וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילת מתעקשים: כמה רקטות לא ישבשו לנו את החיים

15.7.2014 / 10:06

אחרי שיגור הרקטות לעבר העיר הדרומית, מציגים התושבים חזות פנים קשוחה. "לא רגילים לזה, אבל לא נכנסו לפאניקה". בבית המלון מספרים: הייתה קצת בהלה אבל לא צפויים ביטולים

צילום: גל ויקיר עבדי, חדשות בזמן אמת אונליין

באילת מנסים הבוקר (שלישי) להתאושש מירי הרקטות הראשון לעבר העיר במסגרת מבצע "צוק איתן". במקביל לדיונים על הפסקת אש אפשרית בין ישראל לבין חמאס, התושבים מקווים כי מדובר בתקרית חד-פעמית.

דוד, המתגורר ברחוב בו נפלו הרקטות, אמר כי הוא פחות מתרגש מאחרים, אולי לנכוח העובדה שהוא תושב הצפון במקור. "אני רגיל למציאות של הירי. הגעתי לאילת מקרית שמונה, ואני מתורגל בגלל הקטיושות שנפלו שם כל השנים. לא נבהלתי, וכששמעתי את האזעקה יצאתי לראות מה קורה".

"בסך הכל, מאורגן פה בכל מה שקשור למקלטים", מחמיא דוד לעיר הדרומית. "אין מה לחשוש יותר מדי". לדבריו, גם ברחוב שבו התפוצצה הרקטה לא הורגשה בהלה רבה. "הכל היה קצר מאוד. האזעקה נמשכה חצי דקה, וזהו, זה נגמר. אין לי מושג אם זה יחזור על עצמו, אבל אנחנו מקווים שלא יהיו יותר אזעקות ונפילות באילת".

מבצע צוק איתן - כותרות אחרונות
שתי רקטות התפוצצו במרכז אילת, 7 נפצעו קל מרסיסים
הקבינט אישר את הפסקת האש - חמאס ממשיך לירות
רגיעה? שעתה הקשה ביותר של הנהגת חמאס // פרשנות

הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת, מערכת וואלה! NEWS
מכוניות שניזוקו בדליקה/מערכת וואלה! NEWS, איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת
הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת, מערכת וואלה! NEWS
רסיסים שהתפזרו באזור./מערכת וואלה! NEWS, איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת

שתי הרקטות שוגרו ממצרים לעבר אילת בשעה 1:20. הן התפוצצו במרכז העיר, ושבעה בני אדם נפצעו קל מאוד מרסיסים. עוד 23 בני אדם לקו בחרדה. איש מהפצועים ומהנפגעים לא נזדקק לאשפוז.

זוהר, המתגורר בסמוך למקום שבו התפוצצה אחת הרקטות, נעזר הבוקר במלים אחרות כדי לתאר את אירועי הלילה. "אחרי האזעקה הקצרה, שמענו פתאום את 'הבום' של הנפילה. זה היה מלחיץ. הלכנו ישר למקלט וחיכינו שם עד שזה יגמר. אחר כך הלכנו לראות בדיוק זה נפל. זה בהחלט לא משהו שאנחנו רגילים לו, וזה מעורר קצת חשש".

"אי אפשר לדעת האם זה יימשך והאם הירי לכיוון אילת יחזור על עצמו", אומר זוהר. "עכשיו אנחנו חוזרים לשגרה, אבל מקפידים להיות יותר ערניים".

הבוקר שאחרי נפילת הרקטה באילת, יולי 2014. איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים לא רגילים למציאות כזו", מספרים באילת./מערכת וואלה! NEWS, איציק טולדנו, מבזקי חדשות בזמן אמת

אילת, כעיר המתפרנסת מתיירים מהארץ ומחו"ל, עלולה להיפגע בצורה כלכלית קשה ממתקפת רקטות. כמו רבים מתושבי המדינה, גם האורחים במלונות הרבים באילת זכו אמש לשמוע את האזעקה, ולחוות את הריצה למקלטים.
נעמי, ממלון המלך שלמה, סיפרה כי מבקרים במלון התקשרו לברר היכן נמצא המרחב המוגן. "הרגענו אותם והסברנו בדיוק איך צריך להתנהל אם זה יקרה שוב. הכל חזר לשגרה".

מיכל ממלון הנסיכה תיארה בהלה דומה. "כולם התקשרו לקבלה. במשך שלוש שעות היינו צריכים לענות לאורחים ולהדריך ולהרגיע אותם, אבל בסופו של דבר הכל נרגע", סיפרה הבוקר. "אנשים לא רגילים למציאות כזו, ובמיוחד התיירים".

לדבריה, המלון נמצא בתפוסה של כשמונים אחוזים מהחדרים, בהתאם לעונה, ולמרות שיהיו אורחים שצפויים לעזוב בגלל המצב הביטחוני, "לא נראה שמדובר במשהו היסטרי". כך או כך, היא מעריכה, "התפוסה תישאר כמו תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully