וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום ה-16 למבצע: "הקרב עוד לא הסתיים, חמאס נפגע קשות"

23.7.2014 / 9:00

יומה ה-6 של הפעולה הקרקעית נפתח במתקפה על יעדי טרור בדיר אל-בלח. הפצצות גם בחאן יונס ובבית להיא. דובר צה"ל: "מערך ההגנה של חמאס נמצא במצב קשה"

צילום: דובר צה"ל

שידור ישיר מגבול הרצועה (צילום: שי מכלוף)

LIVE

היום ה-16 למבצע "צוק איתן": הפעולה הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה נכנסה הבוקר (רביעי) ליומה השישי, ונדמה שהמאמץ מתרכז כעת בין היתר בפגיעה ביעדי טרור בדיר אל-בלח.

סוכנויות הידיעות הפלסטיניות מדווחות על נזק רב שם, כמו גם במחנה הפליטים אל-מע'אזי - כתוצאה מתקיפות ארטילריה מוגברות על האזורים הללו. לפי הדיווחים, הותקפו בין היתר בתים וגם שטחים חקלאיים. הפלסטינים מדווחים על הפגזות גם בבית להיא ובחאן יונס. לדברי גורמי רפואה ברצועה, עד כה נהרגו 639 אנשים ונפצעו 4,060. הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, הודיעה הלילה כי לוחמיה הצליחו לפגוע במטוס קרב ישראלי בשמי דיר אל-בלח, אולם לדבר אין כל אישור רשמי, וצה"ל דחה את הפרסום בתוקף.

מבצע "צוק איתן": סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
שני קציני צה"ל נהרגו אמש ברצועת עזה
מצרים מתעקשת, חמאס לא מתפשר. פרשנות
הבליץ על שג'אעיה: פצצות במשקל טון
התבטלה הטיסה? יש מה לעשות

נגמ"ש חוצה את הכביש ליד ניר עם . יולי 2014. בן קלמר
נגמ"ש צה"לי בגבול הרצועה/בן קלמר
עשן ולהבות במהלך הלחימה בעזה. יולי 2014. AP
עשן מיתמר אחרי הפצצה בעזה/AP

מרחב שג'אעיה, שהיה יעד מרכזי בתחילת הלחימה ואליו נשלחה חטיבת גולני, הותקף הלילה שוב בצורה משמעותית ומטוסי קרב של חיל האוויר הטילו שם 20 פצצות במשקל טון כל אחת על מה שהוגדר "מערכי לחימה". "חמאס ספג בשג'אעיה מכה משמעותית", כך אמר הבוקר דובר צה"ל תא"ל מוטי אלמוז. "אני לא אומר שהקרב הזה הסתיים - יש לנו מספיק חיילים ומספיק כוח בשטח, אבל התיאור שבו מערך ההגנה של חמאס נמצא במצב קשה הוא תיאור מדויק", הוסיף אלמוז בראיון למשדר המיוחד בוואלה! חדשות. "חיילים רואים את ההישגים מול העיניים, רואים מנהרות, חושפים אותן, רואים מחבלים ופוגעים בהם. לוחמים במצב כזה רוצים להישאר בשטח ולהמשיך את הפעילות".

הוא התייחס להרס מנהרות חמאס ואמר כי הארגון רואה כעת כיצד מערך שהוא השקיע בו שנים של עבודה וכסף "יורד לטמיון". לדבריו, "חמאס מתוסכל שמערך הירי הרקטי, שהוא הכין במשך 15 שנה לא הביא להישגים, וגם זה צובר תסכול".

בסך הכל, מתחילת התקיפה האווירית לפני יומיים, הוטלו על השכונה רוויית המנהרות 120 פצצות במשקל של רבע טון עד טון. לדברי קצין בכיר בצה"ל, "המרחב הזה ספג מכה קשה, והותקפו יעדים משמעותיים: מפקדות, מחסני אמל"ח, פירים, מנהרות ופעילים". הקצין הדגיש כי הלחימה במרחב זה נמשכת למרות שגולני שהצליחה לייצב קו הגנה בשטח, מה שמאפשר לכוחות ההנדסה לאתר ולפגוע במנהרות. הבוקר נודע כי לוחמי גולני חשפו מנהרה עם תשתיות במרכז הרצועה.

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוח צה"ל בגבול הרצועה/רויטרס

בלילה הותר לפרסום כי שני קציני צה"ל, סרן דמיטרי לויטס, בן ה-26 מירושלים ומגשור, מפקד פלוגה בחיל השריון, וסגן נתן כהן, בן 23 ממודיעין, מפקד מחלקה בחיל נהרגו ברצועה. מאז תחילתו של השלב הקרקעי במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ביום חמישי בלילה נהרגו 29 קצינים וחיילים. מדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה נפצעו שלושה לוחמים באורח קשה, תשעה לוחמים נפצעו בינוני ושמונה אחרים נפצעו באורח קל. עשרות חיילים פצועים עדיין מאושפזים בשורת בתי חולים, חלקם במצב קשה.

לפי דובר צה"ל, ביממה האחרונה נהרגו 30 מחבלים ומתחילת התמרון היבשתי - 210. צה"ל עצר במהלך הפעילות 28 מחבלים, והם הועברו לחקירת השב"כ על מנת לדלות מהם מידע.

עדכונים שוטפים מיום הלחימה

בין היתר פורסם שכוח צנחנים נתקל ביממה האחרונה בחמושים פלסטינים ששיגרו לעברו טילי נ"ט, ובמהלך הלחימה הרגו הלוחמים 10 מחבלים.

הריסות בעיר עזה אחרי תקיפת צה"ל – 22 ביולי 2014. רויטרס
הריסות ברצועה אחרי תקיפת צה"ל/רויטרס
מסוק אפאצ'י משגר טיל בצפון רצועת עזה  22 ביולי 2014. רויטרס
מסוק קרב של חיל האוויר משגר טיל לעבר יעד בעזה/רויטרס

בינתיים, ממשיכים הכוחות בנטרול אחד האיומים המשמעותיים ביותר מהרצועה: המנהרות. מידי יום מצליח צה"ל לחשוף עוד ועוד פירי וצירים תת-קרקעיים ועד כה אותרו 29 מנהרות ו-57 פירי מנהרות. חילות האוויר והים מוסיפים לסייע לכוחות הקרקעיים ונכון להיום הותקפו יותר מ-3,250 מטרות על ידם. רק ביממה האחרונה נפגעו כ-200 מטרות.

אחרי אתמול, יום בו נרשמה ירידה דרמטית במספר השיגורים לעבר ישראל - גם הלילה והבוקר היה ירי מועט של רקטות ופצמ"רים מהרצועה. ב-2:00 בלילה הופעלה אזעקה במועצה האזורית חוף אשקלון אחרי זיהוי של שיגור מהרצועה, ובסביבות 7:00 בבוקר היו אזעקות באשקלון ובמועצות האזוריות אשכול וחוף אשקלון. עם זאת, לא ידוע על נפגעים או על נזק.

בהכנת הידיעה השתתף עומר ויקסלבאום

כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל בקרבת הרצועה/רויטרס
אירוע חדירת מחבלים אתמול בקיבוץ ניר עם, יולי 2014. דובר צה"ל
לוחמים בגבול הרצועה/דובר צה"ל
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל, אמש/נועם מושקוביץ
כוחות צה"ל בגבול רצועת עזה 22 ביולי 2014. רויטרס
לוחמים בגבול הרצועה/רויטרס
סרן דמיטרי לויטס וסגן נתן כהן שנהרגו ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. פייסבוק, דו"צ, עיבוד תמונה
קציני צה"ל סרן דמיטרי לויטס וסגן נתן כהן שנהרגו בעזה/עיבוד תמונה, פייסבוק, דו"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully