וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקס ושון הותירו הכול מאחור, עלו לארץ - ונהרגו בקרב

ניסים שון כרמלי ומקס שטיינברג, שני חיילים בודדים שעלו לישראל מארה"ב, התגייסו לגולני חדורי מוטיבציה ואהבת הארץ. "הוא היה הכי 'ברבאק', תמיד דיבר רק על גולני", סיפר חברו של שון

צילום: דובר צה"ל, שי מכלוף, בני ואינר, יותם רונן, ניב אהרונסון, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

הם הותירו הכול מאחור – משפחה, חברים וחיים נוחים – הכל בכדי להגיע לישראל ולהתגייס לצה"ל. אתמול, ניסים שון כרמלי ומקס שטיינברג נפלו בעזה. שון עלה בגיל 16 מטקסס והצטרף אל שתי אחיותיו בארץ. מקס עלה לפני שנתיים מלוס אנג'לס לאחר שסיים את לימודיו בקולג'.

שבועיים למבצע ”צוק איתן”: עדכונים שוטפים
חוסלו 15 מחבלים שחדרו לישראל; נפגעים לכוחות צה”ל
הותרו לפרסום שמות שבעה לוחמי גולני שנהרגו בעזה
ה-13 של גולני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ניסים שון כרמלי ומקס שטיינברג/מערכת וואלה, צילום מסך

סמל ראשון ניסים שון כרמלי, לוחם בחטיבת גולני, בן 21 מרעננה, נהרג בתקרית הנגמ"ש ברצועה. "הוא כמו האח השני שלי", סיפר חברו הטוב אלכס קורטסה. "אין לי מילים לתאר איזה בן אדם זהב. דיברנו לא מזמן והוא אמר לי 'אני לא רוצה עוד פעם עזה'. אבל למ"מ שלו הוא אמר שהוא נכנס, למרות שהיה פצוע בקרסול. זה מראה איזה בן אדם הוא".

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
ניסים שון כרמלי. באדיבות המשפחה
אמר למ"מ שהוא נכנס, למרות פציעה בקרסול. כרמלי/באדיבות המשפחה
ניסים שון כרמלי. באדיבות המשפחה
"לא קל להגיע לבד לארץ זרה, אבל עשינו את כל זה כדי להתגייס". כרמלי/באדיבות המשפחה

שלושת חבריו הטובים - אלרוי מזרחי, סי אסוס וליאן חזיזה - כולם גדלו יחד עם כרמלי בטקסס ועלו יחד לישראל במטרה אחת: להתגייס לצה"ל. "כל הזמן דיברנו מה נעשה אחרי הצבא. רצינו לנסוע לחופשה בטקסס יחד. לא קל להגיע לבד לארץ זרה, אבל עשינו את כל זה כדי להתגייס", סיפר מזרחי. "הוא היה הכי 'ברבאק', תמיד דיבר רק על גולני, לשם רצה להגיע", הוסיפה אסוס. "הוא תמיד אמר שייכנס לעזה לשמור עלינו. חברה שדיברה איתו שאלה אם הוא מפחד להיכנס לעזה. הוא ענה לה 'מה פתאום? גולנצ'?יק לא מפחד'".

חזיזה סיפרה כי דיברה עם אמו ב-3:00 לפנות בוקר. "קודם כל היא שאלה אם קניתי לו את מה שביקש לפלייסטיישן. אחר כך היא שאלה אם הוא נכנס לעזה. הבנתי שגולני לא נכנסים בשלב הזה, אז אמרתי לה שלא תדאג ושהוא יחזור בשלום ולשלום. הכול יהיה בסדר. לצערנו קמנו לחדשות האיומות האלה. זה לא נתפס". שון הותיר אחריו זוג הורים ושתי אחיות. הוא יועלה לדרגת סמל-ראשון, וטרם נקבע מועד הלווייתו.

מקס שטיינברג. באדיבות המשפחה
"כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים". שטיינברג/באדיבות המשפחה

מקס שטיינברג, בן 24, נהרג גם כן בתקרית הנגמ"ש. שטיינברג התגייס בשנת 2012, כשנה לאחר שסיים את לימודיו בקולג'. צביקה לוי, מנהל פרויקט חיילים בודדים בתנועה הקיבוצית, סיפר עליו: "דיברתי עם מקס בשבוע שעבר. אמרתי לו שמה שהכי חשוב זה להיות חייל: קסדה, שכפ"ץ, ולהתנהג כמו חייל. הוא השיב: 'אני יודע, כל הנאומים על ארץ ישראל נותנים לנו את המוטיבציה להיות הכי טובים'".

"אני רוצה לספר לכם על מקס שלי, אחי", ספד לו חברו מתן חקק בפייסבוק. "לאחר שחזרנו מתגלית, קיבלתי טלפון: 'dude I'm coming to serve in golani!'. לפני שבוע וחצי הפתעת אותי בבאר שבע. דיברנו על הצבא, על המשפחה ועל זה שאם אתה תצא לתגלית אתה תהיה כמו מייקל לווין ז?ל, רק שאתה תחיה ולא תמות כמוהו כי אתה גיבור ו'לא צהוב', כמו שאמרת בעברית קלוקלת".

מקס שטיינברג. באדיבות המשפחה
עלה לישראל לאחר שסיים את לימודיו בקולג'. שטיינברג/באדיבות המשפחה

בהמשך, שחזר חקק את אופן קבלת הבשורה המרה. "קיבלתי את הבשורה בוואטסאפ. תאמין או לא, בפאקינג וואטסאפ, בלי התרעות. סכין לתוך הלב שקורעת אותי מבפנים. אין לי מילים לתאר את גודל הכאב של לאבד אח בנפש, חבר אמת, לוחם, אח גדול, נשמה אדירה ועדינה כמוך. ביום שישי התקשרת אליי ואמרת לי: 'achiiiii be safe I'll see you after the war in beer Sheva'. אני פה מחכה לך ויודע שלא תבוא".

לבסוף, כתב: "היום הפכתי לאח שכול, היום נשרף לי הלב. מהיום כל יום זיכרון יפרק אותי, מהיום אני מקדיש את עצמי לזכר שלך. אני מבטיח לך שלעולם לא תישכח, אני מבטיח לך שהמורשת שלך תמשיך, אני מבטיח לך שאני אנסה להיות אדם טוב יותר למרות שכמוך לעולם לא אהיה. הספקת להפרד ממני ביום שישי בטלפון, הספקת להפרד מאמא ואבא, מדיאנה, ממיכאל, מג?ייק ומפייג? האחים שלך שכל כך אהבת. אני בטוח שעד הנשימה האחרונה שלך חשבת על העם שלך שאתה שומר עליו וידעת שאתה מוכן לתת את הכל למען הבית. יהי זכרך ברוך לעולם ועד גיבור שלי. אני אוהב אותך".

מקס שטיינברג. באדיבות המשפחה
שטיינברג/באדיבות המשפחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully