וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באה לארץ לחלק מזון לעניים - ומתה בשעת האזעקה

13.7.2014 / 14:40

אסתר פינקל, בת 74 מברוקלין, נהגה לבקר מדי קיץ בירושלים ולחלק מנות למשפחות נזקקות. אמש, כשנשמעה האזעקה, היא מיהרה למרחב מוגן ולקתה בלבה. הנכד: "הכול בידי שמים"

צילום: איציק קורנט, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

מאות הרקטות ששוגרו בימים האחרונים מרצועת עזה אמנם לא גרמו להרג ישיר בצד הישראלי – לא מעט הודות למערכת "כיפת ברזל" – אולם הבהלה שמעוררת האזעקה גבתה קורבנות בנפש. אמש (שבת) הייתה זו אסתר פינקל, בת 74 מארצות הברית, שהתמוטטה ומתה כשעשתה את דרכה למרחב מוגן בשעת האזעקה בירושלים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
הציונות הדתית מגבה את המח"ט שקרא להילחם בשם האל
באמצע ריאיון ברשת "פוקס": בנט שלף רקטת גראד
כך הפסיד חמאס את תמיכת העולם / דני אילון

גבר כבן 40 נהרג מפגיעת מכונית כשירד לתקן גלגל בכביש 1 לכיוון ירושלים. 20 בדצמבר 2013. יותם רונן
צוות מד"א עשה בפינקל החייאה, אך כעבור זמן קצר נקבע מותה/יותם רונן

פינקל, תושבת ברוקלין, נהגה לבוא לישראל מדי קיץ ב-28 השנים האחרונות כדי לבקר את משפחתה בירושלים ולחלק מזון למשפחות עניות. כך גם עשתה ביום שלישי האחרון כשנחתה בארץ. כשעה לפני צאת השבת אמש, עם הישמע האזעקה בבירה, היא מיהרה לשכנתה בקומה התחתונה בבניין ברחוב מנחם משיב בעיר. הבהלה הרבה גרמה לדום הלב שבו היא לקתה. צוות מגן דוד אדום שנקרא למקום עשה בפינקל פעולות החייאה, אולם לבסוף נאלץ לקבוע את מותה.

"היא ירדה למטה לשכנה ואחרי חמש דקות נפלה", סיפר אהרון, נכדה של פרנקל. "השכנה ניסתה להרגיע אותה, להגיד שהכול בסדר, אבל היא הלכה. אלוהים רצה שהקורבן הראשון של המלחמה הזו תהיה אישה מארצות הברית שמחלקת מזון לנזקקים, הכול בידי שמים. רק היום בבוקר הודעתי למשפחתה בארצות הברית על האסון. הם לא ידעו איך לקבל את זה". כעת נערכת המשפחה להביא את פינקל למנוחות. עדיין לא ידוע אם היא תיקבר בירושלים או שגופתה תוטס לניו יורק.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
רקטה פגעה בכביש בנתיבות וגרמה נזק לבית. 12 ביולי 2014. עידו סופר, מערכת וואלה! NEWS
שני צעירים נחבלו. זירת התפוצצות של רקטה בנתיבות, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, עידו סופר

פינקל היא האישה השנייה שמתה בנסיבות אלה מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" והרחבת טווח הירי לעבר שטח ישראל. ביום שישי לפנות בוקר מתה אישה בשנות ה-70 לחייה כשעשתה את דרכה למקלט ביתה שבשכונת ואדי ניסנאס בחיפה בשעת האזעקה, שהייתה הראשונה שנשמעה בחיפה בהסלמה הנוכחית. צוות טיפול נמרץ של מד"א עשה בה פעולות החייאה, אך מותה נקבע במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

צוותי מד"א טיפלו גם אתמול בקריאות רבות ברחבי הארץ, כמעט כולן בדרום, על אנשים שנחבלו בדרך למרחב המוגן ועל אחרים שלקו בחרדה בעקבות התפוצצות רקטות. בבאר שבע פונה גבר כבן 50 לבית החולים סורוקה בעיר לאחר שנחבל קל באגן. גבר אחר בן 34 פונה עם חבלה בידו. בנתיבות טופל צעיר בן 16 שנחבל בראשו וצעירה בת 19 שנחבלה בפניה. שניהם פונו במצב קל לבית החולים סורוקה. מאוחר יותר נחבל גבר בן 30 בראשו בעת אזעקה בראשון לציון. הוא פונה במצב קל לבית החולים אסף הרופא בצריפין. מתחילת המבצע טיפל מד"א ב-182 נפגעים, בהם 11 פצועים כתוצאה מפגיעות רסיסי רקטה, הריסות מבנים ושריפות שפרצו בגלל רקטות שהתפוצצו. שישה בני אדם נפגעו בתאונות דרכים שאירעו בשעת אזעקה, 31 נחבלו או נפלו בדרך למרחב מוגן ו-134 לקו בחרדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully