וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא בטווח השיגורים: רקטה נפלה בשטח פתוח בחיפה

כתבי וואלה! חדשות

13.7.2014 / 20:46

לראשונה מתחילת המבצע - נפילה באזור חיפה. חמאס קיבל אחריות לירי רקטת R-160. שני יירוטים מעל ת"א. נפל נחת על גג בראשל"צ. בערב: 25 רקטות לדרום. פצמ"ר נורה מסוריה לגולן

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, אבי כהן, ישראל ארזי, חדשות 10, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: לירון בארי

לפחות 25 רקטות נורו הערב (ראשון) בתוך מספר דקות לעבר יישובי הדרום, כשבמוקד - העיר אשדוד. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות ארבע מהן מעל אשקלון, אשדוד, גן יבנה וקריית מלאכי. שלוש נפילות נספרו במועצה האזורית אשכול. אתר פלסטין אינפו דיווח הערב (ראשון) כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, שיגרו 15 רקטות בבת אחת לעבר העיר אשדוד.

כבכל יום מאז פתיחת המבצע, הגבירו המחבלים את הירי לקראת השעה 20:00 והאזקעות הופעלו מעוטף עזה ועד פאתי בית שמש. בכל השיגורים הערב לא היו נפגעים. מתחילת היום נורו לעבר ישראל כ-100 רקטות ופצצות מרגמה. כמעט במקביל התקבל דיווח על נפילה בגזרה אחרת: פצצת מרגמה שנורתה מסוריה התפוצצה בצפון רמת הגולן. לא ברור אם זה ירי מכוון או זליגה של מלחמת האזרחים. זו אינה הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שאש מסוריה מגיעה לישראל.

שעה קלה קודם היו עוד שני יירוטים באזור אשדוד. ארבע רקטות נפלו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שער הנגב, שדות נגב ואשכול. אחת מהרקטות באשכול נפלה בשטח יישוב וגרמה לשריפה. לא דווח על נפגעים. רקטה שנורתה לעבר נתיבות התפוצצה בשטח העיר, אולם לא נגרם נזק.

בשעות אחר הצהריים נורה מטח כבד של רקטות גם לכיוון גוש דן, השרון וחיפה. אזעקות הופעלו בין היתר בבני ברק, בתל אביב, ברמת גן, בראשון לציון, ברעננה, בפתח תקווה ובחדרה. לראשונה מאז פתיחת מבצע "צוק איתן" לפני שישה ימים, התפוצצה רקטה בשטח פתוח באזור חיפה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. דובר צה"ל הודיע כי שתי רקטות יורטו בידי מערכת "כיפת ברזל" בתל אביב.

"צוק איתן": סיקור מיוחד
אביו של הנער שנפצע באשקלון: "מתפלל שיהיה שלום"
הבכיר הישראלי שבז לכיפת ברזל: "לא היו יירוטים"
במהלך ריאיון ברשת "פוקס": בנט שלף רקטת גראד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רסיס של הטיל המיירט "תמיר" מ"כיפת ברזל", שאותר בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך
רסיסי כיפת ברזל בבניין בראשון לציון. יולי 2014. מאיר סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
נפל בגג בניין בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר סוויסה
אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
שרידי רקטה באשקלון/רויטרס

חלק של הטיל המיירט "טמיר" ממערכת "כיפת ברזל" נמצא על ידי תושבים על גג בניין בראשון לציון. כוחות של המשטרה הגיעו לזירה והם פעלו לסילוק המפגע. על מנת למנוע נפגעים, פונה המקום מיושביו. רסיסי יירוטים נמצאו גם בהוד השרון ובאזור צומת ירקונים.

בנהריה דווח על אזעקה, אולם מדובר ככל הנראה בהתרעה שהופעלה כתוצאה מהשיגור לעבר חיפה. אחרי האזעקה בחדרה אמר ראש העיר צביקה גנדלמן, "על אפם ועל חמתם (של משגרי הרקטות) ממשיכים תושבי חדרה בשגרת החיים".

במקביל, הירי על אשקלון נמשך - וסמוך לשעה 16:45 יורטה מעל העיר רקטה. בבוקר נפצעו שם תשעה אנשים, מהם נער במצב בינוני-קשה ואחר קל.

אתר א-רסאלה, המזוהה עם חמאס, הודיע כי גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של הארגון, הם שירו לחיפה רקטה מסוג R-160 שהטווח האפקטיבי שלה ככל הנראה גדול מ-100 ק"מ. עוד פורסם כי לעבר תל אביב שיגרו הגדודים שלוש רקטות מסוג M-75 ולעבר ראשון לציון רקטת פג'ר 5. שתיהן יעילות לטווח של 75 ק"מ.

מבצע "צוק איתן", היום השישי: עדכונים שוטפים

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. רויטרס
כוחות צה"ל נערכים בגבול הרצועה/רויטרס
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
כוחות ארטילריה סמוך לעזה/AP
אנשי כוחות הביטחון בוחנים שרידי רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
כוחות הביטחון סורקים אתר נפילת רקטה באשקלון/רויטרס

מאז שעות הבוקר הייתה העיר אשקלון תחת מתקפה בלתי פוסקת, ואזעקה רדפה אזעקה. במטח לעבר העיר בסביבות השעה 16:00 נפלה רקטה אחת בשטח בנוי, וגרמה לשריפה. לא היו נפגעים.

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הגיע לזירה בה נפצעו תושבים בבוקר ואמר: "זה לא פשוט, אני רואה כל מה שיש פה ואני פונה לתושבים, צריכים להיות זהירים ולהישמע להוראות", אמר. שמעוני הוסיף כי הסיום של מבצע "צוק איתן" "צריך להיות מבחן התוצאה שאין כאן ירי. אני פונה לממשלה: תעשו כל שביכולתכם לא לסיים זאת עכשיו, על הצבא להכות בהם ולשבור להם את המפרקת".

אישה בזירת נפילת רקטה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
נפגעת חרדה באשקלון, אחרי הנפילות בבוקר/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר למבצע "צוק איתן", ואמר כי "אנו מכים בחמאס בעוצמה הולכת וגוברת", והוסיף כי "חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי". בפתח ישיבת הממשלה קרא נתניהו לאזרחים להישמע להנחיות של פיקוד העורף: "איננו יודעים מתי זה יסתיים, אנו נערכים להמשיך המערכה".

"ישראל מנהלת מערכה צבאית תקיפה נגד החמאס, הג'יהאד האיסלאמי ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", אמר נתניהו. "חמאס בחר לתקוף את ערינו בירי רקטות מסיבי וחסר הבחנה. אמרתי מלכתחילה שאנחנו נגיב בעוצמה על הירי הנפשע הזה לעבר אזרחנו, וכך אנחנו עושים.

אזרחים מסתתרים בעת אזעקה באשקלון, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה בזמן אחת האזעקות בנהריה/רויטרס
פלסטינים מתפנים מעזה, יולי 2014. AP
פלסטינים מצפון הרצועה מתפנים בעקבות האזהרה של צה"ל/AP

בצהריים כאמור פקע האולטימטום שהציב הבוקר צה"ל לתושבי צפון רצועת עזה. בכרוזים שהפיץ חיל האוויר מעל שמי האזור, נקראו התושבים להתפנות מאזור בית לאהיא. מסר דומה הועבר לתושבי האזור גם בהודעות מוקלטות ובמסרונים. בכרוז פנה דובר צה"ל אל התושבים בערבית וכתב: "בכוונת צה"ל לתקוף מהאוויר תשתיות טרור ופעילי טרור באזור שממזרח לאל-עטטרה ולרחוב אל-סלאטין וממערב ומצפון למחנה הפליטים של ג'באליה. ישראל תוקפת ותתקוף כל אזור ממנו מבוצע ירי לעבר ישראל".

התושבים נקראו לעבור דרומה מהאזור שבמוקד התקיפה. "הפעולה של צה"ל עומדת להיות זמנית וקצרה", נמסר בכרוז. "מי שלא יקשיב להנחיות צה"ל יסכן את חייו ואת חיי משפחתו. היזהרו והישמרו".

כ-30% מהירי ארוך הטווח לתחומי מדינת ישראל בוצע מצפון רצועת עזה. כ-10% מכלל השיגורים מתחילת המבצע היו מבית לאהיא.

עדכון ראשון:

בהכנת הידיעה השתתפו: אמיר בוחבוט, עדי חשמונאי, שבתי בנדט ויניר יגנה

שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
שיגור מרצועת עזה, היום/AP
הרס בצפון רצועת עזה בעקבות הפצצות צה"ל. 12 ביולי 2014. רויטרס
הרס בצפון רצועת עזה/רויטרס
רסיסי כיפת ברזל בבניין בראשון לציון. יולי 2014. מאיר סוויסה, מערכת וואלה! NEWS
רסיסי "כיפת ברזל" בראשון לציון/מערכת וואלה! NEWS, מאיר סוויסה
רקטה גרמה לשריפה באזור אשקלון. יולי 2014. כבאות הצלה,
שריפה באזור אשקלון בעיקר נפילת רקטה/כבאות הצלה
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 12 ביולי 2014. AP
לוחמים בדרום, מוכנים לפקודה/AP
פלסטינים אבלים בעת הלוויותיהם של בני משפחת  אל-בטש בעזה, מבצע צוק איתן, יולי 2014. רויטרס
הלווייה היום בעזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully