וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "הפעולה בעזה עתירת סיכונים - אך הכרחית"

20.7.2014 / 20:27

במסיבת עיתונאים בבסיס הקריה הבהיר ראש הממשלה: "מהרגע שנכפה עלינו המבצע נבצע אותו עד השגת המטרה - השבת השקט לתקופה ממושכת". יעלון: "נכונו לנו עוד ימים רבים של לחימה"

צילום: אבי כהן, עריכה: יותם בן-דוד

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הערב (ראשון) במסיבת עיתונאים מיוחדת בבסיס הקריה שבתל אביב להתקדמות המבצע הקרקעי ברצועת עזה, במסגרת היום ה-13 למבצע "צוק איתן". "אנחנו מצויים במלחמה על הבית. כוחותינו נמצאים בשעה זו בשטח. הם פועלים במקצועיות, בנחישות ובעוצמה גדולה", אמר נתניהו. "חיילי צה"ל, אני מבקש לומר לכם שאזרחי ישראל עומדים מאחוריכם וגם מתפללים לשלומכם. ישראל לא בחרה להיכנס למערכה הזו, אך מהרגע שנכפתה עלינו נבצע אותה עד השגת המטרה - השבת השקט לתקופה ממושכת תוך כדי פגיעה בחמאס ושאר תשתיות הטרור. איננו נרתעים. נמשיך בפעולה ככל שנדרש. הפעולה הנוכחית היא רחבת היקף. זה מהלך עתיר סיכונים אבל הכרחי".

"מנהרות כמו שחשפנו בימים האחרונים יכולות להגיע לתוך יישובינו, והתוצאות היו יכולות להיות קטלניות", המשיך ראש הממשלה. "זו הייתה תכניתו של החמאס, ונגד זה אנחנו פועלים. אין ערובה של 100% הצלחה. אנחנו עושים הכול כדי להשיג את המירב. התוצאות שהשגנו עד כה בשטח הן מעל לתחזיות ומעל המצופה". לדבריו, "צה"ל פגע משמעותית במערך המנהרות ובמערך הרקטות. חמאס חשב שבאמצעות מערך הרקטות הוא ישבור את העורף שלנו. כמובן ש'כיפת ברזל' יירטה את רוב הרקטות. השקענו בזה הון עתק וזה הוכיח את עצמו. בנוסף, חיל האוויר תקף באופן קשה את מערך הרקטות. באשר למנהרות, הפעולה הנוכחית פוגעת באופן משמעותי ביכולת התקיפה התת-קרקעית של חמאס נגד מדינת ישראל. בכל קרב יש אירועים מורכבים וקשים וכך גם במערכה הנוכחית. אך יחד עם זאת הפעולה הצבאית מתקדמת כמתוכנן ותתקדם ככל שידרש עד שהשקט ישוב לאזרחי ישראל".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
13 לוחמי גולני נהרגו בתקריות בעזה
נתניהו: "על העולם לפעול למען פירוז חמאס מנשק"
לפיד במשדר וואלה!: "גם כיבוש עזה על השולחן"

ראש הממשלה בנימין נתניהו מוסר הצהרה לכלי התקשורת מהקריה בתל אביב, 11 ביולי 2014. חיים צח / לע"מ,
"אנחנו מצויים במלחמה על הבית". ראש הממשלה בנימין נתניהו/חיים צח / לע"מ

נתניהו התייחס במהלך מסיבת העיתונאים ללגיטימיות שלה זוכה הפעולה הקרקעית בשטח הרצועה בקרב גורמים בכירים בקהילה הבינלאומית. "אנחנו זוכים היום להכרה מצד ארצות הברית, גרמניה, בריטניה ומדינות חשובות אחרות בזכותה של ישראל להגן על עצמה ובזכותנו להחזיר את השטח והביטחון ליישובינו", הדגיש ראש הממשלה. "לפני שעה קלה שוחחתי פעם נוספת עם הנשיא אובמה והודיתי לו על תמיכתו בעת הזו. בזכות ההיענות שלנו להפסקת האש אי אפשר לטעון שישראל בחרה בהסלמה, ולכן חמאס נושא בתוצאות". בנוגע למספר הגבוה של ההרוגים הפסלטיניים מאז החל המבצע ברצועה - יותר מ-400 לטענת הפלסטינים - אמר נתניהו: "אנחנו עושים כל מאמץ לא לפגוע בתושבי עזה, ואילו חמאס עושה כל מאמץ שתושבי עזה ייפגעו. מצרים על כל פגיעה בחפים מפשע, אך ככל שאלה נפגעים האשמה מוטלת על חמאס ועל חמאס בלבד".

במהלך דבריו פנה ראש הממשלה למשפחות ההרוגים והפצועים מקרב חיילי צה"ל. "למשפחות היקרות אני מבקש לומר – אני מודע לדאגה שלכם. כולנו שותפים לה. אנחנו עושים הכול כדי לשמור על חיי האזרחים שלנו וגם על חיילי החיילים שלנו. אזרחי ישראל, משפחות הנופלים. אנחנו כואבים את כאבכם. מרכינים ראש בפני בנינו שנפלו על מנת שנוכל להמשיך לחיות כאן בארצנו. אני מבקש להביע בשם ממשלת ישראל וכל עם ישראל את הכאב העמוק שאנחנו חשים. אנחנו שולחים את תנחומינו להורים, לילדים, לבנות הזוג, ולמשפחות של חיילי צה"ל שנפלו בקרב על הגנת מדינת ישראל".

מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
שר הביטחון משה (בוגי) יעלון. ניב אהרונסון
"חמאס משלם כבר מחיר כבד מאוד, וישלם מחיר כבד מאוד". שר הביטחון יעלון/ניב אהרונסון

שר הביטחון, משה יעלון, עלה גם הוא לדבר לאחר ראש הממשלה. "אנו נלחמים נגד ארגון טרור רצחני. חמאס משלם כבר מחיר כבד מאוד, וישלם מחיר כבד מאוד", אמר יעלון בפתח דבריו. "אנחנו נמשיך ונכה בו באופן קשה ביותר. נמשיך להשמיד מנהרות ומתקני שיגור. נפגע במוסדותיו של החמאס והארגונים האחרים. אנחנו פועלים על פי תכנית סדורה שתוכננה על ידי צה"ל בהנהגת הרמטכ"ל ואושרה על ידי ראש הממשלה ואנוכי. חמאס הוא האחראי על המתרחש בעזה. הוא הביא על עצמו ועל עמו את המתרחש כעת. לצערנו החמאס וארגונים אחרים מסתתרים מאחורי אוכלוסיה אזרחית כמגן אזרחי".

"פגשתי לוחמים הכואבים את נפילת חבריהם, אך נחושים להמשיך במשימה, ולהשיב את השקט לתושבי עוטף עזה לחיות ללא חשש שהאדמה תפער את פיה", המשיך יעלון. "נכונו לנו עוד ימים רבים של לחימה. עלינו לנשוך שפתיים. איננו נרתעים ואיננו נשברים. נמשיך לעשות זאת כדי להשיב את השקט והביטחון לאזרחי ישראל. אנ מודעים למורכבות המשימה ולגודל האחריות. אני מבקש שוב להודות לאזרחי ישראל. דעו שאנו עושים הכל כדי להשיב את השקט והביטחון ונעשה זאת. דעו שאתם נותנים לנו אורך רוח לביצוע המשימה".

מסוק צה"ל בגבול רצועת עזה – 20 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל ברצועה/רויטרס

אחר הצהריים הותר לפרסם כי 13 לוחמי גולני נהרגו הלילה במהלך הפעילות הקרקעית ברצועת עזה. באירוע שהתרחש בשעה 1:05 בלילה ממזרח לשכונת תופאח שבעיר עזה, נהרגו שבעה לוחמים מפגיעת טיל נגד טנקים בעת שנסעו בנגמ"ש. שניים נוספים נפצעו באירוע. זמן קצר אחר כך, ב-1:20, נתקלו לוחמים במחבלים וניהלו עמם חילופי אש. חייל אחד נהרג באירוע. ב-1:30 אירעה היתקלות נוספת של כוח נוסף. חייל אחד נהרג ועוד אחד נפצע באורח קשה. באירוע אחר, נורה טיל נגד טנקים לעבר חיילים מיחידת עורב של גולני. שלושה מהם נהרגו באירוע. כמו כן, לוחם נוסף מהחטיבה נהרג באירוע נפרד, אשר טרם ברור מה היו נסיבותיו.

במהלך היום גזרת הפעולה המרכזית של צה"ל הייתה בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. כוחות שריון וארטילריה וכן כלים של חיל הים הפציצו יעדים רבים. בשל הימשכות הלחימה, ביקש חמאס מישראל הפוגה של שעתיים בלחימה כדי לפנות את הפצועים וההרוגים. זמן קצר לאחר שנענתה ישראל לבקשה דווח על הפרה מצדם של מחבלי הארגון, אשר ירו רקטות לעבר ישראל. למרות זאת, הצבא האריך את ההפוגה בכמה שעות עד 17:30.

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה אחר הצהריים כי במהלך חילופי האש בשג'אעיה נהרגו 87 פלסטינים. משרד הבריאות בעזה מסר כי בעקבות האירועים בשכונה, חצה מספר ההרוגים הפלסטינים מאז החל מבצע "צוק איתן" את רף ה-400.

(עדכון ראשון: 20:00)

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully