וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים: צה"ל הפציץ מוסד למוגבלים, 2 נהרגו

עמר ויקסלבאום

12.7.2014 / 12:55

לפי הדיווחים, שתי נערות נהרגו וארבעה בני אדם נפצעו בתקיפה בבית לאהיא שבצפון הרצועה. יותר מ-60 יעדו טרור הותקפו הלילה, אחד מהם הוא מסגד שאחסן אמצעי לחימה ורקטות

שידור חי מגבול רצועת עזה:

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו הבוקר (שבת) כי בתקיפות של חיל האוויר הלילה בבית לאהיא שבצפון רצועת עזה נפגע מוסד שאכלס בעלי מוגבלויות. סוכנות הידיעות צפא דיווחה כי מטוס קרב ישראלי שיגר טיל אחד לפחות לעבר המוסד, ששמו אגודת חסד פלסטין לבעלי מוגבלויות, וכי כתוצאה מכך נהרגו שתי נערות בעלות מוגבלות. רשת "סקיי" בערבית דיווחה כי ארבעה בני אדם נפצעו באירוע. לפי משרד הבריאות בעזה, 121 בני אדם נהרגו בימים האחרונים בתקיפות צה"ל.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
רקטה התפוצצה ביישוב באשכול; צה"ל תקף מסגד בעזה
לא רק מעזה: צפו בשיגור רקטות מסיני לישראל
היום החמישי: עדכונים שוטפים, דקה אחר דקה

תקיפת צה"ל ברצועת עזה. 11 ביולי 2014. AP
תקיפת צה"ל ברצועת עזה/AP

בלילה ובבוקר תקף צה"ל יותר מ-60 יעדי טרור ברצועת עזה. לראשונה מאז תחילתו של מבצע "צוק איתן" לפני ארבעה ימים, הופצץ לראשונה מסגד. מדובר במסגד אל-פארוק במחנה נוסיראת במרכז הרצועה, ששימש כמחסן לרקטות ולאמצעי לחימה וכמוקד של פעילות טרור. עד כה נמנע צה"ל מלתקוף מסגדים על אף שמידע מודיעיני הצביע על כך שהם משמשים לפעילות טרור הכוללת הסתרת פעילים, מרכזי פיקוד ושליטה, אחסון אמצעי לחימה ושיגור רקטות.

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס הבוקר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לפגיעה במסגד והבהיר כי הצבא פוגע בכל מקום שיש בו אמצעי לחימה. "אין פה הורדת כפפות, עצבים או כעס", אמר. "יש פה מערכת שמתפתחת כל הזמן ויש הרבה שיקולים בהערכת המצב. כשאנחנו רואים מטרות שצריך לפגוע בהן, אנחנו פועלים", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד דווח כי בחאן יונס נפצע הלילה אדם אחד באורח קשה בתקיפה של בית. תקיפה נוספת הייתה בשכונת זייתון בעיר עזה. ביטאון חמאס א-ריסאלה דיווח בבוקר על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר מחנות פליטים הסמוכים העיר. הפלסטינים דיווחו גם כי גם ספינות טילים של חיל הים של צה"ל תקפו כמה יעדים בקו החוף של הרצועה.

בין יעדי התקיפה הלילה היה ביתו של עטיה אבו נקירה, בכיר חמאס ברפיח שהיה מעורב בפיגועים נגד ישראל ובירי רקטות לשטחה ולעבר כוחות צה"ל. ב-2001 היה מעורב אבו נקירה בהנחת המטען שהתפוצץ מתחת למוצב טרמית שליד רפיח. בהמשך השתתף בפעילות טרור בתקופת "עופרת יצוקה" ו"עמוד ענן". כמו כן, הותקף מבנה הקשור לג'יהאד רנאם, הנחשב לבכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. רנאם השתתף בירי רקטות לעבר שטח ישראל, בין היתר במהלך מבצע "עמוד ענן" וכן בימים האחרונים. הותקפו גם מבנים הקשורים לתיסיר מבאשר ומהדי כוארע, פעילי חמאס מאזור חאן יונס.

הרס בצפון רצועת עזה בעקבות הפצצות צה"ל. 12 ביולי 2014. רויטרס
הרס בעזה בעקבות תקיפת צה"ל/רויטרס

שר הביטחון משה יעלון אמר היום בהערכת מצב משותפת של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון כי מבצע "צוק איתן" צפוי להימשך עוד זמן רב. "אנו נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה וממשיכים לקדם את המהלכים הבאים", הבהיר יעלון.

לדבריו שר הביטחון, "יש הצטברות של הישגים מבחינת המחיר שחמאס משלם, ואנו ממשיכים בהשמדת מטרות משמעותיות שלו ושל ארגוני הטרור האחרים. המכות שחמאס סופג הן קשות מאוד, והנזק שהוא מביא על עמו כבד... נמשיך להכות בהם עד אשר ישובו השקט והביטחון ליישובי הדרום ולשאר חלקי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully