וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: HIV אובחן אצל פעוטה נשאית הנגיף ש"נרפאה"

המקרה עורר התרגשות ותקווה רבה בעולם הרפואה, לאחר שדווח כי טיפול תרופתי אגרסיבי מיד אחר לידתה הצליח לרפא את התינוקת. בבדיקה שגרתית נמצא שהנגיף חזר. "כמו אגרוף בבטן"

מבחנות דם נשלחות לבדיקות HIV. הונדורס, דצמבר 2009. AP
עצם העובדה שהנגיף לא היה נוכח במשך שנתיים הוא "חסר תקדים"/AP

תינוקת נשאית HIV שנולדה במיסיסיפי, ולפני כשנה וחצי דווח כי נרפאה בזכות טיפול אגרסיבי מיד לאחר לידתה, אובחנה כנשאית של הנגיף – כך מסרו שלשום (חמישי) בכירים במשרד הבריאות האמריקני. הדיווח הראשוני עורר תקווה כי טיפול מוקדם עשוי לבטל הידבקות בקרב פעוטות, ואולי אף בקרב מבוגרים, אך נדמה שתקווה זו נגוזה לעת עתה.

ד"ר האנה גיי מהמרכז הרפואי של אוניברסיטת מיסיסיפי, שם טופלה לראשונה התינוקת באמצעות מינון גבוה של תרופות, אמרה כי התגלית הנוכחית היא "כמו אגרוף בבטן". צוות המחקר קיווה להשיק ניסוי רפואי חובק עולם בהשתתפות מאות תינוקות נשאים, ולבחון לאחר 48 אם הם אכן נרפאו.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: נשא HIV מאזור חיפה הדביק במכוון צעירים שעמם שכב
רופאים הצליחו לרפא תינוק בן תשעה חודשים מ-HIV
מכונת הקסמים שמרפאת איידס מביכה את העם המצרי

ספורטאי ניגרי מבצע בדיקת איידס ביום האיידס הבינלאומי, לאגוס, דצמבר 2012. AP
התרופה לאיידס מתרחקת? בדיקות דם ביום האיידס הבינלאומי בלאגוס, ניגריה/AP

עם זאת, אף לא תינוק אחד נרשם להשתתף בניסוי עד כה, ולאור כישלון המקרה במיסיסיפי, ד"ר אנתוני פאוצ'י מהמכון הלאומי למחלות מידבקות, אמר: "אנחנו חייבים לחזור ולבדוק את הניסוי". לדבריו, "ברור שזה מאכזב, אבל אני לא מופתע. טיפלתי בנגיף ב-25 השנים האחרונות, ואני יודע שיש לו דרכים ערמומיות להחביא את עצמו".

בבדיקות שנעשו לאורך הזמן אכן לא נמצאו סימנים לנגיף HIV אצל התינוקת – עד לפני כמה שבועות, אז התגלו עקבות HIV במהלך בדיקה שגרתית. ידוע רק על מקרה נוסף של אדם שנרפא מהנגיף. טימותי בראון קיבל השתלה של תאי גזע על מנת לטפל בלוקמיה בה לקה, אלא שלתאים אלה הייתה מוטציה נדירה, אשר בעקבותיה לתאי הדם שיוצרו בגוף לא היה את הקולטן בו משתמש הנגיף על מנת לחדור לתא.

דווח כי תינוק נוסף מקליפורניה נרפא מהנגיף באופן דומה לתינוקת ממיסיסיפי, אולם הוחלט שלא לגמול אותו מהטיפול התרופתי. לכן, לא ניתן לדעת לפי שעה בוודאות אם הנגיף יחזור במקרה של הפסקת הטיפול.

המקרה עורר התרגשות רבה בעולם הרפואה, לאחר פרסומו בשנה שעברה ב"מגזין הרפואי של ניו אינגלנד", על ידי דבורה פרסוד, פרופסורית במרכז לרפואת ילדים באוניברסיטת ג'ונס הופקינס. בזמנו היא טענה כי מדובר ב"הוכחה כי ניתן לרפא HIV אם נשכפל את המקרה הזה". ביום חמישי, לאחר חשיפה חזרתו של הנגיף, הבהירה פרסוד כי עצם העובדה שהנגיף לא היה נוכח בגופה של הילדה במשך שנתיים הוא "חסר תקדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully