וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משעל לא רוצה הפסקת אש - ולכן לא הגיע לקהיר"

18.7.2014 / 12:19

ברשות הפלסטינית מדווחים שראש הלשכה המדינית של חמאס נמנע בכוונה מלהגיע לשיחות על הפסקת אש ולא טרח לדבר על כך עם איש מהצדדים. לדברי גורמים ברשות, חמאס נמצא במלכוד

צילום: יותם רונן, בני ואינר, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: לירון בארי

מקורות ברשות הפלסטינית דיווחו היום (שישי) כי ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, נמנע בכוונה מלהגיע לקהיר במסגרת השיחות שהתנהלו שם על הפסקת אש. לדברי המקורות, ניכר שמשעל וחמאס אינם רוצים להגיע להפסקת אש במתווה המצרי ומשעל לא טרח כלל לנסות לדבר עם המודיעין המצרי או עם אנשי הרשות הפלסטינית בראשות הנשיא אבו מאזן.

המקורות סיפרו לוואלה! חדשות כי מצרים התעקשה בשיחות מול חמאס שעל הארגון קודם כל להפסיק את הלחימה ורק לאחר מכן לדבר על הסדר. קהיר סירבה לקבל את דרישות חמאס כתנאי לעצירת האש, ביניהן גם דרישה כי מעבר רפיח ייפתח לתנועה לשימוש תושבי עזה. המצרים הבהירו לחמאס שרוב הדרישות שלהם מתמקדות בכלל בקהיר ולא בצד הישראלי ולכן יש לעצור את הלחימה מול ישראל.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מטח כבד לדרום: רקטות יורטו בשמי אשדוד ואשקלון
הותר לפרסום: איתן ברק הוא החייל שנהרג בעזה
צה"ל איתר שני פתחי מנהרות טרור ברצועת עזה

על פי הערכת אותם מקורות, חמאס נמצא כעת במלכוד מסוים, מאחר שאינו יכול להרשות לעצמו את הלחימה בשלב זה. זאת מכיוון שרף הציפיות שהציב לעימות הזה גבוה מאוד. לדבריהם, אם חמאס יעצור את הלחימה בשלב זה, על פי נוסחת "שקט תמורת שקט", לאחר שעשרות נהרגו ומאות נפצעו, הרי שהציבור העזתי יאשים אותו בהרפתקה חסרת תכלית, מאחר שהוא יחזור לאותה נקודה שבה היה ערב הלחימה. ולכן, על פי הערכתם, לא מעט אנשים בעזה דורשים מחמאס להמשיך ולהילחם.

מבצע קרקעי ברצועת עזה: עדכונים שוטפים

בנימין נתניהו, חאלד משעל. לע"מ, רויטרס, עיבוד תמונה
רוב דרישות חמאס מתמקדות בקהיר ולא בישראל. בנימין נתניהו וחאלד משעל/עיבוד תמונה, לע"מ, רויטרס

לאחר שהחל המבצע הקרקעי אמר משעל כי "ההתנגדות מוכנה לכל האפשרויות ואין מנוס משבירת התוקפנות של המצור". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו זמן קצר לאחר מכן כי משעל שוחח בטלפון עם יו"ר הפרלמנט האיראני, עלי לאריג'אני, והביע בפניו תקווה כי מדינות האיסלאם יתאחדו כדי לתמוך בסוגיה הפלסטינית.

דובר חמאס, פאוזי ברהום, מיהר גם הוא להגיב על הצעד שנקטה ישראל, ואמר כי "הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה הינה פעולה מסוכנת והכיבוש ישלם עליה מחיר יקר. חמאס מוכנה לקראת הפעולה הזו". על פי דיווח ברשת "אל-מיאדין", מאז החל מבצע "צוק איתן" לפני 11 ימים, נהרגו 260 פלסטינים ברצועת עזה ו-2,000 נוספים נפצעו.

לפניות לכתב: aviissacharoff@walla.com

כניסה קרקעית לרצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן. נועם מושקוביץ
חיילי צה"ל נערכים לפעולה הקרקעית בעזה/נועם מושקוביץ
פצועים פלסטינים בבית החולים שיפא בעזה בעקבות תקיפה ישראלית במבצע צוק איתן. AP
פצועים בבית החולים שיפא בעזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully