וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה"

12.7.2014 / 12:32

שר הביטחון אמר בהערכת מצב של מערכת הביטחון כי מבצע "צוק איתן" צפוי להימשך עוד זמן רב. יעלון הוסיף כי חמאס "ספג מכות קשות" וכי "נמשיך להכות בהם עד שישוב השקט"

צילום מסך

שר הביטחון משה יעלון אמר היום (שבת) במהלך הערכת מצב משותפת של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, מתאם הפעולות בשטחים ומשרד הביטחון כי מבצע "צוק איתן" צפוי להימשך עוד זמן רב. "אנו נערכים לעוד ימים ארוכים של לחימה וממשיכים לקדם את המהלכים הבאים", הבהיר יעלון.

"יש הצטברות של הישגים מבחינת המחיר שחמאס משלם, ואנו ממשיכים בהשמדת מטרות משמעותיות שלו ושל ארגוני הטרור האחרים", הוסיף שר הביטחון. "המכות שחמאס סופג הן קשות מאוד, והנזק שהוא מביא על עמו כבד. גם הלילה המשיכו כוחות צה"ל לפגוע בעשרות מטרות טרור, ואנחנו מוסיפים לפגוע במחבלים, לתקוף ולהרוס בתי מחבלים ומפקדים בכירים, משגרים, רקטות, אמצעי לחימה, מנהרות ועוד. נמשיך להכות בהם עד אשר ישובו השקט והביטחון ליישובי הדרום ולשאר חלקי ישראל".

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
רקטה התפוצצה ביישוב באשכול; צה"ל תקף מסגד בעזה
לא רק מעזה: צפו בשיגור רקטות מסיני לישראל
מחסני אמל"ח וחדרי מלחמה: מפת הכאב של חמאס

שר הביטחון משה יעלון בהערכת מעצב על שלושת הנערים הנעדרים. חטמ"ר יהודה, 14 ביוני 2014. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"הנזק שמביא חמאס על עמו כבד". שר הביטחון משה יעלון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

אחרי כמה שעות של שקט מתוח, התחדשו השיגורים לעבר ישראל. לפני הצהריים נשמעה אזעקה באשדוד, באשקלון, בנס ציונה וברחובות. סוללה של "כיפת ברזל" יירטה רקטה אחת בשמי השפלה, ושתיים אחרות נפלו בשטח פתוח בחבל לכיש. מעט מוקדם יותר נשמעה אזעקת "צבע אדום" במועצות האזוריות אשכול ושדות נגב הסמוכות לרצועת עזה. שלוש רקטות התפוצצו בשטחים פתוחים במועצת אשכול, ואחת נוספת התפוצצה ביישוב וגרמה לשריפה. איש לא נפגע, וכוחות כיבוי פועלים להשתלט על הלהבות.

במקביל, בשעות הלילה והבוקר תקף צה"ל שורה של יעדי טרור - מהים ומהאוויר. הפלסטינים דיווחו על תקיפות לאורכה ולרוחבה של הרצועה, ולראשונה מאז החל המבצע בלילה שבין שני לשלישי - גם על תקיפה של מסגד. מדובר במסגד אל-פארוק במחנה נוסיראת במרכז הרצועה, ששימש כמחסן לרקטות ולאמצעי לחימה וכמתחם לפעילות טרור. עד כה נמנע צה"ל מלתקוף מסגדים על אף שמידע מודיעיני הצביע על כך שהם משמשים לפעילות טרור הכוללת הסתרת פעילים, מרכזי פיקוד ושליטה, אחסון אמצעי לחימה ושיגור רקטות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
יירוט של מערכת "כיפת ברזל" באזור אשדוד/רויטרס
הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע 12 ביולי 2014. ניב אהרונסון
הבית שנפגע מרקטה בבאר שבע/ניב אהרונסון

דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, התייחס הבוקר במשדר המיוחד של וואלה! חדשות לפגיעה במסגד אל-פארוק ואמר כי צה"ל פוגע בכל מקום שיש בו אמצעי לחימה. "אין פה הורדת כפפות, עצבים או כעס", הבהיר דובר צה"ל. "יש פה מערכת שמתפתחת כל הזמן ויש הרבה שיקולים בהערכת המצב. כשאנחנו רואים מטרות שצריך לפגוע בהן, אנחנו פועלים".

נוסף על תקיפה זו, דווח כי בחאן יונס אדם אחד נפצע באורח קשה בתקיפה של בית, וכן הייתה תקיפה נוספת בשכונת זייתון בעיר עזה. כמו כן, ביטאון חמאס א-ריסאלה דיווח הבוקר על ירי ארטילרי של צה"ל לעבר מחנות פליטים ליד העיר. עוד דיווחו הפלסטינים כי גם ספינות חיל הים של צה"ל תקפו כמה יעדים בקו החוף של הרצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, צה"ל המשיך הלילה והבוקר לתקוף ברצועה מהאוויר וכן באמצעות ספינות טילים של חיל הים. דובר צה"ל מסר כי במהלך הלילה הותקפו יותר מ-60 יעדי טרור ברחבי הרצועה, ובכך עלה מספר התקיפות מתחילתו של מבצע "צוק איתן" בלילה שבין שני לשלישי ליותר מ-1,160. עשרה פעילי טרור חוסלו הלילה, שישה מהם היו מעורבים בירי רקטות לעבר ישראל. נמסר גם כי בדרום הרצועה הופצץ משגר שבלילה שוגרו ממנו הרקטות לבאר שבע. ספינות טילים של חיל הים תקפו כמה מטרות, בהן עמדת תצפית של חמאס ומוקד פעילות של פעילי חמאס וועדות ההתנגדות העממית.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

שיגור רקטות מהעיר עזה לעבר ישראל. 11 ביולי 2014. AP
שיגור רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל/AP
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully