וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "על העולם לפעול למען פירוז חמאס מנשק"

20.7.2014 / 17:21

ראש הממשלה התראיין לסי-אן-אן ואמר כי "ישראל תנקוט כל פעולה שתידרש" על מנת לעצור את ירי הרקטות. הוא הדגיש כי צה"ל עושה הכול כדי להימנע מפגיעה באזרחים, לנוכח התקרית בש'גאעיה

צילום: שי מכלוף, יותם רונן, ניב אהרונסון, קובי אליהו, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התראיין בצהריים (ראשון) לרשת סי-אן-אן ואמר כי "ישראל תנקוט כל פעולה שתידרש" על מנת לעצור את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר שטח ישראל ולהשיב את השקט. ראש הממשלה קרא לעולם לפעול למען פירוז הרצועה מנשק, והדגיש כי צה"ל עושה ככל שאפשר על מנת להימנע מפגיעה באזרחים חפים מפשע.

מבצע "צוק איתן": עדכונים שוטפים

"המצב בלתי מתקבל על הדעת בגלל חמאס והג'יהאד האיסלאמי", אמר נתניהו, בעיצומו של היום ה-13 למבצע "צוק איתן". "האנשים הללו הם הטרוריסטים הגרועים ביותר, שקוראים להשמדת ישראל ולהרג יהודים בכל מקום שהם נמצאים". לדברי נתניהו, "אנו מנסים לפגוע במטרות צבאיות, אבל לרוע המזל ישנם הרוגים אזרחים, דבר שאנו מצרים עליו ומנסים להימנע ממנו", בתגובה לדיווחים שלפיהם נהרגו עשרות פלסטינים בהפצצת צה"ל בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
לפיד במשדר וואלה!: "גם כיבוש עזה על השולחן"
גורם צבאי: השמועות על חטיפת חייל בעזה - מוטעות
מח"ט גולני נפצע מרסיסים: "רוצה לשוב להילחם"

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים עם שר החוץ הגרמני פרנק-ולטר שטיינמאייר – תל אביב, 15 ביולי 2014. AP
"אף אחד לא רוצה ללכת למבצע ארוך זמן". בנימין נתניהו/AP

נתניהו האשים את חמאס בניסיון מכוון לפגוע באזרחים ישראלים ובשימוש שהוא עושה באזרחי הרצועה כ"מגנים אנושיים". בתגובה לשאלה כמה זמן יידרש לישראל על מנת להשלים את המבצע להריסת המנהרות, השיב נתניהו: "זה מתבצע די מהר", אך סירב להגדיר מסגרת זמן לסיום הפעילות. "אף אחד לא רוצה ללכת למבצע ארוך זמן", הכחיש ראש הממשלה את הדיווחים שלפיהן ישנן כוונות לכבוש מחדש את רצועת עזה.

שר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, התראיין אף הוא לרשת סי-אן-אן ואמר כי הנשיא ברק אובמה ביקש ממנו להגיע בדחיפות למזרח התיכון כדי לסייע במאמצי התיווך להפסקת אש בין ישראל לבין חמאס. קרי הוסיף כי ישראל "נמצאת תחת מצור של ארגון טרור", וגיבה את זכותה להגן על עצמה. קרי טען כי יש צורך בהפסקת אש בעזה, אך ציין כי "חמאס מסרב בעקשנות" לכך.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
קרבות קשים בשג'עיה, עזה. יולי 2014. רויטרס
הפלסטינים מדווחים כי עשרות נהרגו בהפצצת צה"ל בשג'אעיה/רויטרס

אחר הצהריים הודיע צה"ל על הארכת הפסקת האש ההומניטארית בשג'אעיה עד לשעה 17:30. משעות הלילה תקף צה"ל בשכונה באופן מסיבי ביותר, ואנשי חמאס ביקשו הפוגה שתאפשר לפנות את הפצועים הרבים. צה"ל נענה לבקשת הצלב האדום בעניין, אולם בסביבות השעה 14:00 בצהריים תקף מסוק קרב של חיל האוויר חוליה של חמאס ולאחר כ-20 דקות תקף פעם נוספת. חמאס מצדו המשיך לירות לעבר הכוח. גורמי צבא הטילו את האחריות לקריסתה של הפסקת האש על חמאס, שהמשיך לנסות לפגוע בלוחמי צה"ל בשג'אעיה.

גורם ביטחוני בכיר מסר בצהריים כי "חמאס הפר את הפסקת האש בשג'אעיה בשיגורי רקטות ובניסיון לפגוע בחיילי צה"ל". לדבריו, התקיפות ממסוקי צה"ל "הן ממוקדות ובאות בתגובה לירי נשק קל ונשק נגד טנקים על כוחות צה"ל בשג'אעיה, וזאת תוך כדי המסדרון ההומניטרי". הוא הוסיף וציין כי הלחימה בשכונה "היא קשה ומורכבת, אבל צה"ל ימשיך להילחם וכבר עכשיו הוא מביא להישגים". הגורם התייחס גם למאמצים לנהל משא ומתן מול חמאס: "המטה המדיני של חמאס עזה רוצה להגיע להפסקת אש, אבל הוא נתקל בקשיים בוויכוח מול חמאס חו"ל ובראשו חאלד משעל". לדברי הגורם, "הלחימה של צה"ל לא תיפסק".

עשן בשמי עזה לאחר תקיפת צה"ל בעזה, יולי 2014. רויטרס
עשן מיתמר מרצועת עזה לאחר הפצצות של צה"ל/רויטרס

בסביבות השעה 13:00 בצהריים, לבקשת הצלב האדום, אישרה ישראל הפסקת אש בין 13:30 ל-15:30. אחר הצהריים הודיע צה"ל על הארכתה עד 17:30. מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, שוחח עם ראש הצלב האדום בישראל ועדכן אותו על אודות ההחלטה. האוכלוסייה המקומית נקראה להתפנות בשעתיים אלה משג'אעיה ולנוע מערבה, אל תוך העיר עזה. אלוף מרדכי הזהיר כי כל ניסיון לנצל את ההפוגה לירי ייענה בתגובה.

חיילים על גבול עזה במבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
חחילים על גבול רצועת עזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully