידית". לדבריה, למבצע יש יעדים ברורים - הפסקת ירי הרקטות והרס המנהרות ברצועה ופירוז הרצועה. "אנחנו חיים בשכונה קשה", אמרה לבני, "חמאס הוא ארגון איסלאמיסטי קיצוני, שלא הולך להשתנות מחר בבוקר אחרי המבצע הזה. אני לא מבטיחה שמחר נקום לתוך שכונה אירופית. השאלה היא איך מתמודדים עם זה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פינוי נער פצוע ברצועת עזה. AP
"אני לא מבטיחה שמחר נקום לתוך שכונה אירופית". פינוי פצועים בעזה/AP

גורם ברשות הפלסטינית אמר הבוקר לעיתון "אל-שרק אל-אווסט" כי שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הסכימו בפגישתם אתמול ברמאללה על מתווה להפסקת אש הומניטרית מידית לחמישה ימים, במהלכם ינוהל משא ומתן עם חמאס והפלגים הפלסטינים. השר יעקב פרי אמר מוקדם יותר במשדר וואלה! חדשות כי תוכל להיות הפסקת אש הומניטרית, אולי היא תהיה מוגבלת בזמן. "זה יכול לנוע בין שש שעות לחמישה ימים. אין כוונה כרגע שהפסקת האש ההומניטרית תהיה קבועה. הפסקת אש טוטאלית תהיה רק כשנהיה מוכנים לדיונים", אמר השר. לדבריו, נחוץ לצה"ל עוד זמן כדי להשלים את המשימה ברצועת עזה והוא אינו צופה הפסקת אש כוללת בימים הקרובים.

גורם בגדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, אמר הבוקר כי "יש לנו כוח ויכולת להמשיך במערכה גם חודשים, ועל כן הבהרנו להנהגה המדינית של הארגון שלא לוותר הפעם על אף אחד מתנאינו להפסקת אש". בדברים שפורסמו בעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", אמר הגורם כי מאז שהחלו השיחות להפסקת אש, חמאס והג'יהאד האסלאמי לא שינו במאומה את דרישותיהן, משום שהן מודעות לנשק וליכולותיה של הזרוע הצבאית בשטח.

חיילים בשדרות במהלך מבצע צוק איתן. AP
כוח צה"ל בשדרות/AP
תקיפות צה"ל בעזה 23 ביולי 2014. רויטרס
תקיפות צה"ל ברצועה/רויטרס
חיילים בגבול רצועת עזה  ביולי 2014. רויטרס
חיילים בגבול הרצועה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully