וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האזהרה: תקיפה מסיבית של צה"ל בצפון הרצועה

13.7.2014 / 18:31

חילות האוויר והים תוקפים יעדים מהאזור שפונה מתושבים, ובין היתר נפגע מטה השיטור הימי של חמאס. הפצצות גם בחאן יונס ובדיר אל-בלח. הושמדו שני משגרים שירו לאשדוד ובאר שבע

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

שידור חי מגבול רצועת עזה

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

לאחר שהתריע בפני התושבים לפנות את צפון רצועת עזה, החל היום (ראשון) חיל האוויר סמוך לשעה 17:00 בתקיפה מסיבית על האזור ממנו משוגר אחוז ניכר מהרקטות על ישראל, וזאת במטרה לפגוע ביעדים של חמאס ושל ארגוני הטרור. בנוסף, דווח על בית שהופצץ מדרום לשכונת זייתון שבעזה ועל הפצצות בחאן יונס ובדיר אל-בלח. כוח של חיל הים תקף את מפקדת מטה השיטור הימי של חמאס. עדיין לא דווח על נפגעים בתקיפה הנוכחית.

"צוק איתן": כותרות אחרונות
שיא בטווח השיגורים: רקטה נפלה בשטח פתוח בחיפה
אביו של הנער שנפצע באשקלון: "מתפלל שיהיה שלום"
הרס והרג חפים מפשע: כך נראה "צוק איתן" בעולם

במקביל, הושמד משגר עמו שוגרו רקטות על אשדוד ובאר שבע, ומשגר אחר ממנו נורו רקטות לטווח הבינוני בימים האחרונים.

לצד תקיפות צה"ל, רקטה שנורתה הערב מרצועת עזה לכיוון ישראל פגעה בקו החשמל "קלע" הסמוך לכיסופים. בעקבות הפגיעה נוצר קצר הפוגע באספקת החשמל בחאן יונס ודיר אל-בלח שברצועת עזה וצפוי לפגוע באספקת החשמל של כ-70 אלף תושבים פלסטינים.

הפצצות של חיל האוויר ברצועת עזה, יולי 2014. דרור עינב
גדר ההפרדה ומאחוריה ענן שחור כתוצאה מההפצצה/דרור עינב

בצהריים כאמור פקע האולטימטום שהציב הבוקר צה"ל לתושבי צפון רצועת עזה. בכרוזים שהפיץ חיל האוויר מעל שמי האזור, נקראו התושבים להתפנות מאזור בית לאהיא. מסר דומה הועבר לתושבי האזור גם בהודעות מוקלטות ובמסרונים. בכרוז פנה דובר צה"ל אל התושבים בערבית וכתב: "בכוונת צה"ל לתקוף מהאוויר תשתיות טרור ופעילי טרור באזור". התושבים נקראו לעבור דרומה מהאזור שבמוקד התקיפה. "הפעולה של צה"ל עומדת להיות זמנית וקצרה", נמסר בכרוז. "מי שלא יקשיב להנחיות צה"ל יסכן את חייו ואת חיי משפחתו. היזהרו והישמרו".

ארגון אונר"א (סוכנות הסעד לפליטים פלסטינים של האו"ם) הודיע למאות ואולי אף אלפי האזרחים העזתיים שנותרו ללא קורת גג, שבתי הספר ברצועה ייפתחו עבורם ושהם יוכלו ללון בהם הלילה.

חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
לוחמי צה"ל מתאמנים לקראת כניסה אפשרית לרצועה/AP

מנגד, הפלסטינים ממשיכים לירות בירי שאת, ולכל חלקי הארץ. שעה קלה מוקדם יותר הצליח חמאס לשגר רקטה ארוכת טווח לצפון הארץ, והיא נפלה בשטח פתוח באזור חיפה. זו הנפילה המרוחקת ביותר מרצועת עזה מאז החל מבצע "צוק איתן". לא היה נזק ואין נפגעים. מטח כבד נורה באותו סבב גם לעבר מרכז הארץ. אזעקות הופעלו בכל גוש דן, בשרון ובדרום הכרמל. לפחות שתי רקטות יורטו מעל תל אביב. נפל של רקטה נחת על בית בראשון לציון, ורסיסים אותרו בהוד השרון ובפתח תקווה.

במקביל, הירי לעבר הדרום ויישובי עוטף עזה אינו פוסק לרגע. מטחים נורים מאז הבוקר לאשדוד, אשקלון, שדרות והמועצות האזוריות בסביבה. כמה רקטות יורטו על ידי "כיפת ברזל". רקטה אחת פגעה ישירות בשטח מיושב באשקלון, ונער נפצע קשה. מצבו יציב והוא מאושפז בבית החולים ברזילי.

כדי להמשיך במלחמה על התודעה, ועל מנת להגביר את החשש בצד הישראלי, פרסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית צפא ידיעה לפיה חמאס שיגר רקטות לעבר ריכוזי החיילים שעל גבול הרצועה. אין אישור לדיווח זה.

חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully